ארה"ב: מעסיק דורש 340 אלף $ מעובד לשעבר בגין גניבת לקוחות דרך...

ארה"ב: מעסיק דורש 340 אלף $ מעובד לשעבר בגין גניבת לקוחות דרך טוויטר

מעסיק תובע עובד לשעבר עך סך 340,000 דולר על גניבת לקוחות החברה דרך עמוד הבית בטוויטר

שיתוף
תביעה כנגד עובד על גניבת לקוחות
תביעה כנגד עובד על גניבת לקוחות

ושוב הרשתות החברתיות מגיעות לכותרות הראשיות בקטגוריית דיני עבודה. כתב חדשות טכנולוגיה וגאדג'טים באתר שסיפק חדשות מתחום המובייל בקליפורניה ארה"ב, היה מקושר ל-17,000 גולשים דרך עמוד הטוויטר. כאשר הכתב עבר עבודה, הוא לקח אתו את רשימת הגולשים על ידי כך ששינה את הדוא"ל שלו (שנשא את שם האתר הקודם לדוא"ל הפרטי שלו).

האתר פתח בהליכים משפטיים כנגדו והגיש תביעה על פגיעה עסקית בחברה. בכתב התביעה נמדד כל גולש בלעדי כפוטנציאל רווחי בשיעור של 2.5 דולר. בהקשר זה מנהל בכיר בחברה צוטט כשאמר: "כל גולש הוא פוטנציאל לרווח כלכלי ומאגר הגולשים באתר הוא נכס בלתי נדלה". היות והעובד חסם את ערוץ התקשורת הישיר של הגולשים אל האתר, סה"כ 17,000 גולשים, דורש האתר פיצויים בסך 340,000 דולר. באם לא יגיעו שני הצדדים להסכם פשרה, צפוי התיק להגיע לבית המשפט כבר בחודשים הקרובים.

המקרה הזה, שאיננו חריג כיום בכותלי בתי המשפט במדינות המתועשות, מעלה שוב את הצורך במיסוד יחסי עובד מעביד בהקשר להתנהלות ברשתות החברתיות. מקרים מסוג זה נידונים אמנם לא לראשונה אבל בתנאי בוסר, כאשר למערכת המשפטית כמו גם לארגונים עצמם, אין הכלים המקצועיים לטפל במקרים כאלה וחשוב יותר – אין להם דרך למנוע אותם.

 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה