טיפול בביצועים גרועים של עובדים יכול להיות קשה, לא נוח, ואפילו מביך. החדשות הטובות? כאשר מדובר בהתמודדות עם בעיה זו, קצת תכנון בסיסי ומראש יכול להפיק הרבה יותר תועלת ממה שאתם אולי חושבים.
בעוד שקיימות מספר לגבי מה שמהווה "ביצועי עובד גרועים", האמת היא כי המשמעות יכולה להשתנות בהתאם לחברות, התעשיות, והיחידים.
בליבתו, לעומת זאת, המנוח מתייחס לעובד שמשקלו לא מרוגש בתוך הצוות, שהוא תורם פחות גם אם הוא עובד בצוות וגם אם עובד לבד. זה יכול להיות עובד שאינו עומד במכסות שלו, שאינו עומד בלוח הזמנים לתוצרים, שנעדר הרבה מהעבודה או מגיע מאוחר, או אינו פועל בתוך רמה מסוימת של התנהגות.
במילים אחרות, כמנהל, זה לא צריך לקחת זמן רב עבור אנשים אלו לצוץ על המכ"ם שלך.
אבל ברגע שהם צצים על המכ"ם – מה עושים? והאם אפשר היה למנוע את הבעיות האלה מלכתחילה?
במשך עשרות שנים, הטיפול בביצועי עבודה ירודים נשמר באופן מסורתי לסקירת הביצועים השנתית. אבל עם יותר ויותר ארגונים מובילים בעולם שמנוחים ע"י תיקון ומשוב תכוף ומידי והשפעת ביצועי העובד על כל הארגון, זה קריטי שצוותים יעשו הפעלה מחדש לגישה שלהם מן הקרקע למעלה.
טיפול בביצועים גרועים עם העובד הוא בעת ובעונה אחת אחת השיחות העדינות ביותר ורבות ההשפעה שיש לך כמנהל. כמובן, זה גם הזמן המושלם להפעיל את האינטליגנציה הרגשית (EQ) שלך.
מה גורם לביצועים ירודים בעבודה
כפי שאנו רואים לעתים קרובות, המנהיגים הטובים ביותר הם אלו שיודעים כי ההצלחה בתפקידם נובעת ישירות מהדרך שבה הם מנהלים, מאזנים, ומטפחים את יחסי העבודה שלהם.
זה לא רק עניין של הבנת טבע האנשים והצוות שלהם, אלא להבין את הטבע האנושי עצמו. כאשר העובד מראה ביצועים נמוכים בעבודה, הסיבה לרוב ניתנת לייחוס לשני גורמים עיקריים:
חוסר יכולת – זה יכול לכלול הכל מתוך זה שאין לו את המשאבים להם כדי לספק את מה שמצפים ממנו, ועד זה שאין לו די ידע או מיומנות להצטיין בתפקידו.
חוסר מוטיבציה – זה יכול לכלול הכל החל מכך שהעובד לא מקבל מספיק הכרה עבור העבודה הקשה שהוא ביצע, דרך זה שהוא לא רואה תוצאות כוללות לעבודה שביצע ועד שחיקה לאחר תקופה מלחיצה במיוחד.
בעוד שרוב בעיות הביצועים עשויות למעשה ליפול לתוך דליים אלה, זה גם שווה להכיר בשלישית: עניינים אישיים – העבודה היא רק חלק אחד מהחיים שלנו. בעוד כמה עובדים מסוגלים להתעלם ככל האפשר מקשיים חיצוניים ולפעול באופן תקין במקום העבודה, אחרים לא יכולים להדחיק את הבעיות האישיות שלהם. למרבה המזל, בדרך כלל תמיד יש דרך הוגנת ואנושית לטפל בבעיות אלה. הצעד הראשון פשוט לשוחח עם העובד ולהבין בגלוי מה מפריע לו ופוגע בביצועיו ולנסות לעזור.
ניהול ביצועים: מדוע אמפתיה יעילה יותר מעונש
בין אם אתה מתמודד עם בעיות של יכולת, מוטיבציה או עניינים אישיים בצוות שלך, התגובה הטבעית שלך עלולה להיות תסכול או מטרד. רגשות אלה עשויים להיות מוצדקים בהתאם למצב. למרבה הצער, הם גם עלולים לפעול נגדך בסופו של דבר.
כאשר כמנהיג אתה מבטא רגשות שליליים כמו כעס, העובדים שלך רואים אותך פחות יעיל. לעומת זאת, להיות חביב ומקרין חום ולא קשיחות – נותן למנהיגים יתרון מובהק.
אלא אם כן אתה מתמודד עם עובד רעיל באמת, כדאי לזכור כי רובנו רק רוצה לעזוב את העבודה בסוף היום מרגיש כאילו הגענו למשהו בעל ערך. לפעמים אנחנו רק צריכים קצת עזרה לנווט את המכשולים להגיע לשם.
לעתים קרובות זה עושה את כל ההבדל לקחת רגע כדי צעד אחורה, להסדיר את הרגשות שלך, לבוא אל המצב ממקום של חמלה וסקרנות ולפתור את העניין יחד איתו.