במטרה לחבר את אסטרטגיית ההנהגה של רשת המרכולים הבינלאומית Tesco עם מה שהלקוחות רוצים, מנכ"ל החברה דייב לואיס לקח את הסמנכ"לים שלו ליום בשטח שבו הם קיבלו משימה: לקנות מוצרים ברשת Tesco ואז לבשל מהם ארוחות. לואיס הסביר שהרעיון היה להבטיח שהמנהיגים מחוברים לחוויית הלקוח בחנויות.
יום ולילה מטורפים מאוד
15 מהמנהלים הבכירים ביותר של העסק, שרגילים לנהל מגזרים בעסק ששוויים עשרות מיליוני פאונדים, קנו מצרכים ואז הכינו זה לזה אוכל. "אני חושב שאם אתה בעסק שלנו ואינך מבלה את כל הזמן שלך בבדיקת האיכות, ההצגה והטעם של המזון והמוצרים שאתה מגיש – מה אתה עושה? אמר לואיס לעיתונות. "לקחתי את צוות המנהלים הבכירים שלי ליום ולילה. זה היה זמן מטורף מאוד ורציתי להכיר את האנשים ולדבר על המקום שבו היה העסק ועל המקום שאליו הוא מתקדם.
המנהלים שהשתתפו בסיור, ביניהם טרבור מאסטרס המופקד על העסקים באסיה ששוויים 10 מיליארד פאונד ומנכ"ל בנק Tesco בני היגינס ובכירים מאוד אחרים, התבקשו לעבוד בזוגות כדי להכין ארוחות אחד לשני. לואיס הסביר: "אמרתי להם: 'שניכם מביאים ארוחת בוקר לקבוצה, אתם מכינים ארוחת צהריים ואנחנו נכין ארוחת ערב." הארוחות היו צריכות להגיע מ- Tesco ומהמתחרים כך שאנו כקבוצת סמנכ"לים חווינו חוויה מיד ראשונה של יציאה לקניות, רכישה, הכנה, אכילה וישבנו וסקרנו את כל זה."
את מה שעשה לואיס עם הסמנכ"לים של רשת המזון אפשר לעשות בכל חברה, בכל תעשייה ובכל דרג. האם העובדים שלכם באמת מחוברים לשטח שאותו הם משרתים? אפילו כאשר מדובר בנותני שירות פנים אל פנים – האם הם מתנסים בעצמם ובודקים את חוויית הלקוח של החברה ואז חולקים זה עם זה את הרשמים שלהם? התנסות כזאת יכולה ללמד את העובדים הרבה על העסק, להוליד רעיונות וגם לתרום לגיבוש.
יש ארגונים השוכרים למטרה זו לקוחות סמויים. אפקטיבי מאוד, אך "ירידה לשטח" של עובדים ובעיקר של מנהלים אחת לתקופה היא הכרחית לצורך היכרות ישירה עם המדיניות של הארגון ועם אסטרטגיית הארגון. ביצוע ביקורת פנימית כזאת יכולה לשמש את מחלקות משאבי האנוש לשיפור, וגם לפן אחר: פעילויות גיבוש של העובדים והמנהלים, כפי שבוצע ב-Tesco.