שיתוף

תפקידו של מנהל משאבי אנוש עובר מהפך משמעותי, המונע על ידי התקדמות טכנולוגית מהירה, דינמיקת כוח אדם מתפתחת ושינוי סדרי עדיפויות ארגוניים.

ההתפתחות המואצת של תפקיד מנהל משאבי האנוש מתפקיד של מנהל בדרג ביניים לדרג של שותף אסטרטגי, נובעת מאימוץ טכנולוגיות בינה מלאכותית.

כדי להצליח בתפקיד החדש הזה, מנהלי משאבי אנוש חייבים לאמץ את הכוח של בינה מלאכותית אחראית, ולהשתמש בה כדי לשפר את יכולות קבלת ההחלטות שלהם, להניע חדשנות וליצור מקום עבודה מכיל ואפקטיבי יותר.

באופן מסורתי, מנהלי משאבי אנוש התמקדו במשימות אדמיניסטרטיביות כמו גיוס, שימור, הסכמי שכר והטבות ועוד.

אלא שבסביבה העסקית המהירה והמורכבת של העידן הנוכחי, מנהל משאבי האנוש הופך לשותף אסטרטגי, האחראי להנעת פיתוח כישרונות, טיפוח תרבות ארגונית חיובית ומכילה, והאחראי לוודא שהעובדים מתואמים עם יעדי החברה.

שינוי זה דורש מאנשי משאבי אנוש להסתגל לאתגרים חדשים, לרבות ניהול כוח עבודה מגוון המפוזר על פני מיקומים שונים, הגברת מעורבות העובדים על אף שהם עובדים מרחוק, ומינוף ניתוח נתונים לצורך קבלת החלטות מושכלות.

אחד המניעים המשמעותיים ביותר של התפתחות זו הוא השילוב של בינה מלאכותית בתהליכי משאבי אנוש. בינה מלאכותית אחראית, מציעה למנהלי משאבי אנוש את הכלים להפוך משימות שגרתיות לאוטומטיות.

אוטומציה של המשימות הרוטיניות שאינן דורשות חשיבה, מאפשרת למנהלי משאבי האנוש להתמקד ביוזמות אסטרטגיות יותר.

לדוגמה, הבינה המלאכותית יכולה לייעל את הגיוס על ידי סינון כמויות גדולות של הגשות מועמדות למשרות, כדי לזהות את המועמדים הטובים ביותר, להפחית את זמן איוש המשרה ולהבטיח תהליך יעיל יותר.

הבינה המלאכותית יכולה גם לשפר את הליך ההתפתחות המקצועית של העובדים על ידי זיהוי פערי מיומנויות והמלצה על תוכניות הכשרה מותאמות אישית.

יתרה מכך, ניתוח המבוסס על בינה מלאכותית יכול לספק למנהלי משאבי אנוש תובנות עמוקות לגבי מגמות כוח אדם, ולאפשר להם לקבל החלטות מבוססות נתונים המשפרות את שימור העובדים, הפרודוקטיביות והביצועים הארגוניים הכוללים.

עם זאת יודגש כאן, כי יש לרתום את היכולות של הבינה המלאכותית בצורה אחראית.

מנהלי משאבי אנוש צריכים לוודא שמערכות הבינה המלאכותית יהיו שקופות, הוגנות וחסרות פניות כדי למנוע אפליה.

זה קריטי מכיוון שהחלטות בינה מלאכותית יכולות להשפיע באופן משמעותי על הקריירה והחיים של העובדים.

לדוגמה, אם נעשה שימוש בבינה מלאכותית בגיוס, יש לתכנת אותה כדי למנוע הטיות שעלולות להוביל לאפליה של קבוצות מסוימות.

בנוסף, מנהלי משאבי אנוש חייבים להיות מודעים להשלכות האתיות של שימוש בבינה מלאכותית, להבטיח שפרטיות העובדים מוגנת ושהבינה המלאכותית משמשת כדי לשפר את השיפוט האנושי ולא להחליף אותו.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה