שיתוף

הבינה מלאכותית נחשבת לגורם שגוזל משרות מבני אדם ומייצר אבטלה, ובעת ובעונה אחת היא גם נחשבת לתקווה הגדולה של עתיד שוק העבודה.

נכון לעכשיו, ארגונים דוהרים במלוא הכוח לעבר ניצול מלוא הפוטנציאל של מערכות הבינה המלאכותית, ומחלקות משאבי האנוש מהוות חלק גדול מהשינוי הזה.

הודות ליכולות שמקנות מערכות הבינה המלאכותית למשאבי האנוש, מחלקות משאבי אנוש מתמקדות כיום בדרכים להגדלת יכולת הפעולה שלהן והרחבת גבולות תחומי האחריות שלהן לעומת עבודת משאבי אנוש המסורתית.

אין ספק, שכמו בכל טכנולוגיה מהפכנית, גם הבינה המלאכותית צפויה לגרום לכמה תפקידים להיות חסרי רלוונטיות, אבל זה יקרה תוך כדי יצירת הרבה משרות והזדמנויות חדשות.

השינויים העמוקים ביותר בתחום המשרות של עובדים אנושיים יהיה בהשתלטות של הבינה המלאכותית על משימות רוטיניות שחוזרות על עצמן.

אלא שבכך היא משאירה לבני האדם את התפקיד שהיא, הבינה המלאכותית, לא מסוגלת לעשות ובני האדם עושים בצורה הטובה ביותר: ליצור, לחדש, לדמיין, להחליט, לתקשר ועוד.

המשמעות היא שהבינה המלאכותית לא לוקחת עבודה מבני אדם, אלא יוצרת עבורם דרכי עבודה חדשות ומסייעת לעובדים אנושיים לעשות את עבודתם טוב יותר.

מנהלי משאבי אנוש יכולים להסתגל במהירות לשילוב בינה מלאכותית בארגון על ידי פיתוח אוריינות בינה מלאכותית, זיהוי תחומי מפתח להטמעת מערכות בינה מלאכותית, הנעת ניהול שינויים, שילוב בינה מלאכותית עם מערכות קיימות, התמקדות בשימוש בבינה מלאכותית אתית, קידום שיתוף פעולה בין-מחלקתי, מדידת ההשפעה של בינה מלאכותית, והשקעה בלמידה מתמשכת.

צעדים אלה מאפשרים למנהלי משאבי אנוש להוביל את הארגונים שלהם לאימוץ מוצלח של מערכות בינה מלאכותית, ובסופו של דבר לשיפור יעילות צוות משאבי האנוש והגברת  הביצועים העסקיים הכוללים של הארגון.

יודגש, כי הסתגלות מהירה לשילוב מערכות בינה מלאכותית בארגון – במחלקת משאבי אנוש עצמה ובמחלקות אחרות – מאפשרת למנהלי משאבי אנוש לסייע לארגון להקדים את המתחרים.

ככל שהבינה המלאכותית הופכת חשובה יותר לתהליכים עסקיים שונים, כך גובר הצורך בכך שמנהלי משאבי אנוש יובילו טיפוח של תרבות ארגונית חובקת בינה מלאכותית.

טיפוח תרבות ארגונית כזאת יאפשר לוודא שעובדים בכל התפקידים בארגון יוכלו למקסם את היתרונות של טכנולוגיה זו.

לשם כך, מנהלי משאבי אנוש צריכים להתחיל בהגברת ההבנה שלהם ביתרונות – כמו גם בנקודות התורפה – של מערכות מבוססות בינה מלאכותית, וביישומים הפוטנציאליים של הבינה המלאכותית בתוך משאבי אנוש ובמחלקות אחרות.

זה כולל למידה על טכנולוגיות הבינה המלאכותית כגון למידת מכונה, עיבוד שפה טבעית וניתוח תחזיות.

פיתוח אוריינות בינה מלאכותית מאפשר למנהלי משאבי אנוש להבין טוב יותר כיצד ניתן להשתמש בבינה מלאכותית כדי לייעל תהליכי משאבי אנוש, לשפר את קבלת ההחלטות ולשפר את חוויות העובדים.

במקביל, יכולים מנהלי משאבי האנוש לספק הכשרה ומשאבים כדי לעזור לצוות משאבי אנוש ולעובדים במחלקות אחרות, לפתח הבנה בסיסית של בינה מלאכותית, הבנה שהיא חיונית ליישום מוצלח.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה