טכנולוגיית הגיוס: ידיד טוב או אויב מר?

טכנולוגיית הגיוס: ידיד טוב או אויב מר?

השקעתם תקציבי ענק בתוכנות גיוס אז מדוע הן לא מביאות תוצאות? מה גורם לעובדים לנטוש באמצע?

שיתוף
טכנולוגיית גיוס

טכנולוגיית גיוס

סקר חדש שבוצע על ידי CareerBuilder מראה שעבור ארגונים רבים במשק, ההישענות על טכנולוגיה פוגעת בסיכוי לבנות מאגר מועמדים כישרוניים.

טכנולוגיה יכולה להיות ידיד טוב או אויב מר כשמדובר על גיוס טאלנטים לארגון", אומרת  רוזמרי הפנר, סמנכ"לית בחברת  CareerBuilder על תוצאות הסקר. דורשי העבודה כיום מצפים לאפשרות להגיש קורות חיים בצורה קלה, נוחה ומהירה. הם מחפשים מידע אינפורמטיבי מדויק וטיפול מהיר ואישי. ככל שהמועמד מוכשר יותר והסיכוי שלו למצוא עבודה גבוה יותר – כך הוא יאבד מהר יותר את הסבלנות/ המוכנות להשקיע בהגשת מועמדות למשרה שלא מספקת לו את חוויית המשתמש המיוחלת… לכן ארגונים אשר אינם מעמידים לרשות מחפשי העבודה את הטכנולוגיה הייעודית המספקת להם [לעובדים] את חוויית הגלישה, מסתכנים באובדן הסיכוי למשוך אליהם טאלנטים."

מהסקר, שפורסם באתר משאבי האנוש Human Resources Online עולה כי  6 מכל 10 מועמדים עוזבים את העמוד/אפליקציה להגשת המועמדות באמצע התהליך.

נתון נוסף המראה בברור שקיימת כאן בעיה: דורשי העבודה סבורים כי תהליך הגשת מועמדות וירטואלי צריך לקחת פחות מ-10 דקות, ולמעלה מ-45% ממנהלי משאבי האנוש מציינים כי תהליך הגשת המועמדות הווירטואלי אורך לפחות כ-20 דקות.

באילו דרכים הטכנולוגיה מאכזבת ולמעשה מרחיקה אתכם מהמטרה לבנות מאגר טאלנטים?

– ממשק הגשת מועמדות ארוך ומסורבל, המאלץ את המועמד (שכבר כתב קורות חיים ועדכן את קורות החיים שלו בלינקדאין וכו"ב) למלא שוב שדות רבים. מועמדים מאבדים את הסבלנות כשהם רואים שדות מילוי מרובים.

מועמדים לא אוהבים ואף מסרבים למלא שוב נתונים המופיעים בפירוט בטופס קורות החיים שלהם וכן הם לא ששים למסור כבר בשלב ההתחלתי פרטים נוספים כגון: שמות ממליצים, מקום עבודה נוכחי או ציפיות שכר וכו'.

ככל שממשק הגיוס אורך יותר ומכיל שדות רבים יותר, שאלות חובה ושאלות אישיות יותר, כך גדל הסיכוי שמועמדים יעזבו מבלי להשלים את התהליך.

– הממשק לא מאפשר למועמדים מתלבטים לחזור ולהשלים את התהליך שהחלו. כשמועמד מתחיל להגיש מועמדות אך נאלץ להפסיק כי הוא צריך להיכנס לפגישה, לענות לשיחה או אפילו לחשוב,  ברוב המקרים הגשת המועמדות מסתיימת. כלומר אין למועמד הזדמנות לפני שהוא לוחץ על send

לחזור ולהמשיך מהמקום שבו הוא עזב. היעדר האפשרות לחזור לאפליקציה/ לעמוד בכל זמן נתון פוגעת בסיכויים של עובדים מתלבטים או עסוקים להשלים את התהליך.

– ממשק להגשת קורות חיים אשר אינו מכיל מידע אינפורמטיבי רלוונטי לתפקיד. המועמדים מאבדים את הסבלנות שלהם מהר יותר משנה לשנה. הם לא רוצים לשלוח קורות חיים לעוד תפקיד פחות או יותר בתחום שלהם אלא הם רוצים לדעת בדיוק על איזה תפקיד מדובר ואיזו חברה מגייסת, לאיזו מחלקה, מה היקף המשרה וכו'. אם לא תספקו להם את מלוא הפרטים, כבר בשלב הזה, הם יאבדו את המוטיבציה להגיש מועמדות.

– ממשקים שאינם ייעודיים לסמרטפון או שהשימוש בהם דרך מכשירים סלולאריים או טאבלטים אינם נוחים למשתמש.

– מענה אוטומטי. מרבית החברות המגייסות עושות שימוש במענה אוטומטי המיידע את המועמד שקורות החיים שלו נשלחו בהצלחה, אולם על פי הסקר 39% מהמועמדים מרגישים שזה לא מספיק. עוד עולה מהסקר כי 62% ממחפשי העבודה מצפים ליחס אישי יותר מצד החברה לאחר ששלחו את קורות החיים שלהם ומתוכם 7 מכל 10 מועמדים אף מצפה לשיחת טלפון שתבשר לו שקורות החיים הגיעו ושהעניין בטיפול. 

בואו ללמוד עוד על תוכנות לגיוס עובדים בכנס קהילת הגיוס. מהרו להירשם (לחצו כאן)

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה