לבני דור ה-Y, דור המילניום, יש הרבה מה לתרום למקומות עבודה מבוססי טכנולוגיה. שליטתם במחשבים ובמכשירים ניידים, היכולת שלהם להרגיש בנוח עם חידושים טכנולוגיים, המעורבות של רבים מהם ברשתות חברתיות והיותם מעודכנים בטרנדים – כל אלה הם נכסים גדולים לחברות שמעסיקות אנשים צעירים. אף על פי כן, סקרים, כמו זה שפורסם לפני כמה חודשים על ידי אגודת הפסיכולוגים באמריקה, מראה שהאנשים האלה מתקשים להשתלב בשוק העבודה. האם הם יתאימו את עצמם לשוק תוך כדי שהם מתבגרים, או אולי ישנו אותו מבפנים?
רוב האנשים הצעירים, 81 אחוזים, שמועסקים במשרות "רגילות" בחברות רוצים להתפטר לטובת עבודה גמישה יותר ותלויה פחות, כך קובע מחקר שפורסם באמצע מאי השנה. הסקר מצא שבקרב מועסקים מדור ה-Y שעדיין עובדים במשרות שגרתיות מסוג תשע-עד-חמש, "חופש במקום העבודה" הוא הסיבה המרכזית לכך שהם רצו לעזוב את עבודתם.
הסקר, שכותרתו היא "דור המילניום ועתיד העבודה", בוצע על ידי אתר oDesk, שמשדך בין מחפשי עבודה עצמאיים למחפשי עובדים, ועל ידי חברת הייעוץ Millennial Branding, שכמשתמע משמה, מתמקדת במיתוג שקהל היעד שלו הוא דור ה-Y. השתתפו בסקר 2,000 מועסקים בני דור ה-Y מכל העולם.
הממצא העיקרי הוא שהאנשים הצעירים מתאפיינים בתשוקה לקריירה בלתי תלויה שתושג על ידי משרות שיש בהן גמישות וחופש. הממצא אינו מפתיע, אבל יש לקחת אותו בעירבון מוגבל בהתחשב בכך שהוא בוצע על ידי חברת oDesk שעסקיה מתבססים על סגנון תעסוקה מהסוג הזה.
הקיוביקל עומד למות
גארי סווארט, מנכ"ל oDesk, אמר לאתר הבריטי HR Magazine: "אנו מאמינים שהמחסומים של העידן התעשייתי פועלים ופשוט אין בהם היגיון עבור עסקים שרוצים שיותר עובדה תבוצע או מעוניינים בעובדים הדורשים יותר חופש. איש היום אינו רוצה להיות מרותק לקיוביקל." אפרופו הקיוביקל, או בעברית מֶחְצָצָה, עומד למות, כך לפחות על פי כתבה שפורסמה בכלכליסט בשנה שעברה, ובה נאמר בין היתר שאחת מהסיבות למוות הצפוי היא יותר עבודה מהבית, לצד עיצוב ידידותי, משותף ומשתף יותר של חללי המשרדים. ההשתנות ההדרגתית של אוכלוסיית העובדים משנה באופן ברור את חוקי ההעסקה, מסגרת העבודה וכן, גם את העיצוב האדריכלי של המשרדים.
יותר ממחצית הנסקרים (61 אחוזים) אמרו שסביר שיתפטרו מעבודתם בתוך שנתיים. 38 אחוזים ימליצו לאחרים לחפש "הזדמנות עבודה בחברת סטארט-אפ מבטיחה" במקום להשלים "תואר אקדמי מהסוג המסורתי."
דן שוואבל, מייסד חברת Millennial Branding, אמר על הממצאים: "הם מאותתים על תפנית מהותית בכלכלה שלנו ועל האופן שבו אנו מנהלים את הקריירות שלנו. יזמות נגישה כעת לכל אחד, ללא קשר לגיל או לעיסוק. אתם לא צריכים להיות בעלי עסק או יזמים, אבל אתם כן זקוקים לצורת החשיבה היזמית על מנת להצליח בעסקים."