בעולם העבודה של ימינו אין כמעט אף אחד שעובד בבידוד – הרוב פועלים כקבוצה. בעיות אופייניות לצורת עבודה זאת קשורות ללקיחת אחריות אישית, התחייבות לדין וחשבון וביצוע המשימות. למנהלים קשה לגרום לאנשים להיות אחראים לפועלם מכיוון שהם אינם נוטים לעדכן ולדווח על מעשיהם. ג'נין פופיק, מייסדת ומנכ"ל חברת VerticalResponse כותבת בטור ב-Inc. שאין לטעות ולקשר דיווח ללקיחת אחריות אישית; לא תמיד השניים באים ביחד. אם לעתים קרובות מדי אתם מרגישים כאילו אתם רועים חתולים ואינכם מפיקים מהאנשים את מה שאתם רוצים, לפופיק יש כמה עצות עבורכם.
מה מניע אותם?
אם אתם מרגישים שעליכם לנדנד לאנשים ולעקוב אחריהם על מנת להטיח שיבצעו את המוטל עליהם, קחו לכם רגע כדי לחשוב על נקודת המבט שלהם.
• מה התפקיד שלהם בארגון ומהי המוטיבציה שלהם?
• האם הם חדשים או בתפקיד חדש? האם הם מנסים להוכיח את עצמם ולטפס מעלה בסולם או נמצאים כבר הרבה זמן בסביבה, מחזיקים בתפקיד נוח ומגיעים לעבודה פשוט בשביל לקבל את המשכורת שלהם?
• אולי הם איפשהו באמצע בין האפשרויות הללו?
כאשר תדעו את התשובות, תקבלו מושג כלשהו על איך לעורר במישהו את ההנעה לבצע את העבודה. למשל, עבור עובדים חדשים זאת יכולה להיות הזדמנות להוכיח את עצמם ועבור ותיקים לעבוד על משהו חדש במטרה לשבור את השגרה.
דדליינים אינם פתוחים למשא ומתן
לא במקרה קוראים לדדליין בשמו. צריך להיות מחויבים להם, הרי הם לא מכונים "עשו זאת כשנוח לכם." אולם, אי אפשר פשוט להכריז על דדליינים ולצפות שכולם יעזבו כל מה שהם עושים כרגע כדי לעמוד בהם. אתם צריכים לגרום לאנשיכם להסכים למועד שנקבע. עליכם להשיג התחייבות. אתם לא אמורים לעמוד לעובדים על הראש – אם יש ביניכם תקשורת שוטפת ובדיקות מעת לעת בזמן הפרויקט או המשימה, יש לעובדים הזדמנות להעלות עיכובים, סיכונים ומכשולים. כשמועלית בעיה עליכם להתייחס אליה מיד בתקווה לעזור לאדם להתקדם הלאה. אם אתם נמצאים שם כדי לעזור לאנשים לעשות את העבודה ומסירים מכשולים מהדרך, אך לא מבצעים במקומם את העבודה, אתם גם תעוררו בהם מוטיבציה להשלים את המשימה או הפרויקט.
כל אחד תורם את חלקו
לא משנה מה הטייטל או התפקיד, כל עובד הוא תורם אינדיבידואלי בדרך כלשהי למטרת הארגון. עם התפיסה הזאת אין אף אחד שמפיל מטלות על אחרים בלי לעשות את חלקו. כאשר כולם מפשילים שרוולים, שכם אל שכם ועובדים יחד, מתבטלים גורם ההתנגדות וגישת ה"איך הייתי אמור לדעת". זאת מכיוון שמנהלים דירקטורים, סמנכ"לים ואפילו המנכ"ל עובדים זה לצד זה. האנשים מצפים זה מזה לבצע את המשימה. מי שלא עושה זאת זוכה לכך שעמיתיו יגיבו אליו בצורה קשוחה לפחות כמו מנהלו הישיר.