גיוס עובדים באמצעות המדיה החברתית

גיוס עובדים באמצעות המדיה החברתית

כמעט כולם משתמשים במדיה חברתית, אך האם נכון להשתמש בה בתהליך גיוס עובדים?

שיתוף
גיוס עובדים במדיה החברתית

גיוס עובדים במדיה החברתית

מגייסים רבים פונים למדיה חברתית כדי למצוא כישרונות ולפתות אותם להגיש פניות לעבודה.

בסקר שנערך על ידי Harris Poll on behalf עבור CareerBuilder, נסקרו 2,380 אנשי גיוס ומשאבי אנוש לגבי השימוש שלהם במדיה החברתית כדי למצוא מועמדים. מבין אלו שנסקרו, 70% השתמשו במדיה החברתית כדי לבחון את המועמדים לפני גיוסם. מדובר באחוז גבוה משמעותית מאשר בשנים הקודמות.

עם זאת, מאז שהחוקים והתקנות סביב המדיה החברתית ומקום העבודה עדיין מתפתחים וחוקרים כל מקרה לגופו, זה יכול להיות מסוכן לעשות שימוש במדיה הזו כדי לבחון מועמדים. במקרים מסוימים, עשויים לפגוע בזכויותיהם של האנשים ברשת.
בעת שימוש במדיה חברתית כדי לבדוק את המועמדים, הקפידו לדבוק בתהליך החוקי ולמנוע הטיות. להלן טיפים נוספים:

דעו את החקיקה

שימוש במדיה חברתית כדי לבחון מועמדים יכול להיות מסובך מבחינת הטיות ואפליות. שימוש במידע מסוים (כגון: גזע, מין, גיל משוער, מוצא אתני, דת וכ ') שנאספו מאותם אתרים, עלול להוביל לאפליות בתהליך הגיוס, אשר מנוגדות לחוק.

כדי למנוע אפליה באמצעות מדיה חברתית, ודאו כי אתם יודעים את חוקי תעסוקה וההזדמנות השווה. לאחר בירור מדויק של חוקים אלו, תוכלו להשתמש במדיה בבדיקת כל צעד וצעד. אם יש לך עדיין שאלות, חשוב להתייעץ עם עורך דין אשר בקיא בדיני עבודה.

ישמו תהליך עקבי

כדי למנוע הטיה ואפליה, הקימו פרוטוקול עבור סריקת מועמדים במדיה החברתית. לדוגמה, עבדו מול כל המועמדים הפוטנציאליים באותו זמן ובאותו אופן בתהליך הגיוס (כלומר, לאחר הראיון האישי הראשון שלהם, בפייסבוק וב- LinkedIn). הערכת המועמדים בו זמנית בתהליך ובאמצעות אותם אמצעי תקשורת חברתיים מסייעת לשמור על הערכה הוגנת.

תוכלו גם לקחת את זה צעד נוסף ולהקצות אדם שאינו קשור לחברה, אדם חיצוני, לבחינת המועמדים ללא הטיות.

תעדו תהליכים

שמירה על תיעוד של החיפושים שלכם והפניה למועמדים ברשת, יכולה לעזור אם יתעוררו שאלות בנוגע לפעילות שלכם ברשת החברתית. זה יועיל במיוחד אם תמצאו משהו שיגרום לכם לדחות מועמד כדי שתהיה הוכחה שלא מדובר בהטיה כלשהי. יש לשמור צילום מסך של תוכן מפוקפק שמצאתם ברשת.

מקדו את החיפוש ברשת למועמדים פוטנציאליים

עליכם למקד את תהליך הגיוס של מחפשי העבודה הפוטנציאליים. זה יכול להיות נוח כמו גם שיטה חסכונית לפרסם את המשרות בכל מקום אפשרי, אך זה עשוי להצטייר כייאוש ולהפחית מרמת מותג המעסיק. מלבד זאת, אתם כנראה תקבלו מאות ואלפי קורות חיים שאינם רלוונטיים שיגזלו את זמנכם. חשוב לייעד את פרסום המשרות לעמודים וקבוצות ספציפיות ברשתות החברתיות, בהם נוכחים המועמדים הפוטנציאליים שלכם. כמו כן, ישנן חברות שמפרסמות את המשרות פנויות בעמוד הפייסבוק או הלינקדאין של החברה – אם תרצו לקדם פוסט כזה, תצטרכו להשקיע כסף בתקציב הפרסום הממומן.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה