מומחים טוענים כי לא רחוק היום בו רובוטים וצורות שונות של בינה מלאכותית (AI) יבצעו את רוב העבודות, אבל המציאות הזו עדיין רחוקה.
בינתיים, אנחנו זקוקים לאנשים כדי למלא מספר גדל והולך של מקומות עבודה ואנחנו יכולים להשתמש ב- AI כדי לבצע את המשימות המייגעות יותר בכל תחום, גם במשאבי אנוש. ניתן להאיץ את תהליך הגיוס, לחסוך כסף לחברות ולאפשר להן להיות תחרותיות יותר כדי למשוך כישרונות.
להלן היתרונות באוטומציה של תהליכי הגיוס:
AI סורקת ומנתחת קורות חיים
טכנולוגית AI לוקחת את אחד ההיבטים הקשים והמפרכים ביותר בתהליך הגיוס – בדיקת קורות חיים, ועושה זאת במהירות וביעילות יותר מכל אדם אנושי. יותר ממחצית (52%) ממנהלי גיוס אומרים שמציאת מועמדים פוטנציאליים והקמת מאגרי כישרונות הוא החלק המאתגר ביותר בעבודתם.
סינון המועמד הוא תהליך המטופל טוב יותר על ידי אלגוריתמים שיכולים בקלות, במדויק, ובצורה איכותית לנבא אילו מועמדים יהיו הטובים ביותר לתפקיד. האלגוריתמים החזקים מבצעים זאת ע"י סינון מילות מפתח וגורמים אחרים התואמים את אלו של פרופיל מועמד מוצלח.
תוכנות AI לא מתעייפות או מתעלמות מאינדיקטורים חשובים בקורות החיים, שיכולים להבדיל בין מועמד מוכשר ואידאלי לבין מועמד בינוני.
על פי נתוני סקרים, חברות שאימצו AI לסריקת קורות חיים, ראו: גידול של 20% בביצועי עובדים, ותחלופת העובדים ירדה ב- 35%.
שילוב עובדים חדשים באמצעות AI
חשוב מאוד לגרום לעובדים חדשים להרגיש בבית עם סיור אישי והכירות עם החברה, אך היבטים רבים בתהליך לא זקוקים לגורם אנושי שילווה את העובדים החדשים בימים הראשונים. Chatbot יכול לסייע לעובדים חדשים בימים הראשונים והמבלבלים בעובדה, הוא יכול להשיב על שאלות חוזרות של עובדים, ללמד אותם את מבנה הבניין והחדרים החשובים, לתת ל הם טיפים להשתלבות טובה יותר ולשתף מידע. הרובוטים הללו צריכים להיות משולבים בפלטפורמות תקשורת קיימות, להיות מאובטחים מפני פריצה מבחוץ ולספק חווית תקשורת כמעט אנושית.
בקשות של עובדים
אינטליגנציה מלאכותית יכולה להתמודד עם רבות מהבקשות השגרתיות של העובדים לגבי המדיניות וההטבות של הארגון. ניהול הון אנושי הוליסטי בתוך הפונקציה של משאבי האנוש של הארגון הוא מדד חשוב של יחסי עובד מעביד. עם הגברת הדרישות המוטלות על אנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש, יכולות למידה ממוחשבות מבטיחות להקל על חלק גדול מהעבודה במיוחד בארגונים גדולים. התוכנות יכולות לספק מידע ולענות על שאלות ובקשות של עובדים חדשים בארגון.