הצורך הרב שנוצר בחיזוק מחוברות העובדים לארגון, יחד עם הצורך בשיפור חווית המועמד, בפרט לאחר שנת הקורונה, הביאו את גיל רשתי, מנכ"ל חברת גיל רשתי אסטרטגיות תגמול, לצאת עם רעיון חדשני המיועד לארגונים: סרטונים אישיים שהארגון יכול לשלוח אל מועמדים בעת הליך הגיוס, ועל ידי כך לשדרג משמעותית את חווית המועמד.
ביריד משאבי אנוש שיערך ב-24 ביוני במרכז הירידים בתל אביב, ישא רשתי הרצאה בנושא: מדברים אישי – הדבר הבא בעיצוב חוויית מועמד, וידבר על אסטרטגיית תגמול מחברת.
לקראת הכנס שיתקיים ביריד, דיברנו עם רשתי על נושא חווית המועמד, ועל הדרכים לשפר ולשדרג אותה, באופן שמאפשר לבדל את הארגון.
אתה מתמחה ביעוץ בנושאי שכר ותגמול. איך זה קשור לחוויית מועמד?
"זה שנים רבות שאני מלווה עשרות רבות של ארגונים ומסייע להם בבניית אסטרטגיית התגמול, ובכל פעם אני בוחן את הצעת הערך לעובד או למועמד – מהם הדברים שהארגון מציע לעובד, אשר יש בהם ערך ממשי עבור העובד", מסביר רשתי.
"הצעת הערך לעובד מתחילה אמנם בשכר והטבות אבל ממשיכה לתחומים נוספים, ובראשם פיתוח אישי, איזון בין חיים לעבודה, רווחה, חווית מועמד, וחוויית עובד.
"הרי בסיכומו של דבר, כל ארגון צריך להציע למועמדים חוויה שונה וייחודית, כדי להשיג רמת מחוברות גבוהה של העובדים.
"לאחר שהגענו למסקנה שיש צורך במוצר ייחודי בתחום התגמול, פיתחנו לפני כשנה פלטפורמה להפקת סרטוני שכר והטבות אישיים לכל עובד.
"כתוצאה מכך, יש כיום עשרות אלפי עובדים שקיבלו מידע רב על חבילת השכר וההטבות האישית שלהם באופן דיגיטלי, חדשני וחווייתי.
"סרטונים רבים נשלחו אל עובדים רבים במהלך שנת הקורונה, שבה נפגעה חווית העובד שהעובדים היו רגילים אליה. התגובות המצוינות לסרטון, שהתקבלו מצד עובדים ומנהלים, דווקא בתקופה זו, הובילו אותי לרעיון למוצר חדש בעולם של חווית מועמד.
"לאור העובדה שהתחרות על טאלנטים הולכת וגדלה, חיפשנו דרך חדשנית ומקורית לשיפור חווית המועמד בתהליך הגיוס".
אם כן, מה כוללת ההצעה שלכם לארגונים בתחום של חוויית המועמד?
"אנו מציעים פלטפורמה חדשנית להפקת סרטונים פרסונליים למועמדים, עבור זימון לראיון ו- Onboarding.
"הסרטונים כוללים פנייה אישית למועמד בשמו, באמצעות טקסט ושמע. סרטון הזימון לריאיון מציג באופן ברור למועמד את כל המידע הנדרש לו לקראת הריאיון:
"היכן ומתי יתקיים הריאיון, עם מי המועמד אמור להיפגש ואפילו תמונות של המראיין.
כאשר מועמד מקבל סרטון שכזה לקראת הגעה לריאיון, הוא מבין שלחברה אכפת ממנו, עוד לפני שהוא אפילו התחיל לעבוד שם.
פרט לכך, סרטון כזה משדר לו את המסר שהחברה עושה דברים בצורה אחרת, וחושבת מחוץ לקופסה.
"לאחר שמתקבלת החלטה על העסקתו, כמה ימים לפני מועד תחילת העבודה, הוא יקבל הפתעה נוספת – סרטון Onboarding.
"כולנו מבינים שהעובד החדש מתרגש, אבל גם מלא חששות, בעיקר ממה שהוא לא יודע. הוא לא מכיר אף אחד, לא יודע היכן ישב, לא יודע מתי והיכן אוכלים, מיהם חברי הצוות שלו ועוד.
"סרטון ה- Onboarding שגם הוא פרסונלי, מפרט את כל הדברים שחשוב לדעת, במטרה להפיג את החששות".
מהם היתרונות של שירות חווית המועמד שאתם מציעים?
"בשורה התחתונה מדובר במוצר חדשני וחוויתי. ארגונים שהחלו להשתמש בסרטון זימון לריאיון מספרים לנו, כי המרואיינים שמחים מאוד לקבל את הסרטון.
"הם מופתעים מהחדשנות ושמחים לראות את הפנים של מי שהם צפויים לפגוש בריאיון. וכל זה, עוד לפני שהזכרנו את התחושה המעצימה לה זוכה המנהל המראיין.
"בדומה לסרטונים עליהם דיברנו בכתבה: להיות איתם ברגעים האישיים שלהם, גם כאן הפקת הסרטונים קלה, פשוטה ונוחה להפליא לתפעול. אין צורך בהתקנת תוכנה. הפקת הסרטון נעשית באופן עצמאי על ידי הארגון בתוך שניות.
"זאת ועוד, ניתן לשלוח את הסרטון באופן מיידי למועמד, באמצעות הפלטפורמה, בוואטסאפ, בדואר אלקטרוני ובהודעת טקסט ב-SMS.
"חשוב לציין, כי ניתן לבצע קאסטומיזציה (התאמה – תפירה לפי מידה) לכל סרטון, לרבות התאמת הלוגו, הטקסט והצבע".
האם הסרטונים הפרסונליים שבניתם מתאימים גם לעובדים?
"בהחלט. כפי שצויין בכתבה להיות איתם ברגעים האישיים שלהם, הפלטפורמה שבנינו כוללת גם סידרה של סרטונים אישיים בחיי העובד: לציון יום הולדת, הולדת תינוק, עלייה לכיתה א', חתונה, ציון שנות ותק בארגון, הוקרה ועוד. מטרת הסרטונים להיות עם העובדים ברגעים המרגשים שלהם".
תוכלו לפגוש את גיל רשתי ביריד משאבי האנוש שיתקיים ב-24 ביוני במרכז הירידים בתל אביב.