השנים האחרונות הביאו איתן מהפך מקצה לקצה במקצוע ניהול משאבי האנוש.
אם עד לפני כמה שנים מנהל משאבי האנוש עסק רק בצדדים הטכניים של משאבי האנוש, ובראשם מילוי טפסים ועדכון ההנהלה לגבי תנאי ההעסקה, הרי שכיום מנהל משאבי האנוש הוא אחד התחומים היותר רחבים בארגון.
מנהל משאבי האנוש צריך להיות היום גם גננת, גם פסיכולוג, גם בורר בסכסוכים, וגם יועץ להנהלה.
ואם בכך אין די, אז בנוסף, עליו להבין לעומק את עסקי החברה, על כל נקודות החוזק והתורפה שלה לרבות שוקי היעד והמוצרים או השירותים שהחברה משווקת ועוד ועוד.
בתוך ים הפעילויות הללו ותחומי ההתמחות, יש למנהלי משאבי האנוש מעט מאוד זמן, אם בכלל, לזכור, שלמרות שתפקידם הוא לפעמים כפוי טובה:
לא אחת קורה שכאשר מתגלה טעות בגיוס מאשימים את מנהל משאבי האנוש בעוד שכאשר הגיוס מתברר כמוצלח ההנהלה הבכירה והמנהלים הישירים בדרך כלל לוקחים את הקרדיט.
כמו כן, קורה לא אחת שכאשר עובד מביא לארגון מועמד שגוייס, העובד מקבל בונוס שמן; אבל כאשר מנהל משאבי האנוש מצליח לאתר טלנט משובח, לפעמים מתיחסים לכך כאל חלק מתפקידו השוטף של מנהל משאבי האנוש.
אבל הבעיה העיקרית היא דווקא לא בהצלחות הבולטות. הבעיה הגדולה נעוצה בשגרה המאוד שוחקת ועמוסת משימות שמנהלי משאבי האנוש מתמודדים איתה יום יום.
עומס כזה של משימות ושחיקה עלול להכניס את מנהל משאבי האנוש ללחץ מתמיד.
אין ספק שלחץ הוא חלק בלתי נפרד מעבודתו של מנהל משאבי האנוש. תמיד יש עומס שיוצר מצב שבכל רגע נתון (כמעט) יש משימות בלתי גמורות.
אבל הדבר הגרוע ביותר הוא להכנס ללופ של מחשבות שליליות על מה עדיין לא עשיתם.
או האם הטלנט שאיתרתם ואתם רוצים לגייס אולי לא מתאים במאה אחוזים לתפקיד ולחברה, או באיזו מידה אתם צריכים לשפר את מהירות קריאת קורות החיים, או כל משימה אחרת.
במקום להתפס למחשבות שליליות כאלה, חישבו על כל ההצלחות שהיו לכם, והשוו אותן למשימות שלא הצלחתם בהן.
רוב הסיכויים שהראשונות יהיו יותר מהאחרונות. במילים אחרות, הזכירו לעצמכם מדי פעם שאתם עושים עבודה טובה.
הפרודוקטיביות וההספק שלכם לא רק שלא יפחתו אם תזכרו שאתם עושים עבודה טובה, הם אף יגברו.
זכרו שלהכניס את עצמכם ללחץ וחרדה מתמדת מפני כשלון זו לא הדרך לדחוף את עצמכם קדימה. להיפך. זה עלול לפגוע בפרודוקטיביות שלכם.
זכרו שכאשר אתם מרגישים טוב לגבי איכות העבודה שאתם מבצעים, קל ונעים יותר לבצע את המשימות המוטלות עליכם, לא חשוב כמה הן רבות ועמוסות.
וכשאתם מרגישים טוב לגבי העבודה שלכם, אתם מונעים מעצמכם שחיקה.
כאמור, עבודתו של מנהל משאבי האנוש היא אחת היותר שוחקות. ככל שתצליחו להמנע מהגורמים שיוצרים את השחיקה כך תצליחו יותר במשימות המוטלות עליכם.