האם גברים מרכלים יותר מנשים בעבודה?

האם גברים מרכלים יותר מנשים בעבודה?

אישה עם ניסיון רב בעולם הפיננסים הגברי חושבת שכן. הם גם מרכלים בסגנון שונה מזה של הנשים

שיתוף
גיוס עובדים

גיוס עובדים

אנשים בארגון מרכלים. אם חשבתם שזה קשור לענף ספציפי או תרבות ארגונית מסוימת אז דעו לכם שאנשים מרכלים. הם תמיד ריכלו, הם ימשיכו לרכל לעד ולמעשה, בזמן שאתם קוראים את המאמר הזה, מישהו לידכם מרכל על מישהו ואולי אפילו עליכם.

"בחרתי קריירה בפיננסים ממספר סיבות," כותבת שנון מק'ליי מ-AOL Jobs. "יותר מהכול הייתי מעוניינת בקריירה שאינה מלאה בנשים." מ'קליי, שגדלה עם חמש אחיות ולמדה בבית ספר קתולי לבנות בלבד, לא הייתה מעוניינת יותר "בזדוניות, רכילות, הורמונים וקליקות." היא חשבה שעולם הפיננסים (הגברי!) יהיה נקי מדרמה. היא הניחה ש"היעדר אסטרוגן מביא בוודאי לסביבת עבודה חלקה יותר."

כעבור שבועיים בבנק השקעות גדול היא הבינה שגברים מרכלים ממש כמו נשים. "באופן טיפוסי לאחר שנסגרה עסקה גדולה, רבים היו יוצאים מהמשרד מוקדם כדי לחגוג על כמה בירות, וכיוון שרציתי להתחבר לחברי החדשים לעבודה, הצטרפתי אליהם. הערב הפך ביזארי כאשר הקבוצה מצאה את עצמה במועדון חשפנות, ולי לא היה טרמפ הביתה. למזלי אחד החבר'ה מהקומה שלי הציע להסיע אותי. לרוע המזל, כאשר הוא הסיע אותי הביתה, הוא הציע גם דברים אחרים, אבל קיבל את הדחייה שלי כמו ג'נטלמן.

"כאשר זחלתי למיטה בשעות המוקדמות של הבוקר, נשאתי תפילת הודיה על כך שאני עובדת עם גברים ולא ישפטו אותי למחרת במשרד. כמה דקות אחרי שהתיישבתי במקומי, חבר לצוות ביקש ממני להתרחק משולחן העבודה כדי לשוחח. הוא שיתף אותי בשמועה שהתפשטה בקומה אודות הערב הקודם. בהיתי בחבר הזה בהלם מכך שהשמועה התפשטה כה מהר. תוך דקות. כיוון שרוב האנשים הגיעו ב-06:00 והשעה הייתה 06:30.

למזלה של מק'ליי הנהג ההוא לא המציא סיפורים ורק סיפר את האמת. את כל האמת, אגב, כולל הדחייה. מאותו רגע מק'ליי החלה לראות את חבריה לעבודה באור אחר. היא הבינה שגברים, כמו נשים, מרכלים, ואפילו גרועים יותר מהן כאשר מדובר ברכילות מחלקתית.

רכלניות מנוגה, רכלנים ממאדים
"הייתי רוצה להגיד שלמדתי את הלקח שלי בקשר לחגיגות עם חברים לעבודה אחרי התקרית הראשונה," כותבת מק'ליי. "בכל אופן, היו אינספור פעמים אחרות שנכנסתי לעבודה בבוקר המחרת כשסביב הכול רוחש מדיבורים על הערב הקודם. בסופו של דבר, אחרי שחבר לעבודה חלק מעט ידע אינטימי על חברת צוות, הבנתי שאני צריכה למצוא יותר חברים מחוץ לעבודה."

למה רכילות גברית בעבודה גרועה יותר? מק'ליי אומרת שנשים בדרך כלל מרכלות בקבוצות קטנות של שתיים או שלוש חברות קרובות ולרוב דבקות בשיחה על אדם אחד או נושא אחד. גברים נוטים לרכל בקבוצות גדולות סביב נושא רחב. היא שמעה אותם יושבים סביב דסק המסחר ומרכלים על הכול – מבגדים שנשים לובשות ועד לשמועות על סטוצים של חברים לעבודה שהסתובבו כבר לפני עשור. ככל שהסיפור היה יותר שערורייתי, נראה היה שדנים בו יותר. גם לאחר שעזבה את המחלקה לאחת קטנה יותר, נוכחה מק'ליי שהגברים בקבוצה מפיצים מידע יותר מאשר נשים.

לאחר 14 שנים בעולם הפיננסים, מק'ליי אומרת ששמעה יותר רכילות מגברים מאשר מנשים. אולי בגלל שנשים טובות יותר מהצנעת רכילות. היא מודעת לכך שכוח האדם בעולם הפיננסי אינו מדגם מייצג מבחינה מגדרית כי יש בו יותר גברים מנשים, אבל המסקנה נותרת בעינה.

צריך לזכור שרכילות היא דבר נורמלי, ועד גבול מסוים היא אפילו חברתית. הרכילות משמשת כדבק חברתי, ופסיכולוגים אבולוציוניים אפילו אומרים שהיא התחליף לפליית הכינים ההדדית שנראית אצל פרימאטים לא אנושיים. צוות שמרכל הוא צוות שמתפקד חברתית. צריך רק להיות עם יד על הדופק ולשים לב שלני דברים: א. שהרכילות אינה פוגענית ואינה משמשת להדרה; ב. שאינה גוזלת יותר מדי זמן ופוגעת בתפוקה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה