הגיוס במובייל בעלייה

הגיוס במובייל בעלייה

אתרי חברה שאינם מותאמים למובייל או אינם מושכים מספיק, עלולים לגרום לכם להפסיד מועמדים טובים

שיתוף
גיוס במובייל

גיוס במובייל

באמצע מרץ התקיים בוושינגטון אירוע JobMobile, שבו חברי פאנל דיברו על חידושים ואסטרטגיות בגיוס במובייל, לאור נתונים סטטיסטיים שמראים על עלייה ברורה בשימוש במכשירים הניידים על חשבון השימוש במחשב נייח.

שינוי גדול ודרך גיוס חדשה קשורים ביכולתם של מחפשי עבודה לחפש הצעות תעסוקה, לקבוע ראיונות, לשלוח דוא"ל ואפילו לקיים שיחת וידיאו עם מעסיק פוטנציאלי באמצעות כל אחד מהמכשירים הניידים המוחזקים ביד. נראה כאילו כבר לא צריך לשבת בבית כדי לחפש עבודה, אבל לא כל המעסיקים ממהרים לאמץ את הפרגדימה החדשה. רק 5% מהחברות של Fortune מחזיקות באתרי אינטרנט שמתאימים לגיוס במובייל.

השינוי האיטי תואם לשינויים אחרים בתחום הגיוס שהתרחשו במהלך העשור האחרון. לטענת אחת מהדוברים בפאנל, האבולוציה של חיפוש העבודה מרשת למכשירים ניידים עשויה להיות משמעותית באותה מידה כמו המעבר ממודעות דרושים בעיתון לפרסומי משרות מקוונים. יתרונות הגיוס במובייל הם מהירות, נוחות וגישה מכל מקום. העיכוב בהתאמת אתרים למכשירים ניידים קשורים לעלויות, זמן, שינוי בתרבות הארגונית ואימוץ טכנולוגיות חדשות. הנקודה האחרונה קשורה באופן מיוחד לאנשים במחלקות משאבי האנוש ובתחום הגיוס. אימוץ השינוי חשוב, כאמור, בשל הגידול המתמשך בשימוש במכשירים הניידים וגם מכיוון שעד 2020 40% מכוח העבודה יהיו בני דור המילניום המחוברים למכשירים האלה.

לדברי הפאנליסטים, קשה למכור גיוס במובייל למנהלים בכירים ללא התחייבות על החזר ההשקעה. הם רוצים לראות את הערך הכספי של השיטה כדי להבין את חשיבותה. מעבר לכך שזוהי דרך יעילה להגיע לכישרונות, המנהלים רוצים לדעת מה תהיה התשואה הכספית ביחס להשקעה.

התוכן הוא המלך

על מנת שמחפשי עבודה יישארו באתרי החברות, התוכן צריך להשתנות ולהיות מגוון. האיזון הנכון הוא גישה רב-שכבתית שכוללת נוכחות חזקה במדיה החברתית באתרים כמו פייסבוק ולינקדאין וכמו כן באתרים שבהם קל לעובדים לגלוש ולחפש. על המגייסים גם להיות ערים לכך שכפי שהם משתמשים באינטרנט כדי לאסוף מידע על מועמדים פוטנציאלים, כך גם מחפשי העבודה במובייל מבקרים באתרי חברות ומבצעים שיפוטים על פי מה שהם רואים בהם. הדבר נכון גם ללקוחות – תחקיר של TheLadders, אתר לחיפוש עבודה, גילה ש-57% מהלקוחות לא ימליצו על עסק שאתרי המובייל שלו מעוצבים גרוע, ו-40% עברו לאתר חברה מתחרה לאחר חוויית מובייל גרועה.

השורה התחתונה היא שהמגייסים צריכים להכיר בכך שמתרחשת מעין מהפכה. כפי שלא היו מעלים על דעתם להסתפק בפרסום מודעת דרושים בעיתון, כך עליהם לא להסתפק בפרסום אונליין מסורתי ולוודא שאתר החברה אטרקטיבי ומותאם למובייל.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה