איך מגייסים כמות גדולה של עובדים בזמן קצר?

איך מגייסים כמות גדולה של עובדים בזמן קצר?

גיוס המוני שונה מסגנון הגיוס שמנהלי משאבי אנוש רגילים אליו. הוא מאתגר ומחייב איזון בין שלמות ליעילות. גדול עליכם או מתאים לכם?

שיתוף
גיוס מאסיבי של עובדים

גיוס מאסיבי של עובדים

מה עושים כשצריך לגייס עשרות עובדים בזמן קצר? כמעט כל מה שלמדתם כמקצועני משאבי אנוש חסר תוקף במקרה הזה. אין זמן לתהליכי סינון ומיון, ראיונות עומק ומבחני התאמה. גיוס מאסיבי ("גיוס מאסה"), קורה כשצריך עובדים לפרויקטים עונתיים כמו עונות בוערות בחקלאות או מחנות קיץ או כאשר פותחים סניפים חדש של רשת חנויות, מרכזי שירות, חדרי כושר וכדומה. יש כמה כלים שיעשו את העבודה שלכם קצת יותר פשוטה.

מיתוג המעסיק

כמה חודשים או שבועות לפני תחילת הגיוס כדאי להתחיל להפיץ את הבשורה שהחברה מחפשת עובדים. זה חשוב במיוחד כאשר מדובר בפתיחת סניף של העסק באזור חדש. דברו על הפתיחה/ גיוס במדיה החברתית – גם בדפים האישיים שלכם וגם בפרסומים של החברה על מנת שהשמועה תגיע לכמה שיותר אנשים. מלבד אמצעי הפרסום החינמיים, אפשר להיעזר גם בפרסום בתשלום. אם מדובר בסניף מקומי, אלה יכולים להיות שלטי חוצות או פרסומים באתרים שקשורים לאותו אזור. נסו לעורר עניין ותחושות חיוביות כלפי העסק ואפשרויות התעסוקה בו.

היעזרו בארגונים מקומיים

אחרי שכבר התחלתם להפיץ את הבשורה, צרו קשר עם ארגונים מקומיים שיוכלו לקשר ביניכם לבין מועמדים פוטנציאליים. אפשר ליצור קשר עם לשכות תעסוקה, תנועות נוער, ארגונים חברתיים, מתנ"סים, מוסדות השכלה – תלוי באופי המשרות שלהם אתם זקוקים. ייתכן שארגונים יעזרו בכך שיספקו חלל לקיום הראיונות וישתתפו בפרסום. אם באזור יש מוסד להשכלה גבוהה, בדקו אם פועלות שם תוכניות שקשורות לתחום העסק שלכם. אם למשל מדובר בעסק בתחום המזון, בדקו אם מתקיימים בסביבה קורסים לבישול או אפילו סדנאות בישול. אם העסק יכול לקלוט עובדים בעלי מוגבלויות, צרו קשר עם ארגונים ומועדוניות שמסייעים לאוכלוסיות אלה.

ירידי תעסוקה

אם מספר העובדים שלו אתם זקוקים מצדיק זאת, אתם יכולים לארגן יריד תעסוקה או להצטרף ליריד תעסוקה מקומי. אלה דברים שצריך להיערך אליהם זמן מה מראש.

ראיונות

הדרך הטובה ביותר היא לסנן את הגשות המועמדות ברגע שהן מגיעות. זה עדיף על פני ימי ראיונות מרוכזים שבהם צריך להחליט על המקום ובנוכחות המועמד אם תשכרו אותו או לא. אחרי שבחרתם מועמדים פוטנציאליים, קיימו ימי ראיונות מרוכזים ואינטנסיביים בסגנון "אחד יוצא אחד בא". אם חשוב לכם לשמר תרבות ארגונית גם בסניף החדש, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא רילוקיישן של עובדים מסניף ישן לסניף החדש, אפילו באופן זמני. עובדים אלה כבר מכירים תהליכים ונהלים ויעזרו להטמיע אותם. עובדים כאלה גם יודעים איך נראית השגרה ומבדילים בינה לבין הטירוף הכרוך בפתיחת מקום חדש, טירוף שדועך כעבור זמן.

קבלה לעבודה

המשיכו בתהליך הגיוס עד כמה שלדעתכם ראוי לעשות זאת. ייתכן שתצטרכו לעגל פינות, למשל ליצור קשר עם פחות ממליצים לכל עובד מאשר תכננתם מראש. מרגע שקבעתם מועד לקבלה לעבודה, התחילו לתאם פגישות עם העובדים החדשים. בכל מה שקשור להליכי קבלה, חפיפה והכשרה, ייתכן שתצטרכו לפשר בין יעילות לבין שלמות. אל תשכחו שבשבועות הראשונים התנהלות העסק תהיה שונה – על הסיפון יש הרבה "חדשים" ואי אפשר לצפות להתנהלות שגרתית. בדקו לעתים קרובות שתהליכי ההכשרה התקיימו כמצופה והשיגו את יעדיהם.

הנכם מוזמנים לכנס מנהלי הגיוס שיערך ב-15 בדצמבר. לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה