אל תתנו לחדשנות הטכנולוגית להטעות: לעובד האנושי אין באמת תחליף

אל תתנו לחדשנות הטכנולוגית להטעות: לעובד האנושי אין באמת תחליף

טכנולוגיה אינה יכולה להחליף מאפיינים אנושיים בסיסיים

שיתוף
טכנולוגיה ואנושיות

טכנולוגיה ואנושיות

חדשנות היום היא יותר מאשר רק באז.. היא הכל. ארגונים שאינם נחשבים חדשניים הם כמעט לא רלוונטיים. הבעיה עם חשיבה זו היא שחדשנות לעתים קרובות נקשרת לחדש ביותר בטכנולוגיה ואינה יכולה להתרחש בלעדיה.

החדשות: חדשנות יכולה וחייבת להתרחש גם מבלי להיות מונעת על ידי טכנולוגיה.

בני האדם חייבים להמשיך לרקום וליצור רעיונות גדולים חדשים כדי שהחדשנות תוטמע, אפילו בעודם במקלחת, בבילוי עם חברים, בנופש על אנייה ובשרבוט על מפיות בארוחת ערב.

חדשנות ההיי-טק שיוצרת את הרעיונות הטובים ביותר הקיימים, תמיד מתחילה במחשבה של אדם אנושי ולא ברובוט. היא מתחילה בהתגלות שהאדם נוכח לה בנסיעה הביתה ברכב כשהוא מבחין בנחיתה של ציפור על העץ, באופן ספונטני, ברגעים של השתקפות שקטה.

בסופו של דבר, הטכנולוגיה היא על "מה" ו"איך" – ולא "למה".

לשים דגש על ה"למה?"

ה"למה" הוא מה שמניע אותנו, בני האדם, והופך אותנו ליצירתיים, מקוריים וחדשניים.
ה"למה" שלנו נותן לנו מטרה, מוטיבציה ואפילו תקווה. הוא עוזר לנו להישאר ממוקדים במה שחשוב, ומאפשר לנו להתגבר על מחסומים בדרך להצלחה. הלמה מעורר אותנו לעבוד קשה, כדי להתגמש אל מול האתגרים בעת הצורך ולסיים את המשימה.

הטכנולוגיה מספקת לנו קיצורי זמן. היא מאפשרת לנו להמחיש את היצירה שבמוחנו לכדי מוצר או שירות, וכן להיות זמינים יותר למחשבות ולתכנון קדימה. בניית מוצר או שירות מהירים יותר, חזקים ומוצלחים נראית חשובה יותר כאשר היא מתחילה בשאלה "למה" והוא הבסיס שלה. ואם שוכחים את ה"למה" לעומת זאת, פתאום קשה יותר להתאמץ ולעבוד הרבה.

הטכנולוגיה יכולה לשפר באופן דרמטי את מה שאנחנו עושים ואת הדרך בה נעשה את זה, אולם היא לא יכולה לגעת ב"למה" שלנו – שהוא דרייב אנושי טהור של פעולה.
האם הטכנולוגיה היא תמיד שותף עסקי טוב?

בהחלט כן. אנחנו יכולים להשתמש הבינה מלאכותית כדי לעזור לנו לקבל החלטות מבוססות על ראיות אובייקטיביות ואנחנו צריכים לעשות זאת. כאשר אנו הופכים לכוח עבודה וירטואלי יותר, אנו צריכים לנצל את מלוא היתרונות של כלי הבינה המלאכותית וטכנולוגיית השיתוף כגון: תוכנה כשירות בענן המקלה על שיתוף פעולה עם אנשים מכל העולם.

טכנולוגיה בשיתוף ה"למה?"

אבל אם אנחנו לא נשמור על מוטיב ה"למה" שלנו, הטכנולוגיה לא תעזור. לדוגמה, מערכות מעקב חווית המועמד הפכה את חייהם של מגייסים לקלים יותר אך לעתים זה הגיע ע"ח מותג המעסיק ולכן נדרשה כאן השאלה "למה" בהיבט של "למה אני זקוק למערכת מעקב ומה יהיו מטרותיה".

בני אדם וטכנולוגיה

כיום כמעט בכל העולם בני אדם וטכנולוגיה נמצאים בסינרגיה ומהווים שילובים מנצחים ובכל זאת, טכנולוגיה היא לא תמיד התשובה. מאות חברות סטארט-אפ והייטק לקחו על עצמם להגדיל את מעורבות העובדים בחברה אך הטכנולוגיה לא ממש הצליחה בכך. הוקרת העובדים לעומת זאת, תגמולים, הערכה אישית וקבוצתית מצד המנהלים, קידום ופיתוח – הם אלו שעשו את העבודה.

כך, גם באמצעות הטמעת פלטפורמות טכנולוגיות רבות בארגון שנועדו לסייע למנהלים לפקח ולשפר את תרבות ואקלים החברה, עדיין הרוב המכריע של העובדים נסמכים על המרכיב האנושי בארגון לטובת התרבות הארגונית.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה