4 דרכים להפוך למגייס מונחה נתונים

4 דרכים להפוך למגייס מונחה נתונים

כמה עולה לחברה כל גיוס, מהו ערוץ הגיוס הטוב ביותר שלך, כמה תקציב גיוס מוקצה לך מראש? אם אתה לא יודע להשיב על שאלות אלו בביטחון, ישנן מספר דברים שעליך "לתקן" בטרם תהפוך למגייס הטוב ביותר

שיתוף
תפקידי משאבי אנוש לשנת 2025

תפקידי משאבי אנוש לשנת 2025

בסקר לינקדאין התגלה כי 75% מהמגייסים אינם עושים שימוש בנתונים לבחון את החלטותיהם. 

ישנה שורה ארוכה של סיבות בגינן אנשים נוטים להימנע מלאמץ נתונים המופקים מדו"חות, למרות שבפועל הם יכולים לשמש אינדיקציה מצוינת וכלי לשיפור וייעול. שימוש בנתוני גיוס הוא אחד הכלים החשובים לייעל את תהליכי הגיוס שלכם ולהביא אותם לשיא.

להלן 4 דרכים להפוך למגייס מונחה נתונים מצוין:

ניתוח עלויות

כדי להבין את עלויות הגיוס שלך, עליך לנתח כמה כסף אתה מוציא לצורך כל גיוס ולאילו ספקים. סיכום כלל עלויות הגיוס מייצג את העלות של כל המקורות השונים בהן החברה משתמשת כדי למצוא מועמדים לתפקידים: אתרי דרושים, מראיינים חיצוניים, פרסום, שיווק, טכנולוגיה ועוד.

כדי לקבל את עלותו של כל מועמד, יש לאסוף את המחיר הכולל המושקע באיתור מועמדים ולחלק אותו במספר הכולל של המועמדים בפרק זמן מסוים (חודשי או רבעוני). באופן דומה, כדי לקבל את עלות גיוס המועמדים, יש לחלק רק את המחיר הכולל ששילמתם עבור מועמדים שהתקבלו. מעקב רציף אחר המספרים הללו לאורך זמן, יסייע לך לקבוע את אמות המידה שאתה צריך לשאוף לרבעון מסוים או לפרק הזמן שהגדרת, כך שתמיד תוכל לוודא את איכות התוצאות.

עלות מקורות גיוס

כדי לחשב מדד עלות מקורות גיוס, יש להתחיל בבדיקה של כמה כסף אתה מוציא על כל מקורות המועמדים שלך. לאחר מכן יש לחלק את המספר הזה במספר הכולל של מועמדים שהגיעו מכל מקור, כדי לקבוע את העלות לכל מועמד פר מקור. כדי לברר את עלותו גיוס המועמדים לפי המקור, יש לחלק ההוצאה הכוללת בכל מועמד שהתקבל לחברה.

KPI – מפתח אינדיקטור ביצועים

השלב הראשון בהגדרת – KPI שלך (key performance indicator) הוא להחליט מה הכי חשוב לחברה שלך. האם יש צורך בכמות של עובדים חדשים? או לעקוב אחר עובדים שגויסו?
מה שזה ללא יהיה, לעיתים קשה לראות את היער מרב העצים. בין אם אתה מעוניין לבחון את מספר המועמדים לפי מקור, מספר מגוייסים לרבעון, איכות הגיוס, שביעות הרצון של העובדים, וכד', עליך לעבוד עם הצוות שלך כדי לקבוע מה שאתה מנסה לשפר או לשנות במחלקת הגיוס.
לאחר שתחליט מהם ה- KPI שלך, העמד אותם במבחן. עבור כל כלי, טכנולוגיה, או אסטרטגיה בה אתה משתמש, אתה אמור להיות מסוגל למדוד את ה- (ROI (Return on investment שלו – ואם אתה לא יכול, זה הזמן להתחיל לבצע זאת. אם לחברה שלך יש גישה לנתונים היסטוריים, זה אפילו טוב יותר. עליך ללמוד את הנתונים ולקבל תוצאות ואז להחליט מה ראוי לשינוי ומה פועל כהלכה.

תקציב לתכנון

התחל עם התקציב הכולל שלך למטרות הגיוס. לאחר שבחנת ואתה יודע את איכות הגיוס על פי מקורות הגיוס, תדע כיצד לנתב את התקציב ביעילות כדי לקבל את ה- ROI האפקטיבי. תמיד הקפד לשמור תקציב חירום למידה וגיוס לא יהיה יעיל ותצטרך לגייס בדחיפות עובד נוסף.
לאחר כל הצעדים הללו, אתה יכול סוף סוף לקרוא לעצמך מגייס מונחה נתונים. עם נתונים ותהליכים נכונים, תהיה מסוגל לקבל החלטות חכמות עבור הארגון, ולבצע שימוש אופטימלי בתקציב הגיוס כדי לנסות גם טקטיקות גיוס חדשות ולבחון את יעילותן.

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה