על פי talentculture.com, 75% מהעובדים שעוזבים את מקום העבודה שלהם, מתפטרים בעצם מהמנהלים או מהבוסים שלהם. המנהלים רוצים כמובן להצליח בתפקידם, אבל כנראה אינם מודעים לדברים שהם עושים לא נכון עם הכפופים להם. מארן הוגאן מ- smartblogs.comריכזה רשימת תכונות המאפיינות את המנהלים שגורמים לעובדיהם לחפש לעצמם מקום אחר לעבוד בו.
• מצב הרוח שלהם תנודתי כמו גאות ושפל. כולנו בני אדם, לכולנו יש ימים טובים יותר וטובים פחות. עובדים יודעים זאת ומקבלים בהבנה מצבי רוח עכורים שמופיעים פה ושם אצל המנהלים שלהם, אבל כאשר תנודות קיצוניות ובלתי צפויות במצב הרוח הן דבר שבשגרה, המנהל הופך לכזה שחוששים לגשת אליו. מנהיגים טובים יודעים לגרום לאנשים שלהם לבטוח בהם. כאשר עובדים חוששים לפנות למנהלים שלהם, בעיות וקשיים חולפים מתחת לרדאר, והתקשורת, המעורבות והחדשנות נפגעות.
• ניהול בסגנון הליקופטר. כמו הורי ההליקופטר, גם מנהלי ההליקופטר מיקרו-מנהלים את עובדיהם. ברור שמנהל צריך להיות מעורב בקבלת החלטות גדולות, אבל לצפות שכל מה שקורה יעבור דרככם זהו בזבוז זמן ובזבוז הכסף של החברה. מנהלים צריכים לדעת מה האנשים שלהם עושים, אבל אינם חייבים להכיר את כל הפרטים הקטנים. מנהלים צריכים להניח שעובדים מקבלים משימות כי הם יודעים כיצד לטפל בהן.
• הבריון של המשרד. העולם המקצועי הוא עולם תחרותי, ולעתים עלבונות עפים באוויר. הפחדה עשויה לשמש כמגבירת מוטיבציה לטווח הקצר, אבל בסופו של דבר היא תעורר בעובדים את ההשראה לחפש לעצמם עבודה אחרת. תפקידו של המנהל הוא לנטרל את ההפחדות ולא להיות המקור להן. אולי לא תאהבו את כל האנשים שאיתם אתם עובדים, אבל כמנהלים עליכם לזכור שקיבלתם את תפקידכם בהנחה שאתם מסוגלים להתעלות על זה. היו הדמות שמספקת דוגמה טובה ואמות מידה חיוביות.
• לא חבר, לא הורה – בוס. אחת האומנויות של תפקיד ניהולי היא בניית תחושת ידידותיות ולאפשר לה לקדם את התפוקה. עם זאת, יש את המקום והזמן שבו החברות צריכה להיפסק ויחסים מקצועיים צריכים להתחיל. מנהלים צריכים לדעת איך להיות נעימים עם הכפופים להם בלי שהדבר יתפרש כמתן פרוטקציה. מנהל צריך לשמור על הקו שבין בוס לחבר כדי שיוכל להרגיש מספיק נוח לדבר עם העובדים גם על בעיות אישיות שלהם וגם על בעיות מקצועיות.
• המנהל שאינו ישן לעולם. כולנו עובדים היום יותר שעות בשבוע בממוצע מאשר עבדנו בשנות ה-70. מנהלים שאינם מכבדים את הצורך של העובדים לנוח ומשגרים מיילים באמצע הלילה עם הציפייה שהתשובה תמתין להם כבר בבוקר, פוגעים בבריאות ובתפוקה של האנשים שלהם. מנהל טוב הוא מנהל שנותן להפסקה להיות הפסקה.
• רואה רק את החצי הריק של הכוס. עובדים עושים טעויות ותפקידו של המנהל לטפל בהן. אבל כאשר מתייחסים לכישלונות בלבד ולא להצלחות, מתחילה בעיה. אף אחד אינו רוצה לעבוד עבור מישהו שלעולם אינו מבחין בביצועים הטובים שלו. המעורבות תצנח פלאים אם העובדים ירגישו כאילו אינם יכולים לעשות שום דבר כמו שצריך או שהם כן מסוגלים, אבל המנהלים שלהם אינם מכירים בכך.