הדרך הרגילה להעביר לעובדים מידע על הטבות ומדיניות היא להגיש לעובדים חדשים ערמת ניירות וחוברות. מחקר שפורסם בסוף מרץ על ידי Guidespark, חברה שעוסקת בתקשורת ארגונית, מצא שהשיטה הישנה אינה נכונה עבור בני דור המילניום, שמגיבים טוב יותר לצורות תקשורת אחרות.
בסקר נמצא ש-43% מבני דור זה לא קראו את רובו של "המדריך לעובד". 30% מהעובדים האחרים גם הם לא קראו את רוב המדריך, אך מדובר בהפרש גדול. 36% כלל אינם יודעים היכן נמצא המדריך שלהם.
אז אם חלק כה גדול מהקבוצה הזאת אפילו לא טורח להעיף מבט בניירת שמסופקת על ידי משאבי האנוש, זה עשוי להיראות כאילו ההטבות והזכויות שלהם כלל לא חשובות להם. מן הסתם לא זה המצב. הסקר הראה ש-87% מהמילניומים אומרים שהטבות חשובות להם באופן מיוחד כאשר הם בוחרים להצטרף למקום עבודה. 86% אומרים שההטבות משפיעות במידה רבה על החלטתם להישאר בחברה מסוימת.
כל זה מעלה את השאלה איך המילניומים רוצים לקבל את כל המידע הקשור למה שמגיע להם. כל העובדים רוצים לקבל מידע באמצעות הדוא"ל, אבל המילניומים נוטים ב-18% יותר לרצות לקבל את האינפורמציה פנים אל פנים, או בהודעת טקסט. 44% מהם מעדיפים לקבל את האינפורמציה דרך המכשיר הנייד שלהם. לא ברור מה ההבדל בין קבלת מידע בדוא"ל או באמצעות מכשיר סלולרי, שכן אפשר לקרוא את הדוא"ל דרך הטלפון הנייד. העברת מידע פנים אל פנים היא כבר סיפור אחר. 56% מהמילניומים רוצים שההטבות שמגיעות להם יהיו מובנות יותר. 61% רוצים להקדיש כמה שפחות זמן ללמידה על ההטבות שלהם.
אז איך מעבירים להם מידע?
עם כל הנתונים האלה, איך יכולות חברות להתאים את המידע שלהן כך שיועבר נכון למילניומים? סוזן לוקאס מחדשות CBS מציעה כמה פתרונות. שקלו שימוש בווידיאו. המילניומים הם גם דור היוטיוב. יש להם טלפונים חכמים ביד והם רגילים ללמוד באמצעות וידיאו. זכרו שאם הם עובדים המקבלים שכר לפי שעה, עליכם לשלם להם עבור זמן הצפייה בסרטונים, גם אם הם יכולים לעשות זאת מהבית.
הוסיפו ייעוץ פנים אל פנים בנוגע להטבות כחלק מתהליך הקליטה של עובדים חדשים. כאשר אתם בני 45 ומתחילים עבודה חדשה בפעם החמישית, אתם כבר לא זקוקים להסבר מעמיק על חוקי העבודה. אבל אם אתם בני 22 וזוהי המשרה האמיתית הראשונה שלכם, אתם כן זקוקים להסבר. אז לכו לקראתם.
הוסיפו דף תקציר. בנוסף לחוברות המפורטות, שקלו להכין דף שבן מרוכזים הדגשים החשובים בצורה של סעיפים קצרים.
שימו את הכול על רשת תקשורת הפנים של הארגון. אל תצפו מאנשים לשמור ניירת במצב שליפה, גם לא עותק שהגיע בדוא"ל. אם תשימו את חוברת ההסברים על רשת התקשורת הפנים-ארגונית, העובדים יוכלו למצוא אותה כאשר יזדקקו לה. אל תשכחו לשלוח תזכורת בכל פעם שאתם מעדכנים את המידע.