כאשר עובד הוגה ויוזם רעיון חדשני, פורץ דרך, למוצר או שירות של החברה, שתורם לחברה ומביא לה תועלת במידה משמעותית ביותר, כדאי, ראוי וחשוב לתגמל אותו הרבה מעבר להכרה בהישג ובונוס חד פעמי.
תגמול משמעותי יותר יכול להניב יתרונות ארוכי טווח לעובד ולארגון כאחד.
לדרכי ההכרה בהישגים המסורתיות, כמו הכרה פומבית ובונוסים פיננסיים יש אמנם חשיבות, אבל לרוב הן אינן מעניקות את התגמול המלא עבור הערך המתמשך שרעיון חדשני באמת, יכול לייצר עבור החברה.
צורות תגמול 'רגילות' עשויות לספק יתרון לטווח קצר אבל הן לא מצליחות ליצור אצל העובד תחושה שתוגמל במידה התואמת להצלחה המתמשכת של החברה.
כדי לתגמל באמת את תרומתו של העובד, חברות צריכות לשקול צורות תגמול משמעותיות ומתמשכות יותר.
לדוגמה, ניתן להציע לעובד אחוז מסוים ברווחים שנוצרו ישירות מהרעיון או היוזמה שלו. כמו כן ניתן להציע לו אופציות למניות החברה.
סוגים אלה של גמול יכולים לקשור את ההצלחה הפיננסית של העובד להצלחת היוזמה החדשנית שלו.
יש בכך הכרה בהשפעה המשמעותית של הרעיון שלו על הארגון, ומעבר לכך, זה גם מעודד אותו להישאר מושקע ביעדים ארוכי הטווח של החברה.
תגמולים מסוג זה יכולים להפוך בונוס חד פעמי להכרה משמעותית ומתמשכת יותר בתרומת העובד היזמי.
יתרה מכך, יישום תוכנית תמריצים ארוכת טווח הקושרת את התגמול של העובד להמשך הצלחת החדשנות שלו, יכולה לשפר עוד יותר את תחושת האחריות והמחויבות שלו.
גישה זו יוצרת מתאם גבוה בין המטרות האישיות והמקצועיות של העובד לבין הצלחת החברה, ומטפחת חיבור עמוק יותר לארגון ולייעוד שלו.
עובדים שמרגישים שתרומתם מוערכת בטווח הארוך נוטים יותר להישאר נאמנים, חדורי מוטיבציה ומעורבים בעבודתם.
מעבר ליתרונות המיידיים לעובד הבודד, לאסטרטגיית תגמול כזו יכולה להיות השפעה עמוקה על התרבות הארגונית הכוללת במקום העבודה.
כאשר עובדים (אחרים) רואים שתרומות חדשניות יכולות להוביל לתגמולים משמעותיים ומתמשכים, סביר יותר שהם ירגישו שיש להם לגיטימציה לחלוק גם את הרעיונות שלהם ולקחת סיכונים מחושבים.
זה יוצר תרבות של חדשנות, שבה יצירתיות לא רק מקבלת עידוד אלא גם מתוגמלת באופן פעיל.
בסביבת עבודה שכזאת, לעובדים יש מוטיבציה לחשוב מעבר למשימות השגרתיות שלהם, תוך תרומה לתרבות ארגונית דינמית ומביטה קדימה.
יתרה מזאת, הכרה ותגמול עבור חדשנות בדרך זו, יכולה לשפר את מותג המעסיק של החברה.
טלנטים מוכשרים ומיומנים נוטים יותר לרצות לעבוד בחברות שבאמת מעריכות ומתגמלות את תרומתם, ואף להשאר בהן לאורך זמן.
זה יכול לשפר את יכולתה של החברה למשוך כישרונות מובילים, ולהניע עוד יותר חדשנות וצמיחה.
בשורה התחתונה, תגמול עובדים שתורמים רעיונות טרנספורמטיביים בצורה משמעותית ומתמשכת בהתאם לגודל התרומה שלהם לארגון, הוא הרבה מעבר לתגמול.
זהו תגמול שמטפח תרבות ארגונית של חדשנות, נאמנות ומחוברות שיכולה להניע את הארגון כולו קדימה.
התאמת האינטרסים של העובדים להצלחה ארוכת הטווח של החידושים שלהם מאפשרת לחברות לעודד שיפור מתמיד ולהפיק יתרונות תחרותיים מתמשכים.