בנוף העסקי המתפתח במהירות של היום, למנהלי משאבי אנוש יש תפקיד מכריע בהקניית כל הכלים הדרושים לעובדים כדי להתמודד עם תפקידים הדורשים למידה מתמשכת, שיפור מיומנויות והתאמה לאתגרים חדשים.
ככל שתעשיות משתנות והתמחויות חדשות צצות, ארגונים חייבים להמציא את עצמם שוב ושוב כדי להישאר תחרותיים.
לכן, מנהלי משאבי אנוש חייבים לטפח סביבה המעודדת למידה לכל החיים ומטפחת למידה מתמדת של מיומנויות החיוניות להתמודדות עם תחומי פעילות חדשים המשתנים בתדירות גבוהה.
במילים אחרות, מנהלי משאבי אנוש חייבים להניע יוזמות המקנות לעובדים את המיומנויות הנדרשות כדי להתמודד עם נוף מקצועי המשתנה ללא הרף.
טיפוח תרבות ארגונית של למידה מתמשכת, חשיבה ביקורתית, הסתגלות מהירה לשינויים ואפקטיביות, מאפשרים למנהלי משאבי אנוש לוודא שהעובדים יישארו אג'ילים, מחוברים לארגון ומוכנים לקראת אתגרים עתידיים.
על ידי כך, ארגונים יכולים להישאר חדשניים, חסינים ותחרותיים בעולם עסקי שהופך מורכב יותר ויותר.
הטמעת תרבות ארגונית מכוונת למידה:
כדי להכין את העובדים לדרישות של מקום עבודה דינמי, מנהלי משאבי אנוש חייבים לבסס תרבות ארגונית שתעדף למידה ופיתוח על ידי 3 הצעדים הבאים:
1 קידום למידה מתמשכת:
ארגונים צריכים לספק גישה לתוכניות הכשרה, חונכות ומשאבי למידה בקצב האישי של העובד כדי לאפשר לעובדים לרכוש מיומנויות חדשות.
2 עידוד ניסויים וחדשנות:
על העובדים להרגיש בנוח לחקור רעיונות ופתרונות חדשים ללא חשש מכישלון. מדיניות משאבי אנוש צריכה לתמוך בחדשנות באמצעות תמריצים והכרה במאמצים.
3 מתן הזדמנויות לצמיחת קריירה:
יש לשלב מסלולים ברורים לקידום מקצועי, מיומנויות מחודשות ולמידת מגוון תפקידים במסגרת הארגון.
פיתוח מיומנויות ליבה להצלחה עתידית:
מנהלי משאבי אנוש חייבים להתמקד בטיפוח מיומנויות החיוניות להכנת העובדים לתפקידים המשתנים במהירות.
להלן 4 כישורי הליבה הנדרשים כדי להכין את העובדים לתפקידים המשתנים במהירות:
1 חשיבה ביקורתית ופתרון בעיות:
העובדים חייבים להיות מסוגלים להעריך מצבים, לנתח נתונים ולתכנן פתרונות יצירתיים בסביבות של אי ודאות.
2 גמישות מנטלית ויכולת הסתגלות מהיר לשינויים:
ככל שהטכנולוגיה והמגמות בתעשייה משתנות, העובדים צריכים להיות מסוגלים להסתגל במהירות לתפקידים ולתחומי אחריות חדשים.
3 יצירתיות וחדשנות:
עידוד חשיבה מחוץ לקופסה מאפשר לארגונים לפתח אסטרטגיות ייחודיות המניעות צמיחה ובידול.
4 חשיבה מוכוונת למידה מתמשכת:
מנהלי משאבי אנוש צריכים להנחיל לעובדים תפיסת עולם הרואה בפיתוח מיומנויות מסע מתמשך ולא כדרישה חד פעמית.
שיפור מיומנויות בין אישיות ועבודת צוות:
מעבר למומחיות הטכנית, מנהלי משאבי האנוש חייבים לוודא שלעובדים יש את המיומנויות הבינאישיות הנחוצות לשיתוף פעולה ופתרון קונפליקטים.
להלן 3 מיומנויות הנדרשות לשיתוף פעולה ופתרון קונפליקטים:
1 תקשורת אפקטיבית:
עובדים צריכים להיות מסוגלים לתקשר רעיונות בצורה ברורה, להקשיב באופן פעיל ולקיים דיאלוג משמעותי עם עמיתים ובעלי תפקידי מפתח.
2 עבודת צוות ושיתוף פעולה:
ארגונים משגשגים כאשר העובדים עובדים בצורה מלוכדת בצוותים מגוונים, וממנפים את החוזקות זה של זה כדי להשיג מטרות משותפות.
3 פתרון סכסוכים:
עובדים חייבים להיות מאומנים בהתמודדות עם מחלוקות במקום העבודה בצורה בונה כדי לשמור על סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית.