בניית מותג מבפנים החוצה

בניית מותג מבפנים החוצה

העובדים עושים את המותג. כדי שזאת לא תהיה רק סיסמה, למשאבי אנוש יש תפקיד מרכזי בעניין הזה

שיתוף
גיוס עובדים בחברה בעלת מותג

גיוס עובדים בחברה בעלת מותג

כל חברה היא מותג, אחרת אין לה זכות קיום. חברות עובדות קשה ללטש את תדמיתן בעיני הציבור במטרה למכור מוצרים, להשיג לקוחות והגיע למטרות נוספות. מה שעובר מתחת לרדאר של חברות רבות הוא שהעובדים שלהן הם חלק בלתי נפרד מהתדמית שמרכיבה את המותג.

עובדים הם מקור ידע מוערך ומהימן על החברה, אומרים אנשי המקצוע ב-HR Payroll Systems. עובדים מאושרים בעבודתם יקדמו את המותג באופן אוטומטי כישות חיובית ואמינה שניתן לבטוח בה. כאשר חברות אינן מצליחות לגרום לעובדים שלהן להיות מאושרים, הן מפסידות את צורת הקידום החשובה והחינמית הזאת.

לכל חברה יש סיפור
החברה הצרכנית יצרה כמה שינויים מהפכניים במרוצת השנים האחרונות, כאשר הלקוחות רוצים להרגיש כאילו אינם רק קונים מוצרים או שירותים, אלא גם תומכים במערכת של ערכים או רעיונות. לכל חברה יש סיפור והסיפור הזה נמצא לעתים קרובות בלב תדמית המותג. כאשר העובדים ניצבים מאחורי ערכי החברה וסיפור הרקע שלה, המותג הופך להיות חזק הרבה יותר ומושך עבור לקוחות.

למשאבי אנוש יש תפקיד חשוב בייסוד מערכת היחסים בין העובדים לבין החברה. אנשי משאבי אנוש הם אלה שמראיינים עובדים כדי להבין את התרבות הארגונית ואת שביעות הרצון של העובדים. הם אלה שמייצגים את העובדים כאשר יש צורך לשנות מדיניות הגורמת לחוסר מעורבות. הם אלה שעוזרים לשמור על תקשורת חיה בין המועסקים להנהלה הבכירה. לאנשי משאבי אנוש יש תפקיד חשוב בלגרום לעובדים להצטרף לבניית המותג ולעזור לחברות להחליט אילו צעדים נחוצים כדי לקדם מעורבות.

לאחר שחברות מצליחות לרתום עובדים להצטרף למסע, הערכים שמאחורי המותג צריכים להיות מוצגים באופן כלשהו לעולם החיצוני. העובדים יעשו את חלקם בקידום מול חברים ומשפחה ויהיו נלהבים יותר כאשר יעבדו ישירות מול לקוחות, אך טכנולוגיה יכולה לעזור ביצירת אפקט הגל שיראה את יתרונות החברה לקהל גדול הרבה יותר. כאשר מציגים את עובדי החברה באתר החברה או במדיה החברתית כ"לב החברה שלנו" ומכירים בכוחם של העובדים לעיני כל, החברה מראה נאמנות לעובדיה ובה בעת היא מושכת את תשומת הלב של הלקוחות.
כאשר עובדים על גיוס העובדים למאמץ המיתוג, יש כמה פרקטיקות שיכולות לעזור:
• תקשורת פרטנית שתאפשר לכל עובד להתחבר
• הימנעות ממסרים סותרים
• לוודא שכל מועסק ומועסקת מבינים את חזון החברה
• שמירה על אנרגיה גבוהה וגישה חיובית כאשר מדברים על החברה
• חיזוק כוח המותג בכל אינטראקציה
• מערבים את הצוות בסיעורי מוחות לקידום המותג
• איתור מועסקים שאינם מעורבים וטיפול בבעיות שגורמות לחוסר שביעות רצון

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה