שיתוף

הכשרה למידה ופיתוח עובדים היה מאז ומתמיד אחד התפקידים העיקריים של מחלקת משאבי אנוש.

בימים אלה, כאשר עובדים רבים עובדים מבתיהם כמה ימים בשבוע (מודל העבודה ההיברידי) או אף בכל ימות השבוע, ועל אחת כמה וכמה עובדים שעובדים עבור הארגון מביתם שמעבר לים, ארגונים רבים מחפשים דרכים לאפשר את ההכשרות שהעובדים זקוקים להן במתכונת של למידה מרחוק.

מומחים בתחום משאבי אנוש בארה"ב מעריכים, כי כפי שעובדים יכולים להיות פרודוקטיביים בעבודה מרחוק, ולעיתים קרובות אף יותר פרודוקטיביים לעומת עבודה במשרד, כך הם גם יוכלו ללמוד ביעילות מהבית במתכונת למידה מרחוק.

לדברי המומחים, הנתונים בשטח מעידים על כך שהפרודוקטיביות של העובדים, במקרים רבים, גבוהה יותר עבודה מהבית.

נתונים אלה מסתמכים על תוכנות לניטור פרודוקטיביות עובדים, שמראות כי תפוקת העובדים גבוהה בכחמישה אחוזים כאשר העובדים עובדים מהבית.

ממחקר שנערך בארה"ב בקרב עובדים מהבית בתקופת הקורונה ובתקופת היציאה ממשבר הקורונה עולה, כי כ-59.5% מהעובדים הרגישו פרודוקטיביים יותר מהצפוי, כ-26.7% מהעובדים מהבית סברו שהפרודוקטיביות שלהם בערך זהה לזו שבמשרד, וכ-13.9% סברו שהם פחות פרודוקטיביים לעומת העבודה במשרד.

מסקר שערכה פירמת רואי החשבון פרייס ווטרהאוז קופרס בשנת 2020 בקרב עובדים ב-44 מדינות לגבי תקוות וחששות של עובדים עולה, כי כ-20% מהעובדים צפויים לעבור למעסיק אחר במהלך 12 החודשים הקרובים.

עוד עלה מהסקר כי אוטונומיה היא גורם חיוני" כ-50% מהמשיבים אמרו כי הם רוצים את היכולת לבחור את שעות העבודה שלהם, וכ-40% אמרו כי הם רוצים לבחור את המיקום שממנו הם עובדים. שתי אוכלוסיות אלה הגדירו את האפשרויות הללו כבעלות חשיבות מכרעת לבחינת שינוי תעסוקה.

חברת מחקר אחרת סקרה עובדים אמריקאים שעובדים מהבית באופן מלא ועובדים שעובדים מהבית במסגרת מודל העבודה ההיברידי.

מהמחקר עולה, כי כ-35% מהעובדים ישקלו עבודה רק אם היא כוללת אפשרות לעבוד מרחוק. עוד עולה מהמחקר, כי כ-76% מהעובדים יגישו מועמדות לתפקיד בענף או בתעשייה אחרים לחלוטין, אם התפקיד מתבצע מהבית באופן מלא.

מחקרים אלה מעידים על כך שעובדים כיום רוצים להיות פחות כבולים למעסיקיהם. מהמחקרים עולה, כי כ-20 אחוזים מההתפטרויות ממקומות העבודה הן על הרקע של היעדר יכולת לעבוד מהבית.

נתון נוסף שעולה ממחקרים אלה הוא כי עובדים רבים ישקלו להצטרף אך ורק לארגונים שמציעים את האפשרות לעבוד מרחוק.

אחת השאלות שעולות כתוצאה מכך היא, איך המצב הזה ישפיע על נושא ההכשרות והרחבת המיומנויות של העובדים.

מדו"ח של מקינזי עולה, כי כ-87% מהחברות בכל העולם מודעות לכך שיש פער מיומנויות בתוך החברה, או שיחוו פער מיומנויות תוך שנים ספורות.

אין ספק שארגונים חייבים כיום להציע לעובדים סידורי עבודה מהבית או לכל הפחות עבודה במסגרת מודל העבודה ההיברידי.

אבל נראה כי המסקנה הפחות ברורה היא שמעסיקים חייבים לספק הטבות אחרות כדי לשפר את היתרון התחרותי שלהם בשוק העבודה.

אחת הדרכים שבהן חברות יכולות להפוך לתחרותיות יותר היא להשקיע ביוזמות למידה ופיתוח מרחוק, באופן נרחב.

הכשרות מציידות את העובדים בכישורים ובמיומנויות הדרושים להם כדי לבצע ביעילות את תפקידם, וכפועל יוצא מכך, הגדלת הפרודוקטיביות. זו הסיבה העיקרית לכך שתוכניות למידה ופיתוח קיימות.

ממחקר של יבמ סמארטר וורקפורס, שסקר את החברות עם הביצועים הטובים ביותר והגרועים ביותר עולה, כי כ-84 אחוזים מהעובדים בחברות בעלות הביצועים הטובים ביותר קיבלו את ההכשרה הדרושה לביצוע עבודתם הנוכחית ביעילות.

לעומת זאת, רק כ-16% מהעובדים בחברות בעלות הביצועים הגרועים ביותר אמרו כי הם קיבלו את הכשרה הדרושה לביצוע עבודתם הנוכחית ביעילות.

מסקר של חברת גאלופ עולה, כי כ-65% מהעובדים בארה"ב מאמינים שהזדמנויות לשיפור מיומנות הן שיקול משמעותי בעת שהם שוקלים להצטרף לחברה מסוימת.

יתר על כן, כ-48% מהנסקרים אמרו כי הם יחליפו עבודה אם ארגון אחר יציע להם יותר הזדמנויות הכשרה להגברת מיומנויותיהם.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה