מי שרוצה לדעת את כללי הגיוס צריך להכיר את כללי הציוץ

מי שרוצה לדעת את כללי הגיוס צריך להכיר את כללי הציוץ

לא מספיק להפיץ משרות חמות בטוויטר, יש דרך מקצועית לפרסם משרות בצורה אפקטיבית. רוצה ללמוד לצייץ ביעילות?

שיתוף
גיוס באמצעות טוויטר

גיוס באמצעות טוויטר

טוויטר הופך להיות אחד הכלים היעילים ביותר לגיוס טאלנטים ובפרט לגיוס טאלנטים צעירים בשוק העבודה העולמי. בישראל הטוויטר עדיין לא תפס, והוא רחוק מלהיות כלי גיוס מרכזי, אך הכותרות מדווחות לנו שבעולם חלה עלייה מתמדת בשימוש במדיה החברתית טוויטר לגיוס עובדים וחיפוש עבודה במהלך השנים האחרונות. היות שכך, אלפי מעסיקים נכנסים לטוויטר כמדי יום במטרה לצוד את הטאלנטים המבוקשים אולם רק חלקם יודע לעשות שימוש מושכל קרי רק חלקם יודעים לצייץ משרות.

אז מהם כללי הזהב של גיוס עובדים בטוויטר?

1. זכרו לעשות שימוש בהש-טאג (hashtags). 

חברים רבים ברשת אינם מודעים לחשיבות של שימוש בהשטאג וזה מקטין את הסיכוי שלהם ליהנות מחשיפה אופטימלית ברשת. ארגון שיש לו הרבה עוקבים עוד יכול להרשות לעצמו לפעול ללא השטאג אולם ארגונים קטנים, בינוניים וחדשים אשר עדיין לא צברו קהל עוקבים מאסיבי – חייבים לעשות שימוש בתג כדי להגדיל את החשיפה / הנוכחות ברשת.
למי שלא בקיא בכללים, השטאג זה הסימן (האייקון) שמאפשר לכם לבלוט, ולא רק בקרב ציבור העוקבים שלכם. ההשטאגס החשובים ביותר והנפוצים ביותר לצורך גיוס עובדים / הפצת משרות הינם: careers או jobs או werehiring. כדי להגיע לקהל יעד ממוקד יותר, רצוי אף להוסיף להשטאג את מיקום החברה או הסניף המגייס ואת הגדרת המשרה.

2. לא מספיק שהארגון יצייץ, חשוב לדאוג שגם העובדים והעמיתים שלכם יצייצו.

כללי הרשת החברתית מוכרים לנו ובכל זאת ישנם ארגונים שלא מבינים את כוח ההמון. בכל ארגון יש עובדים נאמנים, מובילים חברתיים, אנשים מקושרים ואנשים שיש להם אינטרס להביא עובדים איכותיים. בין אם הם מקבלים תגמול על חבר מביא חבר ובין אם הם זוכים להכניס לארגון חבר או בן משפחה שזקוק לעבודה, או אפילו אם הם אלה שיעבדו עם המועמד שיתקבל. ישנם עובדים ועמיתים של הארגון (ספקים, לקוחות, קבלנים חיצוניים, פרילאנסרים ועוד), שיכולים לסייע לכם להפיץ את המשרה על ידי כך שגם הם יצייצו. לכן, ברגע שיש לכם מודעת דרושים מתאימה לטוויטר (העומדת בהגבלת התווים ותנאי הפרסום ברשת), מומלץ לתקשר אותה בתוך הארגון כדי שזו תעלה לרשת מכמה מקורות בבת אחת ותזכה בחשיפה מקסימלית בפרק זמן כמה שיותר קצר.

3. אל תסתפקו בהפצת משרות, נצלו את ההזדמנות לתקשר מסרים ארגוניים חשובים!

