שיתוף

"שירות Outplacement הוא ייעוץ  חיצוני אובייקטיבי הניתן לעובד בסיום העסקה, מטעם הארגון", מסבירה, אורית בראון קאופמן סמנכ"ל בחברת Manpower ומנהלת פעילות  Manpower Talent. "השירות ניתן על ידי מנהלת קריירה מנוסה, וכולל חבילת שירות אישית ומותאמת.

"במסגרת שירות זה, יקבל העובד תמיכה מקצועית וכלים פרקטיים לחיפוש אחר האתגר הבא. מאידך מסייע השירות למנהל ולארגון להתמודד עם המורכבות והרגישות בתהליך".

השיחה עם אורית בראון קאופמן נערכת לקראת הרצאתה באירוע משאבי אנוש של HRus, שיערך ב-30 בינואר במרכז הירידים. הרצאתה של אורית בראון קאופמן היא בנושא WIN WIN בתהליכי פרידה מעובד.

אילו כלים\תכנים מועברים בתהליך הליווי?

  • "הכרות אישית, התארגנות והערכת קריירה – מה אני מחפש, הבנת העוצמות שלי ותיאום ציפיות בין שאיפות לבין מציאות השוק.
  • "פיתוח ועריכת קורות חיים שיווקיים – כיצד ניגשים לכתיבת קורות חיים, בניית תקציר נכון, הדגשת חוזקות והישגים, טיפים ודגשים להכנת קורות חיים.
  • "הכנה לראיונות – פיתוח מיומנויות ואסטרטגיות להתנהלות נכונה בראיונות עבודה, תרגול ראיונות בסימולציות.
  • "דרכים לחיפוש עבודה – הערכת אפשרויות הקריירה מול היצע השוק, 'שיקוף שוק' בהתאמה פרופסיונאלית ובניית תכנית מותאמת לחיפוש עבודה.
  • 'מיתוג אישי' ברשת ( לינקדאין\ פייסבוק)
  • "90 הימים הראשונים בתפקיד – הכנה לכניסה לתפקיד חדש, התנהלות נכונה במשא ומתן ועוד.
  • "ניהול קריירה לטווח הרחוק".

מה מקבל העובד משירות הליווי בסיום ההעסקה?

  • "עבור העובד הפורש, השירות מסייע בניהול נכון של התהליך ברמה המקצועית ובנוסף, מסייע לו ברמה הרגשית להתמודד עם תהליך השינוי.
  • "תהליך הליווי באמצעות גורם חיצוני מסייע להורדת המתח המלווה את המשבר והאנרגיות מתועלות לעשייה התחדשות ופרודקטיביות.
  • "התהליך מעניק לעובד כלים פרקטיים אשר יסייעו לו בהכוונה, מיקוד וגישור על פערי ידע הקשורים לעולם העבודה בכלל ולתחום המקצועי שלו בפרט.
  • "השירות עבור העובד הינו הזדמנות לצמיחה ולהתפתחות וברמה הפרקטית מסייע בחזרה מהירה למעגל העבודה.

מהם הערכים המוספים עבור מעסיק אשר מעניק את השירות לעובד שפוטר?

  • "השירות מסייע לתהליך פרידה מקצועי וענייני ופחות אמוציונאלי עבור שני הצדדים.
  • "במקרים של פיטורי עובדים יש לכך השפעות לא רק על העובד שעוזב אלא גם על האווירה והמוטיבציה של אלו הנשארים בחברה ועלול אף לפגוע במוטיבציה. פרידה נעימה מקטינה מקרים אילו משמעותית.
  • "ניהול תהליך נכון ומקצועי שומר על הארגון ברמה המשפטית.
  • "פרידה נכונה מעובד קשורה גם לשימור וביצועים. בעידן בו מנהלים מתמודדים עם היצע משרות גבוה ורצון לשמר עובדים טובים, היכולת של מנהלים לשמר ולשפר ביצועים, קשורה באופן ישיר גם לרמת המחוברות של העובד לארגון. זהו אחד הגורמים המעלים את רמת המחוברות קשור לביטחון, יחס וערכים להם הוא מצפה. גם כשנפרדים.
  • "ממחקרים שנערכו בעולם עולה, כי עובד מפוטר שעבר תהליך של Outplacement ימצא עבודה מתאימה בפרק זמן שהינו מהיר ב-50% מעובד מפוטר בעל פרופיל דומה, שלא עבר תהליך כזה.

מהו הקשר בין הענקת שירות ליווי לעובד לבין מיתוג מעסיק – כיצד הקשר הזה בא לידי ביטוי?

"תמיכה בעובדים שעוזבים מעלה את המוניטין של החברה בשוק העבודה ומעלה את היתרון התחרותי של הארגון.

"יצירת המוניטין כמעסיק, תורמת לרמת מחוברות גבוהה יותר של העובדים הקיימים, וכמובן גם אל מול המועמדים הפוטנציאלים (מחפשי העבודה).

"תמיכה בעובדים שעוזבים היא גם יתרון עסקי: בעידן הנוכחי של אחריות תאגידית והתנהלות עסקית מוסרית, מנהלים חייבים לדאוג לרווחת העובד, החל בקליטתו וכלה בעזיבתו.

"במילים אחרות, ניהול תהליכי הפרידה באופן הוגן הוא לא רק מחווה של רצון טוב מצד המעסיק אלא התנהלות מחייבת לכל דבר.

מהו הערך המוסף של Manpower Talent כחטיבה המתמחה בייעוץ וליווי קריירה בסיום ההעסקה?

  • "חבילת השירות שלנו משלבת ייעוץ עם סיוע פרקטי בחיפוש עבודה, קרי סדרת מפגשים אישיים בהם אנו מעניקים לעובד כלים מסייעים לחיפוש עבודה. בנוסף, תקופת ליווי של שלושה חודשים. בתקופה זו מנהלת הקריירה מלווה את העובד תוך כדי תנועה, בכל סוגייה הקשורה לתהליך (שכר, הצעת עבודה רגע לפני חתימה, הכנה נקודתית לראיון עבודה ועוד).
  • "חיבור ליחידות ההשמה בחברות השונות בקבוצת Manpower ישראל, על מנת להיחשף להזדמנויות עבודה חדשות ולהנות משיקוף שוק מקצועי ומותאם לנישה המקצועית שלך.
  • "היתרון שלנו כקבוצה גדולה עם מגוון רחב של התמחויות, מאפשר לנו להעניק שירות הוליסטי לפורש, המשלב ייעוץ קריירה עם סיוע למציאת עבודה. שילוב של – ייעוץ חשיבה ותכנון, עם הכרות טובה ואקטיבית עם שוק העבודה – מסייע מאוד לתיאום ציפיות נכון ופרקטי בין שאיפות למציאות השוק".

מהי רמת המודעות בקרב מעסיקים לשירות ויתרונותיו, ואילו ארגונים מעניקים את השירות בפועל?

"רמת המודעות לחשיבות וליתרונות השירות נמצאת במגמת עלייה.

"בפועל, גופים עסקיים רבים אינם מעניקים את השירות ממניעים כלכליים, אף שקיימת ההבנה וקיים הצורך בשירות.

"כיום, בעידן של מיתוג מעסיק, כאמור, ישנה הבנה ועלייה בכמות הארגונים המעניקים את השירות.

"באירופה וארה"ב המצב הפוך. יש אף מדינות אשר מעניקות את השירות כחלק אינהרנטי מתהליך סיום העסקה ועל פי חוק.

"בישראל, גופים עסקיים אשר מעניקים את השירות הם בעיקר חברות גדולות, חברות בעלות אחריות תאגידית בחו"ל, וחברות תעשייה גדולות עם פעילות מסורתית. שם, עובדים רבים בעלי ותק משמעותי, כמו גם מנהלים, מרגישים אחריות לדאוג לעובד ביום שאחרי".

מיהם הנועצים שלכם בתהליכי הליווי?

  • "חברות עסקיות איתן יש לנו הסכם שירות גנרי המחולק לפי דרג זוטר ביניים וניהול. הלקוח מפעיל את השירות בשוטף על בסיס נקודתי ולפי שיקולים פנימיים של הנהלה ומנהלים.
  • "ליווי פרוייקטלי: במקרים של שינוי ארגוני הכולל היקף פיטורים רחב כמו סגירת מפעל או מחלקה, אנו בונים תוכנית ליווי מודולרית מותאמת ומוגדרת מראש לפי תמהיל דרגים\תפקיד.
  • "ליווי בפרישה לפנסיה כחלק משגרת סיומי העסקה בארגונים.
  • "ייעוץ וליווי קריירה של סטודנטים במוסדות אקדמיים.
  • "ליווי וייעוץ קריירה ללקוחות פרטיים".

תוכלו לפגוש את אורית בראון קאופמן ולשמוע עוד על נושא הרצאתה בכנס משאבי אנוש השנתי שיערך ב-30 בינואר במרכז הירידים.

 

 

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה