רשת מסעדות אמריקאית מעניקה למנהליה הבכירים מכונית BMW כל שלוש שנים כדי לשמור אותם מרוצים ושמחים בחלקם. כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל. מדובר ברשת המסעדות Cheesecake Factory שלה כ-170 סניפים בארצות הברית ו-174 מנהלים שיכולים לנסוע כל יום הביתה ברכב יוקרה. ההטבה מוצעת למנהלים בכירים במטה, מנהלי מסעדות, מנהלי תפעול אזוריים, מנהלי תפעול מטבח ועוד כמה מנהלים אחרים. האם בכך צ'יזקייק אכן מבטיחה שמנהליה הטובים יישארו אצלה ולא יערקו לחברה אחרת? לא בטוח.
בדוח הטבות לעובד לשנת 2013 שפורסם בימים אלה על ידי החברה לניהול משאבי אנוש (SHRM), נמצא שרק כרבע מהחברות הציעו לעובדים שימוש אישי בכלי הרכב של הארגון. פחות ממחצית מהחברות הציעו מענק תמורת שימוש ברכב הפרטי לצרכי העסק. מה שלא הפנימו, עדיין, בחברות האלה זה, שהעובדים פשוט רוצים עוד כסף. בסקר של CareerBuilder מתחילת השנה, נמצא ש-70 אחוזים מהמשתתפים אמרו שהעלאת השכר היא הדרך הטובה ביותר לשמירה על עובדים בארגון. ככה הם יכולים לחסוך ולהחליט בעצמם אם לקנות BMW כל שלוש שנים או למבורגיני כל שש.
קצת פחות עבודה – דרך לשימור עובדים
מה עוד עלה בסקר? 26 אחוזים אמרו שהטבות הן דרך יעילה לשיפור שימור העובדים. כשהתבקשו להצביע על ההטבות שיגרמו למקום העבודה שלהם להיות משביע רצון יותר, ענו הנשאלים כך:
- חצי יום עבודה ביום שישי (חמישי בישראל) – 40 אחוזים
- חדר כושר במקום העבודה – 20 אחוזים
- אפשרות להגיע לעבודה בג'ינס – 18 אחוזים
- אספקה של ארוחות צהריים על בסיס יומי – 17 אחוזים
- עיסויים – 16 אחוזים
- חדר נמנום – 12 אחוזים
- הסעות אל העבודה וממנה הביתה – 12 אחוזים
- עגלת חטיפים שתעבור במשרד – 12 אחוזים
- חדר שירותים פרטי – 7 אחוזים
- מעון לילדים במקום העבודה – 7 אחוזים
מה חוץ מעוד כסף והטבות יגרום למנהלים למנוע עזיבה מרצון? כך התפלגו התשובות:
- לוח זמנים גמיש – 51 אחוזים
- לשאול את העובדים מה הם רוצים ולספק משוב – 48 אחוזים
- להגדיל את אפשרויות הלמידה וההכשרה – 35 אחוזים
- צירוף עובדים נוספים להפחתת עומס העבודה – 22 אחוזים
- תגמול על תארים אקדמיים – 22 אחוזים
- ליצור מסלולי קריירה ולקדם יותר – 21 אחוזים
- למסד קוד לבוש פחות רשמי – 14 אחוזים