טוויטר היא אחת מרשתות התקשורת החזקות ביותר בעולם. אנשים מתחברים לטוויטר כדי לדעת ראשונים, להתחבר או להיות בסוד העניינים. לכן, כדי למשוך מועמדים לקרוא את מודעות הדרושים שלכם ואולי להפיץ אותם הלאה, נסו לשלב כל מודעה בידיעה חדשותית רלוונטית. שילוב חדשות מקצועיות או חדשות הארגון בתוך מודעת דרושים בטוויטר הינו מהלך חשוב להגברת המודעות של החברים ברשת לארגון, ליעדים שלו, לתרבות שלו ולאנשים שלו. זו דרך לחדור לתודעה של טאלנטים שאינם מחפשים כרגע משרה אלא רק גילו עניין בחדשה מסעירה, ולכן זו דרך להגיע למועמדים פאסיביים.

4. גם בטוויטר הכל יחסים!

אין טעם להעלות מודעות דרושים לטוויטר ולהפיץ אותן בריש-גלי אם אין מי שעוקב אחר ההפצה. המדיה החברתית שונה ממודעות דרושים באתרי דרושים ולוחות דרושים שכן הן לא מחייבות את המועמד לשלוח קורות חיים למייל או להיכנס לעמוד הקריירה של החברה ולהגיש שם מועמדות בצורה רשמית. הרשת החברתית נועדה ליצור דיאלוג בתוך הרשת ולכן מועמדים שנחשפים למודעה יגיבו אליה, ישאלו שאלות, יבקשו עוד מידע… אם הם לא יקבלו תשובה מידית, התקשורת איתם תגיע למבוי סתום.

5. הכל אישי!

הרשת החברתית הופכת את האינטראקציה בין המגייס למועמדים לאישית. אם בתהליך גיוס רגיל אתם נוהגים לפרסם נוסח קבוע ("מועמד/ת יקר/ה, תודה שהגשת מועמדות למשרה…. צוות הגיוס יחזור אליך בתוך… ימים…). ברשת החברתית הנוסח הזה פשוט לא יעבוד. כל תגובה לחבר ברשת ועל אחת כמה וכמה פנייה יזומה שלכם אל חבר – חייבת להיות מנוסחת בנימה אישית בהודעה אישית שנוסחה במיוחד עבורו.

6. נצלו את טוויטר ככלי מחקר שבאמצעותו ניתן לבחון מועמדים בכמה מישורים חשובים.

רשתות חברתיות מאפשרות לנו הצצה נדירה לחיים האישיים והמקצועיים של המועמד. לינקדאין הינה רשת חברתית שמאפשרת למגייסים תמונה ברורה של המועמד כאיש מקצוע. פייסבוק מאפשרת למגייסים תמונה רחבה של המועמד כאדם. דרך טוויטר ניתן ללמוד על החברים לא מעט בהיבט של:
– תחומי עניין: ניתן לראות באילו נושאים החבר מתעניין לפי החברים (אנשים וארגונים) שאחריהם הוא עוקב.
– השפעה חברתית: ניתן ללמוד רבות על ההשפעה של מועמד דרך הכרטיס שלו בטוויטר. כמה אנשים עוקבים אחריו? מי עוקב אחריו? האם יש לו חברים מהתעשייה? האם הוא מחובר לארגונים או אנשים מובילים בתעשייה? האם הוא רהוט ויודע להתנסח ברשת? האם יש לו כוח שכנוע/ השפעה על אחרים? מהו סגנון התקשורת שלו באופן כללי: האם הוא משתף בידע? האם הוא דיסקרטי? האם הוא מחפש ידע, רעיונות והזדמנויות? האם הוא רק משווק את עצמו? האם הוא משווק את עצמו היטב?

יש כל כך הרבה דברים שאפשר ללמוד על אדם רק מתוך התבוננות בכרטיס שלו ברשת החברתית והיות שאתם כבר מפיצים משרות בטוויטר, מומלץ מאוד לנצל את המדיה הזו לצורך סינון ראשוני ובניית תשתית לפרופיל מועמד.

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה