המגייסים צריכים כלי ניתוח ומעקב דיגיטליים שיעזרו להם להבין את הצרכים, האינטרסים והפעילויות של המועמדים.
למרבה המזל יש דרכים רבות להשיג זאת. זה מצריך קצת תכנון אך הדבר מספק מבט הוליסטי יותר על נוף הגיוס הדיגיטלי.
במרכז אסטרטגיית הגיוס עומד אתר הקריירה שלכם. מדובר בנכס אחד במערכה שהמגייס שולט בו, לצד נכסים נוספים כגון: רשתות חברתיות, פורטלים, כנסים, ירידים, אתרי דרושים, בלוגים ועוד.
בנכסים אלו המגייסים יכולים לפרסם את המשרות, להכתיב את תנאי הניסיון, את איסוף הנתונים והמידע עבור מחפשי העבודה.
כיצד מגייסים יכולים להשתמש ב- Google Analytics לייעול גיוס העובדים?
Google Analytics הוא כלי חינמי של גוגל עבור אתרי אינטרנט כדי לפקח על פעילות האינטרנט המקוונת ודיווח המבקרים. כלי הדיווח מאפשר להבין טוב יותר התנהגויות של גולשים באינטרנט וכלי זה מאפשר למגייסים לאסוף מידע ונתונים נוספים על מקורות מקוונים של תעבורת מחפשי עבודה, כולל במדיה החברתית, בלוחות בעבודה ובאתרי חוות דעת של עובדים, אשר מאפשרים למגייסים ולמעסיקים להעריך טוב יותר את החזר ה- ROI של כלי הגיוס הדיגיטליים הללו.
Google Analytics מספק לצוות הגיוס את הפעולות הבאות:
סוג המכשיר והדפדפן המשמשים לגישה לדפי האינטרנט שלך. הכלי מספק נתונים לגבי השימוש בדפדפן כמו Chrome לעומת Explorer וסוג ההתקן כגון: מחשבים שולחניים, ניידים וטאבלטים עם תובנות לגבי מספר המועמדים שמגיעים לאתר שלך באמצעות מכשירים אלו.
זמן באתר. כמה דקות או שניות המועמדים שוהים באתר האינטרנט שלך? באילו דפים הם שוהים זמן רב יותר וכמה עמוק בתוך האתר הם חופרים.
מקורות תנועה. זה חשוב כאשר שוקלים לשלם לאתרי דרושים מסוימים על פני אחרים וכן לדעת מאילו מקורות מגיעים המועמדים האיכותיים ביותר. Google Analytics מספק נתונים חשובים אלו שעוזרים לך לתכנן את סוג השקעות הגיוס הדיגיטלי שתרצה לעשות.
תעבורת אינטרנט. Google Analytics מספק הבנה באילו ימים יש את התנועה הגבוהה ביותר באתר שלך. זה עוזר לתכנן פרסום אירוע משמעותי או קמפיינים של גיוס. לדוגמה, אתה עשוי לגלות כי עמוד הנחיתה של הקריירה שלך מפיק תוצאות טובות יותר לפני אירוע לעומת אחריו. זה מסייע לך לתכנן מראש מתי לפרסם את האירוע או את התוכן השיווקי, בהתאם לדחיפות הגיוסים.
סודות להגדרת Google Analytics
גישה לכל הנתונים והמידע האלה מ- Google Analytics יכולה לספק לך תובנות רבות וחכמות בתכנון הגיוסים שלך. לדוגמה, אפשר לשנות את צבע הלחצן של "הגש מועמדות" לצבע שמושך יותר לפעולה – לאחר תובנות שהופקו מ- Google Analytics. אפילו עם שינוי קטן של צבע הכפתור תוכלו לראות עליה ניכרת במספר הפניות ממועמדים.
הגדרת Google Analytics היא קלה וחופשית. החלק הקשה ביותר הוא העבודה של מחלקת ה- IT בחברה כדי להוסיף את הקוד הנדרש לאתר הקריירה עצמו. אנשי ה- IT יצטרכו חשבון Gmail כדי להגדיר זאת, ותוכלו גם להחליט יחד אם לאפשר גישה משותפת ל- IT ולצוות הגיוס, או אם ברצונך לשתף גישת דיווח לחשבונות Gmail מסוימים.
צוותי IT נוטים לאהוב את אפשרות הגישה לדיווח משותף, מכיוון שהם יכולים לשלוט באבטחה ולבטל את הגישה לדיווח במקרה שמישהו שהיה בעל גישה למידע הדיווח ונתוני הנתונים, עוזב את הארגון.