יותר היעדרויות, יותר תחלופת עובדים

יותר היעדרויות, יותר תחלופת עובדים

מחקר חדש בחן את תגובותיהם של מנהלים להיעדרויות של עובדים. נראה שרק היעדרויות ממושכות גורמות למנהלים לפעול בצורה משמעותית

שיתוף
היעדרות עובדים

היעדרות עובדים

כאשר עובד או עובדת יוצאים לחופשת מחלה, העבודה עדיין חייבת להימשך. בהתחלה חברים חרוצים לעבודה ישלימו את החסר. אך ככל שעובר הזמן, המנהלים צריכים לעשות מעשה ולמנות מחליף או לנקוט באמצעים אחרים על מנת לוודא שמשימות העובדים החולים יושלמו ושהפרויקטים או הייצור אינם נפגעים.

על פי מחקר חדש של IBI – ראשי התיבות Integrated Benefits Institute – סביר יותר שמנהלים לא יעשו דבר אם היעדרותם של עובדים קצרה (יום אחד עד שלושה ימים), אך ככל שההיעדרות מתארכת לשבועיים או חודש, המנהלים מוכנים יותר ויותר להעביר את העבודה למועסקים אחרים, להשתמש יותר בשעות נוספות ואף לשכור עובדים חדשים.

"מנהלים עשויים להניח שבהיעדרות קצרה העובד הנעדר יכול לפצות על הזמן או שהשפעת אובדן העבודה תהיה נמוכה יחסית. אך ככל שמשך הזמן גדל, קשה להתעלם מההשפעה והמנהל מגיב," אמרה ד"ר קימברלי ג'ינט, סגנית נשיא ב-IBI ועורכת המחקר. על פי ממצאי המחקר, תגובותיהם של המנהלים כוללות את הפעולות הללו:

• יום אחד: ביום היעדרות אחד, 82% מהמנהלים יטו לא לעשות דבר כתגובה; 9.5% מקצים את העבודה לאחרים ו-9.5% נעזרים בעובדים מחליפים.

• שלושה ימים: כשההיעדרות מתארכת לשלושה ימים, רק 50% מהמנהלים אינם עושים דבר. 29% מקצים את העבודה לעובדים אחרים ו-18% נעזרים בעובדים מחליפים.

• שבועיים: כאשר ההיעדרות נמשכת שבועיים, ברוב המקרים המנהלים מקצים את העבודה לעובדים אחרים (88%), מוצאים עובדים מחליפים (18%) ונעזרים בשעות נוספות (17%). פחות מ-7% מהמנהלים אינם עושים דבר.

• חודש: לאחר חודש היעדרות, אחוז מעסיקים שמקצים עבודה לעובדים אחרים פוחתים במקצת (49%) ועולה השימוש בעובדים מחליפים (28%). יש גם עלייה בגיוס עובדים חדשים (4%) ובתגובות אחרות של המנהלים (6%).

דוח זה הוא הראשון בסדרת מחקרים של IBI שכותרתה "השפעת הבריאות על ביצועים בעבודה ועל תפוקה". IBI הוא ארגון ללא מטרות רווח על בסיס חברות (membership) שמספק מחקרים על בריאות ותפוקה, מדידות ותקנים.

היעדרות עובדים משפיעה גם על בריאות העובדים שכן מגיעים לעבודה

 כמובן שהדברים תלויים בתחום ובסוג העבודה של העובד הנעדר. יש מקרים בהם ההיעדרות גורמת עומס רב יותר על כתפיהם של העמיתים. למשל, מוקד שירות לקוחות או בנק/ קופת חולים בהן יש קבלת קהל. בעת היעדרות של מספר ימים נוקטים המנהלים באחד משני הצעדים: 1. הם אינם עושים דבר ונטל העומס נופל על העובדים שכן הגיעו. הם יוצאים פחות להפסקות, אם בכלל.  2. אם מדובר בתאריך קריטי או במספר ימים של היעדרות, הם מנסים למלא את החסר בעזרת עובדים אחרים שנמצאים בחופש, עובדים ממחלקות אחרות או מסניפים אחרים. כך או כך, זה לא תורם לבריאות של אף עובד.

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה