מקצועות השיווק הדיגיטלי יהיו מבוקשים ב-2014 תודות למעסיקים רבים שרוצים לחזק את המכירות, התדמית והתוכן שלהם באינטרנט ובמובייל. על פי Adecco USA, הייתה ב-2013 קפיצה של 19% בפרסומי מודעות דרושים לתחום השיווק הדיגיטלי בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2012. במנעד הרחב של מקצועות השיווק הדיגיטלי יש כמה כישורים ספציפיים נדרשים במיוחד.
SEO, קידום אתרים. ארגונים צריכים להתגבר על שפע התוכן (והזבל) שבעולם המקוון ואיכשהו להגיע את הציבור ואל הלקוחות הפוטנציאליים. הדרך היעילה והחסכונית ביותר לעשות זאת היא באמצעות קידום במנועי חיפוש. יכולות חשובות של העוסקים בתחום הן שימוש במילות המפתח הנכונות, יצירת קישורים יעילים וכתיבה טובה לרשת.
אנליסטים. חברות מוצפות במידע ונתונים ומתקשות לקבוע להיכן לכוון את הכסף והמשאבים שלהן. כאן נכנסים לתמונה האנליסטים הדיגיטליים. אנשים כאלה יכולים לזהות את המידע החשוב ביתור הזמין לארגון, ולהציגו בפני מקבלי ההחלטות. בגוגל פיתחו את Analytics Academy, כלי שעוזר לשפר יכולות אנליטיות.
מדיה חברתית. יש אנשים שבשבילם נוכחות ופעילות בפייסבוק, טוויטר, גוגל פלוס, לינקד-אין ורשתות אחרות ברשימה המתארכת, היא טבע שני. אנשים כאלה יכולים לעזור לארגון להגיע אל לקוחות או תומכים. המדיה החברתית ממשיכה להיות חלק גדל והולך באסטרטגיות השיווק הדיגיטלי של חברות רבות. כאשר זה נוגע לשיווק, האנשים שעוסקים בכך צריכים לדעת כיצד להשתמש במדיה החברתית ליצירת קשר אפקטיבי עם הקהל, אבל לא להרחיק אותם על ידי מאמצי מכירות מאוסים.
שיווק בדואר אלקטרוני. עם כל הרעש סביב המדיה החברתית, הדוא"ל נתפס לעתים כמיושן. אך הוא נותר עדיין כלי אפקטיבי מאוד ולא יקר שבאמצעותו הארגון יכול להגיע אל קהלי יעד, למשל באמצעות ניוזלטרים. חברות רעבות לאנשי מקצוע שיודעים איך להעביר את התוכן הנכון לאנשים הנכונים בזמן הנכון.
שיווק במובייל. שיווק במובייל נשען על הכישורים הנדרשים עבור שיווק במדיה החברתית ובדוא"ל, אבל מצריך את ההבנה כיצד להתחבר בצורה היעילה ביותר למכשירים ניידים, שמולם אנשים מבלים היום 40% מזמן האינטרנט שלהם (על פי נתונים מ-2013 שהוצגו באתר marketingland.com). יכולות של שיווק מבוסס אפליקציות ומשחקים יהיו ברכה עבור חברות שמחפשות דרכי שיווק יעילות.