מנתוני דו"ח הוצאות השכר במגזר הציבורי, עולה כי בין הגופים הציבוריים המובילים ב-2010 מבחינת גובה שכר, ניתן למצוא את חברת נמלי ישראל, עם שכר ממוצע של 27,010 שקל (36,413 שקל כולל עלויות העסקה), חברת נמל חיפה עם שכר ממוצע של 24,805 שקל (29,854 שקל כולל עלויות העסקה), חברת נמל אשדוד עם שכר ממוצע של 24,557 שקל (30,089 שקל כולל עלויות העסקה).
בבנק ישראל השכר הממוצע מגיע ל-23,531 שקל(28,445 שקל כולל עלויות העסקה), ברפאל ל- 22,383 שקל (28,263 שקל כולל עלויות העסקה), ואילו בחברת חשמל השכר ממוצע הוא 21,354 שקל (27,266 שקל כולל עלויות העסקה).
[adrotate banner="27"] בנמל חיפה מרווחים שניים מבין מפעילי מנוף השער שכר של 47 אלף שקל ומפעיל מנוף הגרר 45 אלף שקל. מפעילי המנופים האחרים מרווחים לא פחות וגם הרבה יותר מאשר ראשי האגפים שם. ראש אגף מערכות המידע בנמל חיפה למשל, משתכר 36,000 שקל, ראש אגף הרכש 34,000 שקל ורמ"ד גזברות 31,000 שקל.
בנמל אשדוד כדאי מאוד להיות מנופאי מזח המשתכר 47,000 שקל, או בקר ציוד מכני המשתכר אף הוא סכום זהה. מכונאי מלגזות באשדוד משתכר קצת פחות – 36,000 שקל. המקורבים לשולחן המנכ"ל יוצאים נשכרים תרתי משמע: סמנכ"ל הדוברות משתכר 42 אלף שקל ומנהלת לשכת המנכ"ל 22 אלף שקל.
הדו"ח מציין עוד כמה הפתעות כמו שכרו של מרצה בכיר לכלכלה וחשבונאות במדרשת רופין, המגיע ל-72 אלף שקל או בעל תפקיד בחוג המשולב באוניברסיטת בר אילן המשתכר 94,000 שקל.
וכמעט שכחנו את משכורת הנתב בנמל אשדוד שמביא הביתה כל חודש 72 אלף שקל.
זוכרים את המתמחים שהתפטרו השבוע? למדו שבע שנים רפואה, התחילו התמחות של 5 שנים, עובדים במשמרות של 16 שעות סביב השעון ועוסקים – אם לרגע שכחנו בהצלת חיי אדם- הם משתכרים 8,000 שקל בחודש.