דניאל כהן, מנכ"ל אלדן הפקות (מחברות ההפקה המובילות בארץ), הוזמן לשאת הרצאה בנושא הפקת אירועי חברה. לקראת כנס הרווחה השנתי, שיתקיים ב-14 ביוני בכפר המכביה, תפסתי את כהן לריאיון אחד-על-אחד בנושא הפקה, רווחה וכל מה שביניהם.
כשאני שומעת על חברת הפקות אני ישר מדמיינת אירוע ענק המון משתתפים, תקציב גדול, חגיגת המאה… ומה אם יש לנו רק 36 עובדים? האם ניתן לפנות אליכם או שמא אנחנו under qualified??
דניאל כהן: איזו שאלה?! וודאי שניתן לפנות אלינו. אני כמעט נעלב מעצם השאלה אבל אני מבין מאיפה היא מגיעה. אני שומע מלקוחות שלנו שאמרו לי שכשהם פנו קודם לחברות אחרות אמרו להם דברים בנוסח "אנחנו לא מטפלים באירועים קטנים". לנו באלדן הפקות יש תפישה אחרת לגמרי. אצלנו בחברה אין דבר כזה "אירוע קטן". בשבילנו כל אירוע הוא חשוב ומאתגר באותה מידה. מי שחושב לרגע שלהפיק אירוע ל-20 משתתפים זה קל יותר מלהפיק אירוע ל-2000 משתתפים, לא צריך להיות בעולם ההפקה. שינסה מקצוע אחר…
בתפישה שלנו, כל אירוע, בין אם מדובר באירוע חברה לאלפי משתתפים ובין אם כנס ל- 40 אנשי מכירות, כל אירוע הוא עולם בפני עצמו. כל אירוע מציג אתגר מקצועי ואישי עבור מי שמפיק אותו ואנחנו נתייחס אליו בדיוק באותה צורה.
דיברת על תפישה ניהולית ייחודית שלכם לתחום ההפקה, למה הכוונה?
אצלנו יש מנהל תיק לקוחות אחד שעובד עם הלקוח. אין לנו מתווכים בדרך. יש לנו מנהל תיק לקוח שהוא סופרמן! הוא זה שמנהל את הפרויקט משלב כתיבת הצעת המחיר ועד ניהול האירוע בשטח. אדם אחד שעובד מול הלקוח – משאבי אנוש, רווחה או שיווק והם יודעים שהוא מלווה אותם בכל שלב והוא הכתובת לכל דבר. זה מקצר תהליכים, מונע כפילויות ובעיקר זה חשוב כי זה מעניק ללקוח את התחושה שיש לו פרטנר אמיתי לאורך כל הדרך. אנחנו מעניקים שירות של בוטיק עם גב של חברה גדולה.
מנהל תיק הלקוחות הוא זה שמגיע לארגון ונפגש עם מנהלת הרווחה הוא המנהל שאחראי להפקת האירוע והוא זה שמכיר כל פרט ופרט. הוא נמצא בארגון, מבין את הצרכים של הארגון, את המגבלות, מבין את מכלול השיקולים, נותן מענה מידי, מכיר מגבלות, יתרונות, רצונות והוא זה שמכיר את הנפשות הפועלות וזה הגורם החשוב ביותר להצלחת ההפקה. שום דבר לא נופל בין הכיסאות. יש שליטה מרכזית אחת מול לקוח. זהו מסד חזק שגם מעניק הרבה גמישות ואני אסביר: בעולם שלנו כולם עושים עבודה טובה, אבל מה שמנצח זו הגמישות, השירות והיכולת לתת פתרונות ולא להציף בעיות. אדם אחד מול לקוח יודע לעשות את זה קל, מדויק ומהיר.
כפי שציינתי בתחילת הראיון, אנחנו לא מכירים את המושג "אירוע קטן". זה לא בלקסיקון שלנו. אנחנו שותפים אמיתיים של הלקוחות שלנו ובשותפות לא אומרים "לא". כשיש שותפות אמיתית אז מפיקים יום כייף לחמישה אנשי צוות ופעם אחרת מפיקים אירוע ל-2000 עובדי הארגון. לכן אנחנו עובדים כשותפים מלאים לדרך לאורך שנים עם כל ארגון שאנו נותנים לו שירות.
יש לנו את היכולת, הידע, הניסיון, והקשרים להתאים את עצמנו כך שנוכל לעבוד עם לקוחות על כל סוג של אירוע, בכל סדר גודל, בכל תקציב ותחת כל אילוץ.
תפישת השירות שלנו, שמציבה מנהל תיק לקוחות אחד מול הארגון, מאפשרת לנו לתת שירות של חברת בוטיק הנהנית מגב של חברה איתנה. לאחר מספר פעמים ששמענו מהלקוחות שלנו שהם באמת ובתמים חשבו שהם הלקוח היחיד שלנו. החלטנו לאמץ את הסלוגן: "תמיד תרגישו הלקוח היחיד שלנו ",כך מרגישים כולם .
איך שומרים על יתרון, במשך שני עשורים?
לפני כשבע שנים התחיל להתקיים בארץ מהלך של בחינה/בדיקה וסינון ספקים. בחנו אותנו יועצים ישראלים ובינלאומיים ע"מ לראות מי אכן מתאים לתת שירות לחברות כמו טבע, שטראוס, מנורה, ורינט, בסטנדרטים הגבוהים ביותר. בחנו יצירתית, השכלת עובדים, איתנות פיננסית, ביטוחים מרובים, אחריות מקצועית, וצלחנו את כל המבחנים.
כיום רשימת הלקוחות הקבועים שלנו כולל שמות כגון : טבע, הרבלייף, ורינט,HP, אמדוקס, מייקרוסופט, שטראוס עלית, תעשייה אווירית, תעשיות ביטחוניות, מנורה מבטחים, ניו פארם, עשרות חברות פארמה ועוד. אנו ניצבים בפני אתגרים הכי מורכבים בענף. לאחרונה למשל הפקנו אירוע ל-20,000 משתתפים במתחם התעשייה האווירית. זה היה אירוע לעובדים ובני משפחותיהם בתוך מתחם החברה. האירוע הזה כלל המון אספקטים עם חשיבה ממוקדת ויצירתית בדגש על מדע וחדשנות.
באירוע כזה קיימת מורכבות רבה יותר מכל אירוע יצירתי בכל חברה אחרת: איך הופכים מתחם עבודה עם טילים וחלליות למתחם בילוי לילדים? תהליך רישוי ארוך ומורכב האם יסתיים ללא קושי? איך מציבים את פאר התעשיה כך שבני המשפחות של העובדים יראו ויבינו הכל באופן פשוט ונגיש? איך הופכים את כל זה לחגיגה בשליטה מלאה בכל רגע עם מרכיבי המזון והמשקאות? איך מתנהלים אל מול תחזית מזג אוויר סגרירי? והכול במתחם אחד סגור, קבוע מראש, שבו מתבצעת עבודה שוטפת בזמן ההיערכות!! זה היה פרויקט מורכב אבל צלחנו אותו תוך קבלת שבוחות מבכירי התעשיה האווירית.
יתרון משמעותי נוסף שאנו מביאים הוא מכפילי כוח מעולם השיווק והמכירות שמשדרגים אירועי רווחה. אנחנו נותנים מגע ודיוק של אייטם שיווק לכל דבר.
נושא ההרצאה שלך הוא יחסי ציבור שהרווחה עושה, או איך ממתגים את מקום העבודה בפני העובד כמקום שטוב לעבוד בו דרך פעילות רווחה, מה התשובה לזה ?
התשובה בקצרה היא דרך העבודה השגרתית שלנו, אנו מתייחסים לכל אירוע כאל פרויקט שיווקי. יוצרים קמפיין פרסומי, מייצרים באזזז, משקיעים בהסברה, מייצרים שפה אחידה, מעצימים את האירוע על מנת שהעובדים יאהבו ויתחברו אל המוצר ויהיו סוג של שגרירים ואף יחצ"נים שלו. איך עושים את זה בכלים פשוטים ויעילים? על כך ארחיב בהרצאה שלי בכנס.
אנחנו בפתחו של קיץ 2015 והעובדים כבר מתחילים להריח את חופשת הקיץ מעבר לים. האם אתם נותנים פתרון לחופשות ונופשונים?
בהחלט כן. אנחנו חברה גלובלית הפועלת בשת"פ מסחרי עם פרטנר בינלאומי ענק בתחום ה- Meetings, Incentives, Conferences and Events MICE וזה מאפשר לנו לתת לעולם הרווחה פתרון נוסף בתחום הנופשונים וחופשות התמריץ. אנחנו לא מוציאים עובדים לנופש, (אנחנו לא חברת תיירות שמארגנת טיסה ומלון) אנחנו מפיקים נופשונים לעובדים. זו הפקה שמתחילה בקמפיין להזמנת העובדים, הפצת מידע, אתר רישום, טיפול בלוגיסטיקה, תכנון אטרקציות בשדה ועד לאירוע החגיגי בערב האחרון.
האם יש טרנדים חדשים בתחום אירועי החברה שיוצא לכם לפגוש יותר בעת האחרונה?
יש היום טרנד של אירועים שהם למעשה רווחה ותרומה לקהילה. זה אירוע שחלקו מוקדש לתרומה וחלקו להנאה נטו. הקונספט הוא: נתת קיבלת. גם אותנו זה מרגש במיוחד להפיק אירועים שהם גם אירועי תרומה למען הקהילה. זה ללא ספק אתגר נוסף שטומן בחובו סיפוק אדיר עבורנו.
אלדן הפקות נוסדה לפני 20 שנה והיא נחשבת לאחת החברות המובילות בארץ בתחום ההפקות. אלדן מייצרת כ-380 אירועים בארץ כמדי שנה, בין 20 ל-30 אירועים בחו"ל ועוד כ-600 ימי גיבוש. הנכם מוזמנים לפגוש את דניאל כהן ולהשתתף בהרצאתו בכנס הרווחה השנתי, שיתקיים ב-14 ביוני בכפר המכביה.
פרטים נוספים והרשמה לכנס בקישור זה