הטמעת תרבות של חדשנות בארגון

הטמעת תרבות של חדשנות בארגון

כיצד ארגונים יכולים לטפח חדשנות ויצירתיות אצל העובדים שלהם?

שיתוף
אלון גלזר. צילום שי אוקנין

אלון גלזר. צילום: שי אוקנין

חדשנות היא הכוח המניע של הארגון וזה שמוביל אותו להצלחה. הגורמים שהופכים את הארגון למוצלח בין היתר: הבנה עמוקה של השוק, אסטרטגיית צמיחה וחזון, התמקדות בעלת ערך בלקוחות וכן מודל המאפשר ומעודד שינוי דיגיטלי בהיבט טכנולוגי ותרבותי. חברות שמצליחות לחדש הן אלו שיובילו בתחרות ובשוק.

כיצד ניתן לטפח חדשנות ויצירתיות אצל העובדים? אילו תהליכים נדרשים בארגון ע"מ להוביל אותו לחדשנות? על המנהיגות הבכירה והמנהלים בארגון להתרחב מעבר לקונספט של כמה רעיונות חדשים ומקוריים, ולהנחיל עקרונות אסטרטגיים מנחים לעובדים שלהם, כך שהחדשנות בארגון תהיה הכוח המניע.

אימוץ גישה רבת פנים לחדשנות מתחיל מלמטה. התהליכים המובילים חדשנות הם: רווח, מוצרים, ומדיניות, כאשר הטמעת החדשנות לתוך התהליכים הללו תאפשר לעובדים להעלות רעיונות גדולים באמת שיהפכו בהמשך למוצרים ולשירותים מתקדמים.

כדי להטמיע חדשנות בארגון יש להעצים את העובדים

העצמת העובדים בארגון מספקת ערך חדשני. חדשנות כערך ארגוני פירושה יצירת תרבות, כך שכל עובד ירגיש שיש לו רמה מסוימת של עצמאות וכי מצופה ממנו לחשוב על דרכים לשפר את הארגון ואת הפיתוחים שלו. על העובדים להיות מועצמים דיים כדי שיחפשו וימצאו דרכים חדשות לפתרון בעיות. ההעצמה מושגת באמצעות הקשבה, חונכות, אמון, ושחרור לעצמאות של העובדים כדי שיחשבו בעצמם.

חברת QualiTest ישראל היא אחת החברות התומכות בחדשנות ומעודדת יוזמה שבאה לידי ביטוי בחדשנות ובפתיחות מחשבתית בכל הרמות.

אלון גלזר,VP People&Talent ב- QualiTest ישראל, אומר: "יש לנו מדיניות דלת פתוחה מוצהרת: לכל עובד יש אפשרות לפנות לדרגים שמעליו ולהשמיע את דעתו על איך לקדם את הארגון, הן בפן המקצועי והן בפן החברתית-תרבותי. בגלל מגוון הפרויקטים הרחב והאתרים הרבים בהם פזורים העובדים שלנו, אנחנו מעודדים יוזמה של העובדים גם אם יתרחשו טעויות בדרך, מתוך הבנה שמהפקת הלקחים והלמידה נהיה חברה טובה וחזקה יותר בעתיד. עובד שפוחד לטעות לא ייזום ולא יתפתח מבחינה מקצועית.

פיתחנו מוקדי ידע טכנולוגיים בתוך הרשת הפנימית של החברה – יש לנו HUB פנימי אינטרנטי שבו כל עובד יכול להירשם למגוון קורסים מקצועיים. המטרה היא שהמידע יהיה נגיש והעובדים יעשירו את הידע הטכנולוגי והמקצועי שלהם בצורה זמינה.
העובדים של QualiTest יוזמים ומתוגמלים על היוזמות שלהם. השקנו תוכנית הוקרה במסגרתה בכל רבעון מנהלים בארגון משבחים את העובדים המצטיינים והיוזמים שעובדים תחתיהם.

הנהלת החברה ומחלקת משאבי האנוש בוחרים את העובדים המצטיינים ומתגמלים אותם כספית (לפי שלוש דרגות), כמו כן היוזמים מקבלים הוקרה פנים ארגונית בדיוור, מכתבי הוקרה המציגים את פועלם ותרומתם למען החברה. לדוגמא: בפרויקט אצל אחד הלקוחות הגדולים שלנו, קבוצה של בודקי תוכנה וראש הבדיקות פיתחו מערכת ששאבה נתונים מאלפי פעולות שבוצעו במערכת במהלך הפרויקט וסיפקו מבט על שסייע לקבל תמונת מצב עדכנית על הנעשה בפרויקט.

בכך, המערכת ייעלה את זמני ועלויות הפרויקט הן לטובת QualiTest והן לטובת הלקוח. זו יוזמה שהגיעה מלמטה, מהשטח, מהבודקים המצויינים שלנו, כתוצאה מפתיחות מחשבתית, יצירתיות ויוזמה שאנו כל כך מעודדים אצל אלפי העובדים שלנו ב- QualiTest".

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה