על אף העלות הראשונית לרכישת הרובוטים, ועלויות התחזוקה השוטפת, רובוטים הם ככל הנראה חלופה משתלמת יותר לארגונים, במגוון רחב של תפקידים.
הם יבצעו את העבודה במהירות שהיא ללא תחרות מול בני אדם וברמת דיוק שבני אדם לא יכולים להגיע אליה.
פרט לכך, רובוטים לא יוצאים לחופשות, לא נעדרים מכל מיני סיבות, הם לא מתלוננים, הם לא צריכים תנאים משופרים ולא הטבות שוות כסף או אחרות, הם יכולים לעבוד 24 שעות ביממה, אין להם זכויות סוציאליות והם לא מגישים תביעות משפטיות.
כל עוד התחזוקה של הרובוטים היא טובה, וההגדרות שהוגדרו להם מדוייקות, מספר הטעויות שרובוטים עושים הוא מזערי עד אפסי.
עובדים אנושיים יכולים להפיק תועלת מרובוטים, מכיוון שאלה האחרונים יכולים לבצע ללא מאמץ משימות חוזרות, מייגעות או מסוכנות, מה שמאפשר לעובדים האנושיים להתמקד במשימות היצירתיות יותר.
בשנים האחרונות ניתן לראות התקדמות רבה ומואצת בכל הקשור לשילוב רובוטים בתפקידים רבים, בכל הקשור ליכולות שלהם להחליף תפקידים שמבוצעים כיום על ידי בני אדם.
התשובה לשאלה האם המשמעות היא שבני אדם יפוטרו בהמוניהם ממקומות העבודה וישארו מובטלים עד סוף ימיהם, היא ככל הנראה שלא.
כניסת הרובוטים יחד עם התגברות התחרות בשווקים, יצרו צורך אדיר באוטומציה, אלא שבד בבד יצרו גם צורך גדול לא פחות, בעובדים יצירתיים ובחדשנות.
רובוטים אינם יכולים להיות יצירתיים, הם לא יכולים ליזום יוזמות שלא הוזנו לתוכנה שלהם מראש, והם לא יכולים לייצר חדשנות.
בנוסף, רובוטים (וגם בינה מלאכותית) לא יכולים לעסוק במקצועות הדורשים קשב אנושי כמו למשל ניהול משאבי אנוש, מגוון מקצועות הפסיכולוגיה והסוציולוגיה לרבות עבודה סוציאלית ומקצועות רבים נוספים שדורשים מיומנויות רכות ויצירתיות.
הרובוטים נועדו לסייע לבני האדם ולבצע עבורם את החלק הלא יצירתי והפחות מעניין של עבודתם.
ככל שיותר תפקידים טכניים ורוטיניים הכוללים פעולות שחוזרות על עצמן, או פעולות של סריקת הרבה מאוד נתונים, יעברו לידי הרובוטים, כך יווצרו יותר ויותר משרות שיהיו מעניינות ומאתגרות יותר לבני אדם, וכל סוגי הענפים יתפתחו בהתאם.
לשם כך יש צורך בהרבה מאוד הכשרה לעובדים, כמו גם בגיוס עובדים בעלי הכשרה בתחומים יצירתיים כמו מוזיקה, אמנויות שונות, ספרות, וכדומה, ובתחומים של טיפול באנשים, כמו עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות ועוד.
הכשרת עובדים אלה למקצועות שתהיה להם דרישה בעתיד היא השקעה בעתידם של העובדים, ובעתידו של הארגון, כאחד.
לכן, אם רוצים לגייס עובדים למקצועות שצפויים לעבור לידי הרובוטים במהלך השנים הבאות – ולאור המחסור החמור בעובדים במקצועות אלה וחוסר רצונם הבולט של מועמדים להגיש הצעות למשרות אלה – יש להציע להם הכשרות משמעותיות למקצועות עתידניים.
הכשרות אלה, על חשבון הארגון, בין אם אלה הם מקצועות בתחומים המשיקים לאלו שהם עובדים בהם כיום, או מקצועות בתחומים שונים לחלוטין שהארגון מתכוון להרחיב את פעילותו אליהם בעתיד, הם כנראה אחד התמריצים הבודדים אם לא היחיד, שיאפשרו לגייס בשנים הקרובות עובדים אנושיים לתפקידים אלה.