למה מגייסים מייבשים מועמדים?

למה מגייסים מייבשים מועמדים?

נושא מתן תשובה למועמד נעשה מדובר יותר ויותר בקרב מועמדים לעבודה. מדוע יש עדיין מעסיקים רבים שאינם מעדכנים?

שיתוף
תשובה למועמד

תשובה למועמד

מועמד מתראיין, אומרים לו שצריך לקבל החלטות ויחזרו אליו בקרוב. הוא מחכה. עוברים כמה שבועות והוא לא שומע כלום מהחברה. אין לו מושג האם הוא נדחה והמגייסים, שיש להם בעיית אתיקה, שלא לומר חוסר נימוס, פשוט לא טרחו להתקשר אליו. יכולות להיות גם סיבות אחרות, וכדאי לדעת שתהליכי הגיוס הלכו והתארכו בשנים האחרונות. האנה מורגן מ-Aol Jobs קיבצה כמה מהסיבות הנוספות בעיכוב מסירת ההודעה התקבלת/ לא התקבלת.

מחפשים גיבור-על. על בסיס הראיונות או קורות החיים, ייתכן שהממונים על הגיוס החליטו לשנות את המוקד של המשרה או את תחומי האחריות הכלולים בה. בחלק מהמקרים מנהלי הגיוס אף מחליטים לא לאייש את המשרה ופשוט לחכות להתאמה המושלמת. ייתכן שהחברה תפרסם מחדש את הצעת העבודה כדי להגיע למאגר מועמדים חדש. במהלך תקופת ההערכה מחדש לא נדיר שהחברה מפסיקה לתקשר עם המועמדים עד שמתקבלת החלטה סופית בנוגע לאופי המשרה. זה יכול לקחת מספר שבועות או יותר.

בלבול ועיכוב. התאמת לוחות זמנים הופכת קשה כאשר הרבה גורמים מעורבים, מה שעלול לעכב את תהליך הגיוס. הסיבה שהמועמדים מחכים זמן רב לתשובה עשויה להיות לוחות זמנים עמוסים, דדליינים מלחיצים, מצב חרום בחברה או חופשה של אחד המעורבים. על מנת שגיוס יאושר, צריכים לחתום עליו אנשים שהם במקרים רבים עסוקים במיוחד, שוהים בחו"ל, חולים או יצאו לחופש.

דברים משתנים. האם ייתכן שהחברה נקנתה לאחרונה? האם חלו שינויים בהנהלה? ייתכן שתקציבים הוקפאו או שהמשרה הוקפאה. שינויים בחברה משפיעים על יכולתם של המגייסים לספק תשובות למועמדים עד שהדברים מתבהרים ולעתים עובר זמן רב מהראיון עד שזה קורה. לעתים הדממה אינה קשורה למגייסים עצמם, אלא להנהלה הבכירה, למחלקה המשפטית או למחלקת משאבי האנוש.

המתנה… מחכים להחלטת המועמדים. לעתים התהליך נתקע כאשר החברה מחכה לתשובה ממועמד מוביל. המגייסים סימנו לעצמם מועמד מועדף ומחכים לשמוע ממנו או ממנה האם הם מעוניינים במשרה ולכן אינם ממשיכים הלאה אל המועמדים הבאים בתור.

מה מועמד יכול לעשות בינתיים?

• לנסות להשיג "מודיעין"  אם הוא מכיר מישהו מתוך החברה.
• להמשיך לחפש משרה אחרת ליתר ביטחון.
• להיות סבלני, אך לשמור על קשר בעצמו ואחת לשבוע או שבועיים ליצור קשר ולברר אם יש התקדמות.
• להגיע למסקנה שאם החברה מתעלמת ממנו, היא לא ראויה לו ולהפיץ את המסר.

מגייסים שאינם רוצים לאבד לחינם מועמדים טובים או להוציא לחברה מוניטין של מעסיק גרוע, צריכים לשמור קשר עם המועמדים גם אם יש עיכוב ובוודאי אם הם נדחו. לא חייבים לפרט את הסיבות מדוע המשרה עדיין לא אוישה, אך חשוב למנוע אצל המועמדים את התחושה שמתעלמים מהם. בשנים האחרונות עולה המושג "תדמית מעסיק" בעולם משאבי האנוש, כשבתחום מודעים לעובדה כי מחפשי עבודה מפיצים את חווית המועמד שעברו, בייחוד כאשר היא שלילית. למה לא להשאיר טעם ורושם חיובי אצל כל מועמד? הטכנולוגיה כיום מאפשרת לעשות זאת בלחיצת כפתור. 

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה