גיוס דיגיטלי

גיוס דיגיטלי

מרבית המגייסים במשק עברו לשימוש בכלים דיגיטלים לצורך גיוס עובדים, כך עולה מסקר חדש. אך השימוש בפורטל ארגוני ובלוחות הדרושים עדיין מובילים בתפוצה ובשימוש.

שיתוף
גיוס עובדים דיגיטלי

על פי סקר שתוצאותיו פורסמו לאחרונה באתר לקהילת משאבי אנוש PersonNeToday, ארגונים במשק מכירים בכוחה של המדיה הדיגיטלית והם עושים בה שימוש נרחב, בין היתר, לשם גיוס עובדים.

על פי סקר חדש שנערך על ידי XpertHR , בו השתתפו 138 ארגונים מגייסים, רק אחד לא מבצע שימוש (בכל דרך שהיא) בכלים דיגיטליים. כל שאר 137 הארגונים אכן משלבים את המדיה הדיגיטלית, בצורה זו או אחרת, בתהליך גיוס עובדים.

הטרנד הנפוץ ביותר בגיוס עובדים באמצעות המדיה הדיגיטלית הוא השימוש בפורטל החברה. כ-89% מקרב הארגונים שהשתתפו בסקר ציינו שהם עושים שימוש נרחב בפורטל החברה כדי למשוך מועמדים חדשים.

הרוב המכריע של הארגונים המגייסים דרך פורטל הבית של החברה (כאמור 9 מכל 10 ארגונים) עושים זאת בשל 3 סיבות עיקריות:

  1. פרסום משרות חדשות דרך פורטל הבית מבטיח למגייס שהמועמדים שבסופו של דבר בוחרים לשלוח קורות חיים או ליצור קשר בכל דרך אחרת לגבי העבודה – כבר יודעים בדיוק לאן הם ניגשים. אלה הם מועמדים שיודעים לא רק את שם החברה אלא היכן היא ממוקמת, במה היא עוסקת, מי מנהלת אותה, כמה עובדים היא מעסיקה ועד לתרבות הארגונית שלה. היכולת להעביר למועמדים כמה שיותר מידע על החברה בטרם הגשת קורות חיים מגדילה את הסיכוי שמי שכבר מגיש קורות חיים – מעוניין! זה יתרון שלא תמיד ניתן להשיג כאשר מפרסמים מודעות באתרים חיצוניים ו/או ברשתות החברתיות.
     
  2. פרסום משרה בפורטל החברה הוא האמצעי החסכוני ביותר שיש כיום להפצת משרה. הוא כמובן אינו עולה לחברה אגורה ובו בעת ערוץ זה אינו גוזל זמן (בניגוד לרשתות החברתיות שאמנם מציעות ממשקים חינמיים לפרסום משרות אבל דורשים זמן עבודה והתמצאות באפליקציות השונות).
     
  3. ארגונים מגייסים מציינים כי פרסום משרות בפורטל הבית הוא הכלי האפקטיבי ביותר למתג את החברה כמעסיק. פורטל הבית הוא הדרך האותנתית ביותר להציג את הארגון בפני המועמד בתנאים ובדרך שבה הארגון בוחר להציג עצמו וכן הארגון מסוגל לספק חוויית מועמד בצורה אופטימלית שכן פורטל הבית הוא שלו והוא איננו בעמדה של אורח באתר אחר ש'משכיר' מקום או מקבל בחינם שטח פרסום של כמה שורות.

בנוסף, 8% מקרב הארגונים המגייסים מציינים כי קורות החיים המגיעים אליהם ישירות מפורטל הבית מובילים לגיוסים אפקטיביים יותר.

הטרנד השני הנפוץ ביותר הוא מודעות דרושים און-ליין. 82% מקרב הארגונים המגייסים מפרסמים משרות בלוח/ות דרושים במרחב הווירטואלי. השימוש בלוחות הדרושים לסוגיהם נוח, פשוט ומיידי. בנוסף החשיפה דרכו גדולה בשיעור ניכר מכל מקור אחר בגלל התפוצה הרחבה והפופולריות (בגלל נוחות השימוש) בקרב מחפשי העבודה. למעשה מרבית הגיוסים מתבצעים בפועל דרך אפיק זה.

טרנד נוסף המשמש את הארגון בגיוס עובדים דרך המדיה הדיגיטלית הוא גיוס באמצעות האי-מייל. 77% מקרב הארגונים המגייסים מפיצים מידע על משרות פתוחות בדרך של הפצת מיילים / ניוזלטרים לציבור רחב של נמענים לפי תחומי עניין. איסוף כתובות דוא"ל של מועמדים בתחומים שונים, וכן שמירה וקטלוג נכון של הכתובות הללו מאפשרים לארגון לנהל מאגר (בסיס נתונים) עדכני ומסודר אשר ניתן לעשות בו שימוש אפקטיבי אד-הוק ברגע שנפתחת משרה חדשה.

גיוס באמצעות רשתות חברתיות ממשיך לתפוס תאוצה אמנם אך הוא לא חדר (עדיין) לשלישיה הפותחת. כ-46% מקרב הארגונים עושים שימוש קבוע ברשתות החברתיות (לינקדאין, פייסבוק וטוויטר) כחלק מתהליך הגיוס. לאחרונה לינקדאין השיקה את העמוד החשוב ביותר עד כה לגיוס עובדים, ה- LinkedIn Recruiter (ניתן לקבל מידע נוסף על השימוש בכלי זה ע"י לחיצה על הקישור המצורף), פייסבוק הודיעה כי היא בוחנת ממשק חדש שישנה את הצורה בה מגייסים מארגונים יאתרו מועמדים לעבודה (כדי ללמוד על הממשק החדש של פייסבוק לגיוס עובדים – לחץ על הקישור), וטוויטר כבר נמצא שם הן בצד של מחפשי העבודה (מצייצים קורות חיים) והן בצד של המגייסים (גיוס עובדים בטוויטר).

בואו להתחדש ולהתעדכן בכנס HR Tech. לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה