בעוד כעשור, עם תחילת עשור ה-2030, תהווה אוכלוסיית דור המילניום ודור ה-Z כ-30 אחוזים מכלל העובדים בעולם.
לכן, ארגון חפץ חיים, שרוצה להמשיך לצמוח עוד שנם רבות, חייב למצוא דרך לטפח סביבת עבודה שמעניינת את בני הדורות הללו.
אחד המאפיינים המוכרים של בני דור המילניום ודור ה-Z הוא הצורך בסביבת עבודה שיתופית, שהיא גם ידידותית לצוות.
בנוסף, בני דורות אלה שהם גם מוטי טכנולוגיה, מצפים לשקיפות מצד ההנהלה, ולגמישות בעבודה לרבות האפשרות לעבוד מהבית ובשעות גמישות.
בני דורות אלה רואים בכל כשלון הזדמנות וכך היו רוצים שיתייחסו אליהם כאשר הם נכשלים במשימה כלשהי.
תכונה נוספת שמאפיינת את בני דור ה-Z ודור המילניום היא ההעדפה לאיזון חיים פרטיים ועבודה, כאשר הם מעדיפים זאת גם על פני שכר גבוה יותר.
המציאות היא, שאף על פי שיש עדיין אבטלה במשק, מעדיפים רבים מבני דור המילניום ודור ה-Z לעבוד בעבודות מזדמנות ובעיקר, להיות פרילנסרים.
כדי למשוך אותם לארגון ולהציע להם עבודה כשכירים, נאלצים כיום גם גדולי התאגידים לשנות מסורות, להתגמש ולהטמיע מערכות דיגיטליות ושיטות עבודה חדשות.
למאפיינים של בני דור המילניום ובני דור ה-Z יש גם כמה יתרונות. למשל, דווקא בימים אלה, השווקים זקוקים יותר מתמיד לעובדים שאינם כבולים לדפוסי עבר ויודעים להשתלב בעולם העבודה המשתנה במהירות.
גם כל תחום הניהול עובר שינויים מרחיקי לכת הודות לבני דור המילניום ובני דור ה-Z כדי להתאים עצמו לעובדים המבוקשים ביותר כיום בשוק.
לדוגמה, מנהלים שעד לפני פחות מעשור נהגו לשבת במגדל השן ולצפות משם על המתרחש, מפשילים כיום שרוולים ומשמשים שגרירי מותג המעסיק, תוך שהם מהווים דוגמה אישית עבור העובדים הצעירים.
חשוב להדגיש, כי לא חשוב כמה דברים מגניבים הארגון מציע לעובדים, בהם ביטול קוד לבוש, מטבח עשיר ובריא וכד. כל עוד המנכ"ל ושאר ההנהלה הבכירה הם שמרנים ונוקטים בשיטות עבודה מיושנות, הארגון יתקשה לגייס את בני דור ה-Z ולשמר אותם.
מאפיין נוסף שמאתגר מאוד את הארגונים וההנהלות הבכירות הוא העובדה בני דורות המילניום וה-Z רוצים להינות בעבודה. הם רוצים שהעבודה תהווה עבורם סוג של בידור והנאה.
זו הסיבה לכך שחברות הייטק רבות הפכו את המשרד למשהו הדומה יותר מאי פעם לפארק שעשועים: בתי קפה, מכוני כושר, ירידי עובדים, הרצאות, לימודים על חשבון המעסיק גם בתחומים שאין להם קשר ישיר לתפקידו של העובד ועוד.
בד בבד יש לא מעט חברות וארגונים המציעים לעובדים סופי שבוע מפנקים ואף טיולים לחו"ל: החל מטיול מאורגן לכל עובדי החברה או המחלקה (או הצוות) על חשבון הארגון באופן מלא או חלקי, ועד לטיולים פרטיים לעובד ובני משפחתו – בהנחות משמעותיות לעומת רכישת אותו טיול באופן עצמאי.