ארה"ב: בית המשפט הורה לחברת תעופה להחזיר את הטייס לתא הטייס

ארה"ב: בית המשפט הורה לחברת תעופה להחזיר את הטייס לתא הטייס

טייס הגיש מספר רב של תלונות על תקלות ופוטר. משרד העבודה האמריקאי הורה להחזירו לתפקידו עם פיצויים בסך מיליון דולר

שיתוף
פיטורי עובדים
פיטורי עובדים

טייס בחברת תעופה פרטית בארה"ב פנה למשרד העבודה (U.S. Department of Labor), לאחר שפוטר במהלך 2007 בעקבות ריבוי תלונות על תקלות טכניות במטוסים. לדבריו, הוא זומן לשימוע שארך לא יותר מ-17 דקות, בהם הנהלת החברה הבהירה לו שמספר התלונות שהגיש – אשר כל אחת מצריכה טיפול טכני מקצועי ולכן גורמת לעיכובים ומסתכמת בעלויות כספיות, איננו סביר. כעבור כשבוע הוא פוטר מעבודתו, בטענה שלא הצליח לנמק את ריבוי התלונות ולכן אין הצדקה לנזק שנגרם.

הארגון האמריקאי לבטיחות וגהות בעבודה Occupational Safety & Heath Administration – OSHA, התערב להגנת הטייס ולאחר חקירה מקצועית מטעמו, טען כי הטייסים מוגנים על ידי חוקי התעופה הפדרליים במקרים של דיווח על בעיות ותקלות טכניות. משמע חברת תעופה לא יכולה לפטר טייס על רקע תלונות מקצועיות (גם במקרה של ריבוי תלונות).

ארגון OSHA הגיש תלונה חריפה למשרד העבודה הממשלתי כנגד חברת התעופה, על הפרת זכויות עובד ופיטורין בנסיבות לא מוצדקות. משרד העבודה נענה לתביעת הארגון ודרש מחברת התעופה להשיב את הטייס לעבודה, מכוח הסעיף המעוגן בחוקי הבטיחות בעבודה לאנשי ענף התעופה. כמו כן, מאחר ופיטורי הטייס היו בלתי חוקיים, חייב משרד העבודה את חברת התעופה לפצות את הטייס בסך של מיליון דולר כולל ריבית והצמדה, בגין אובן ההכנסה במהלך התקופה בה הוא היה בגדר 'מפוטר'.

בכיר בארגון OSHA יצא בהודעה לתקשורת בה הוא טען כי: "עובדי חברת התעופה נדרשים לגיבוי כדי שיוכלו להתריע על בעיות, תקלות ועל חשש סביר לתקלות וסכנות בנושאי אבטחה ובטיחות. אם תילקח מהם רשת הביטחון והם יחושו מאוימים, הם עלולים להימנע מלבצע את עבודתם ברמה המקצועית הגבוהה ביותר ויש לכך השלכות הרות אסון. מציאות בה עובד ענף התעופה מפוטר או שנמנע ממנו קידום רק בגלל ריבוי תלונות והתרעות על תקלות, היא מציאות מסוכנת ומסכנת. בטיחות וגהות היא ערך עליון בכלל ובפרט בענף התעופה, ויש לתת לעוסקים בו את מלוא הגיבוי." 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה