שיתוף

בשנים האחרונות הפכה היצירתיות במקום העבודה לאחד ממרכיבי המפתח של הצלחתו של כל ארגון, מקטן עד ענק.

כאשר העובדים הם יצירתיים והארגון מאפשר להם לבטא את היצירתיות שלהם, כאשר הארגון מעודד אותם לקחת יוזמה אישית ומתגמל אותם על תושייה במציאת פתרונות לבעיות, המוטיבציה של העובדים עולה עשרות מונים על מצבים בהם לא ניתן להם חופש יצירה, יוזמה וחדשנות.

יצירתיות של עובדים מהווה יתרון חשוב ביותר של כל ארגון על פני מתחריו, ומדובר בכל תחום מתחומי העיסוק של הארגון, מפיתוח מוצרים חדשים, דרך המכירות ועד שירות הלקוחות.

כל מה שקשור לביטוי היצירתיות, היוזמה והחדשנות מהווה בסיס משותף לכל הדורות בארגון, מדור ה-Z ועד דור האיקס.

אין כמעט תחום או ענף שאינו זקוק לעובדים יצירתיים שיבטאו את היצירתיות שלהם בעבודה.

בימים אלה, של משבר בשווקים בעקבות מגיפת הקורונה, ליצירתיות, ולנכונותם של העובדים לממש את היצירתיות שלהם יש תפקיד חשוב שבעתיים.

עידוד העובדים לבטא את היצירתיות שלהם צריך להגיע מהארגון עצמו, ולמעשה במידה רבה מכיוונם של מנהלי משאבי האנוש.

יתרה מכך, יש לא מעט עובדים שלא יודעים איך לבטא את היצירתיות, גם כאשר הם עתירי ניסיון ובעלי ידע רב.

למשבצת הזאת נכנסת ההכשרה. בכל אדם יש יצירתיות מסוימת, אבל כדי לאפשר לו לבטא אותה יש להכשיר אותו לכך וללמד אותו.

מגוון רחב של סוגי למידה, הכשרות וסדנאות מאפשר לעודד את היצירתיות של העובדים גם אם היא רדומה ולא באה לידי ביטוי.

במוקד ההכשרות הללו יש להציב את פיתוח המנהיגות ופיתוח צוותים, שיתוף, וטיפוח סביבה שמאמצת חדשנות.

הכשרת עובד לביטוי היצירתיות שבו צריכה להיות בעלת גישה חיובית שמתמקדת בעידוד העובדים לחקור לעומק את נושאים הכלולים בתפקיד שלהם.

אנשים וארגונים פורחים כאשר הם מתמקדים בערכים של הישגיות, וחותרים למצויינות המבוססת על אימוץ הכישרון הייחודי של כל עובד וצוות.

עידוד העובדים לקחת על עצמם הכשרות בתחום זה צריך לבוא מתוך סביבת עבודה שמאמצת יצירתיות, וסביבת עבודה שמשלבת בצוות אנשים בעלי מגוון רחב של כישרונות ושעובדים יחד תוך שיתוף פעולה.

הרעיון הוא לאחד באותו צוות או מחלקה, עובדים בעלי להט ללמוד ושאוהבים להחליף ביניהם ידע ורעיונות, במטרה לעצב במשותף את עתיד החברה.

אבל אין די בכך שמנהלי משאבי האנוש יקחו את המשימה הזאת על עצמם. גם להנהלה הבכירה יש תפקיד חשוב ביצירת מדיניות חברה שמעודדת שאיפה לחדשנות מתוך הגברת הביטוי ליצירתיות.

בסופו של דבר, ארגונים שמונהגים על ידי השאיפה ליצירתיות הם ארגונים בעלי שיעורי הצלחה גבוהים לצאת ממשברים, הם ארגונים חדשניים יותר, מחוברות העובדים שלהם גבוהה יותר והארגון כולו יודע להסתגל טוב יותר לשינויים.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה