ליסה קרמר, מנהלת גיוס ב-Accenture, מציגה את מודל החברה לגיוס צעירים ומפריכה כמה מיתוסים "לא כל הסטודנטים עושים שימוש בטוויטר ולא לכולם יש חשבון בפייסבוק".
Accenture הינה חברה בינלאומית לשירותי ייעוץ ופיתוח, שירותים טכנולוגיים ומיקור חוץ. משרדיה הראשיים ממוקמים בדבלין אולם החברה פועלת ב-120 מדינות ומעסיקה כ-244,000 עובדים ברחבי העולם.
ליסה קרמר: בוגרי אוניברסיטאות הם קהל יעד שחשוב לנו למשוך ולכן אנחנו מרכזים מאמצים כדי להגיע אליהם בכל דרך. זה אומר שאנחנו ממש מגיעים אליהם, כלומר מפגינים נוכחות פיסית בקמפוסים ופוגשים את הסטודנטים ולא מסתפקים בפעילות וירטואלית.
אנחנו מפגינים נוכחות בקמפוס דרך יריד התעסוקה השונים, עמדות מידע ופגישות עם נציגי גיוס, סדנאות והרצאות אורח. במקביל, יש לנו קמפיינים און-ליין של המשרות הפתוחות (הרלוונטיות לבוגרי אוניברסיטאות), כשכל קמפיין מוביל אותם ישירות לעמוד הבית כך שהם יוכלו ללמוד עלינו.
גם באינטרנט, כמו בקמפוס עצמו, אנחנו דואגים לייצר נוכחות ממשית כדי להרחיב את מעגל הסטודנטים שלנו. יש לנו קמפיינים בטוויטר, עמודים בפייסבוק ובלינקדאין אבל שם זה לא נגמר. אנחנו עושים שימוש נרחב בערוץ הווידיאו YouTube ובכתיבה מאסיבית בבלוגים ובפורומים וזאת לאחר שלמדנו שלא כל הסטודנטים פותחים חשבונות בפייסבוק או מתחברים לטוויטר. יש סטודנטים שמעדיפים את המגע הישיר והנוכחות הפיזית הקמפוס, יש כאלה שצריכים את הטקסט הרחב והאינפורמטיבי ולא מסתפקים בקמפיינים קצרים בטוויטר… החוכמה היא לנסות להגיע לכמה שיותר מגזרים דרך כמה שיותר ערוצים ולא להתמקד בערוץ בודד.
גם אם הסטודנטים כן מתחברים לרשתות חברתיות, הנוכחות שלנו בקמפוס נחוצה כדי ליצור את החיבור. לסטודנטים יש הרבה מאוד שאלות, הם זקוקים למידע נרחב והם זקוקים לו אתמול! כך שכל ערוץ כזה, בין אם זו עמדת מידע בקמפוס או עמוד בפייסבוק, חייב להיות ערוך לספק מידע רלוונטי ועדכני ולהיות מסוגל להשיב על שאלות באופן מידי.
בנוסף על תחזוקת הערוצים השוטפת, אנחנו כל הזמן בתהליך של מעקב ולמידה אחר הטרנדים החדשים בקרב הסטודנטים. יש לנו קבוצות מיקוד בקמפוס וסקרים און-ליין שאנחנו מעבירים בקרב חברי הקבוצות ברשתות החברתיות. המידע שאנחנו אוספים מסייע לנו לקבל תמונה ברורה לגבי מה הולך היום, לאילו אירועים 'חמים' בקמפוס הסטודנטים הולכים ושם כדאי להיות, באילו אתרים או בלוגים הם גולשים כיום ועוד. הנחת הייסוד שלנו היא שאנחנו רוצים לגייס אותם ולכן אנחנו צריכים לחקור לאן הם הולכים, מה מעניין אותם, באילו כלים הם משתמשים ואנחנו צריכים להגיע אליהם (פיזית או וירטואלית) ולדבר אליהם בשפה שלהם.