שיתוף

את דרכה המוזיקלית של מירב שביט (47), מתמחה בקידום עסקים ברשתות החברתיות, יוצרת ומוזיקאית, היא  החלה בלהקה צבאית. "בהמשך, ניתבתי את היצירה שלי לאפיקים נוספים, בדגש על עיצוב גרפי ועיצוב אתרי אינטרנט, הן במשרדי פרסום והן כעצמאית", מספרת מירב.

מירב שביט
מירב שביט

לאחר שנים בתחום העיצוב הגרפי, ועם תחילת הופעתן של הרשתות החברתיות, ופייסבוק בראשן, הובילה אותה הסקרנות ללמוד ולחקור את סוג הפרסום החדש הזה. ב-2009 היא החלה לעבוד בתחום, ומאז ועד היום היא מקדמת עסקים בפייסבוק בשילוב בניית אסטרטגיה ותשתית שיווקית-דיגיטלית.

"אני מאמינה שפרסום במדיה החברתית מחייב חשיבה מחוץ לקופסה, אותה אני מביאה לידי ביטוי בזכות הידע והניסיון שרכשתי עם השנים בתחום העיצוב", מסבירה מירב. "השילוב של קריאייטיב יצירתי, עם ניתוח נתוני הפרסום אליו אני מכורה (היא מודה), מאפשר לי למידה יומיומית ושיפור תמידי של הקמפיינים הפרסומיים עבור קהל לקוחותיי. אני רואה באופן יומיומי את היעילות של הפרסום ברשתות החברתיות, והסיפוק שאני שואבת מהצלחתם של לקוחותי, שווה את הכול".

דוגמאות?

"יש מיכללה שעוסקת בתחום ההייטק אותה אני מקדמת. בתחילת דרכנו המשותפת נרשמו ללימודים שלושה סטודנטים בלבד. כיום, לאחר כשנה וחצי של עבודה משותפת ועם אספקה שוטפת של מאות לידים מדי חודש, המכללה הזו הפכה למעצמה בתחומה ומתפרשת על פני חמישה סניפים ברחבי הארץ עם מאות בוגרים מרוצים".

סיפורי ההצלחה של מירב שביט לא נעצרים רק בעסקים וחברות גדולות. "הליבה והאתגר הגדול של עבודת הקידום שלי היא עבור עסקים קטנים שאין להם תקציבים מטורפים, וגם כאן ניתן לראות את הצמיחה של אותם עסקים לגבהים חדשים, בזכות פרסום נכון, יצירתי ועקבי, תוך מעקב ושיפור ימיומי", מדגישה מירב.

"וכשמדברים על עסקים קטנים ועל סיפורי הצלחה, אי אפשר שלא להזכיר את סיפורי הנפילה וההתרסקויות של עסקים רבים, אותם אני שומעת יותר ויותר מלקוחותי. כל אלו הביאו אותי לכתוב את המופע הזה".

איך כל זה קשור לפייסבוק?

"כמי שנמצאת כל היום בפיד של פייסבוק אני רואה את כל הפרסומים של אותם 'גורואים' ו'משווקי חלומות. אני רואה פרסומים שמפילים בפח, פעם אחר פעם, בעלי עסקים שנוהרים אחר הבטחות שווא לכסף קל והתמונה הבדיונית (פיקטיבית) שאותם משווקים מציגים (ועושים זאת די בהצלחה, יש לציין). כי בסופו של יום, מי מאיתנו לא רוצה כסף קל/לעבוד מהבית/שעתיים ביום ולהתעשר.

"הניצול הציני של אותם משווקים מעציב אותי כל פעם מחדש, משום שאני רואה את התוצאות בשטח: אותם בעלי עסקים תמימים שהלכו שולל בחולשה של רגע אחר סיסמאות נבובות על התעשרות קלה, והפסידו את מיטב כספם שעבר ישירות לכיסם של אותם משווקים; הפסד שבמקרים רבים קבר את העסק שלהם באופן סופי".

מהי מטרת המופע?

"מטרת המופע היא להרים את המסך מעל אותה תעשיית שקר, לפתוח את העיניים לבעלי עסקים, להזהיר אותם מהבטחות ללא כיסוי ולתת להם כללי אצבע של עשה ואל תעשה שלרבים יש נטייה ליפול בהם, במיוחד ברשת החברתית. המופע בנוי כמחזמר הומוריסטי, המבוסס על סיפורים אמיתיים של לקוחות, ופרסומים אותנטיים של משווקים אותם אנו רואים כל יום ברשת.

"כמובן שכל השמות והדמויות שונו כדי לא לפגוע באף גורם. המטרה שלי היא שהקהל ייהנה ממופע עם ערך מוסף, שייתן לו כלים להבין טוב יותר את עולם השיווק השקרי שמנסה להפיל אותו בפח (ועל הדרך לצחוק קצת). אז ניפגש על הבמה".

בין הגופים והאנשים איתם עבדה מירב שביט ניתן למנות את בזק, סלקום, מוטורולה, בנק הפועלים, לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית), מירי מסיקה, מאיר בנאי ז"ל, אביתר בנאי, ארקדי דוכין, דודי לוי, טיפקס ורבים אחרים.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה