שיתוף

שוק העבודה הישראלי משופע בכנסים. אם תציצו ביומנים של המנהלים, וגם של העובדים, תגלו כי מדי מספר חודשים הם סוגרים יום והולכים לכנס, לפחות אחד. זה לא טריוויאלי ליצור כנס איכותי, שמצד אחד ישרת את המטרות השיווקיות של החברה המובילה ומצד שני ישמור על רמת עניין גבוהה, סקרנות, חדשנות, התלהבות, וימנע מלהציע שרשרת של הרצאות משמימות, כבדות, בלתי תקשורתיות – בהן המרצה בעצמו, בעודו על הבמה, נראה די משועמם.

ב- 8 לפברואר, 2018, באווניו, בקרית שדה התעופה, חברת Ajimeh (התחלה ביפנית) המתמחה בהעלאת המודעות הארגונית של לקוחותיה, תנסה לשבור את הדפוס של הכנסים המקצועיים ולהביא משהו אחר לקהל יעד מגוון. "אנחנו מגיעים לכנס שלנו Beyond Agile עם גישה רעננה, שטרם נכנסה לישראל" אומר דני (דנקו) קובץ', מסיר חסמים בכיר ומייסד Ajimeh. "מתודולוגית האג'ייל התפשטה, בשנים האחרונות, בעיקר בעולמות התוכנה ומניסיוננו, לפחות 70% ממפתחי התוכנה, בעולם, משתמשים בכלי הזה לייעול ושיפורי תהליכי הפיתוח. אולם כאשר לקוחות באים אלי היום ואומרים לי שהם רוצים אג'ייל, אחרי תחקיר קצר והקשבה לעומק, אני מבין כי מה שהם מחפשים זה שיפור תהליכים פנים-ארגוניים, התייעלות תפעולית או שיפור ברווחים ובתמימות הם קוראים לזה אג'ייל. אבל דווקא אני, כמומחה לאג'ייל, מסביר להם שכמו שאין תרופה אחת לכל המחלות, א'גייל לא יכול לתת מענה לכל האתגרים הארגוניים, לכן בכנס, וגם ביומיום, אנחנו חושפים את הלקוחות שלנו לסט של כלים שאג'ייל הוא רק אחד מהם. מיינדפולנס, יעוץ ארגוני, חשיבה יצירתית, קאוצ'ינג ועוד הם כלים, שיכולים להתאים לארגון כזה או אחר. כמומחים, אנחנו יודעים לתפור את הפתרון המשולב המתאים ביותר לצורכי הלקוח שלנו."

על רקע גישה זו, הכנס Beyond Agile Israel 2018 יכנס באולם אחד מנהלי פיתוח לצד מנהלי משאבי אנוש, מומחים טכנולוגים לצד יועצים ארגוניים, קואוצ'רים, מדריכי מיינדפולנס ועוד. דנקו, המגיע מעולם האג'ייל ונמנה על אחד המדריכים הראשונים בעולם בתחום, מעביר סדנאות רבות, בארץ ובחו"ל, כבר למעלה מ- 10 שנים, ורק בשנה האחרונה העביר למעלה מ-40 קורסים.

"אבל הסיבה שהכנס שלנו, רלוונטי כל כך למנהלי משאבי אנוש לא נעוצה רק בגיוון בשיטות שאנו מאמצים היום כאשר אנו באים לייעץ לחברה" אומרת לימור חלפון, מאיצה תהליכי מודעות ארגוניים ומייסדת Ajimeh. "אם עד היום האג'ייל הוביל התייעלות במחלקות פיתוח או בחברות טכנולוגיה, הרי שב- 2018 הפוקוס יעבור מהטמעה טכנולוגית להטמעה ארגונית, תרבותית, הוליסטית. מנהלי משאבי אנוש יהיו הרבה יותר מעורבים בהטמעה, יתמכו בהטמעת אג'ייל, ייצרו אינטגרציה יחד עם כלים אחרים, ויובילו תהליכי שיפור פנימיים, לרבות הרחבת המודעות של המנהלים והעובדים באופן שישפיע על כלל הארגון. מנהלי משאבי אנוש יזהו את כל הדברים הטובים שהאג'ייל עשה לפיתוח, ויבקשו ליישם זאת במחלקות נוספות בארגון, כמו: הנהלה, תפעול, רכש ועוד, ולהוביל תהליכים אלה, בדומה לכל תהליך של שינוי ארגוני אחר שהם מובילים. בנוסף, ארגונים בלתי טכנולוגים בעליל, כמו בנקים למשל, או קופות חולים, או אחרים יבקשו גם להטמיע אג'ייל. כדי שכל זה יקרה בצורה הכי מוצלחת שניתן – מנהלי משאבי האנוש יצטרכו להכיר את האג'ייל לעומק, לצד כל הכלים המשלימים, ולהוביל את תהליכי השינוי האלה בארגון."

מלבד הגיוון בקהלי היעד, במה עוד מתבדל הכנס שלכם משאר הכנסים בתחום?

"הכנס שלנו שופע פעילויות מגוונות" מתאר בועז פיין, מנהל דמיון בכיר ב- Ajimeh. "ראשית, יקחו בו חלק כמה מן הפיגורות הידועות ביותר בעולם בתחום האג'ייל, ולצידם, מרצים ישראלים, משכמם ומעלה. אלו יציגו בדוג'ו המרכזי, במסגרת רצף של הרצאות מאלפות, קצרות וממוקדות, ברוח TED."

"במקביל נקיים לכל אורך היום פעילות נוספת בפואייה או במילים שלנו ב- Non Conference Zone. אחרי הכל, הרבה אנשים הולכים לכנסים גם בגלל הקפה, הקרואסון והמינגלינג. אז אנחנו מתכננים לתפוס אותם שם ולהציע שלל פעילויות שיגרמו להם לסיים את הקפה בשלוק, ולהצטרף אלינו."

בין הפעילויות בפואייה, מציע הכנס קליניקת אג'ייל לטיפול בזק ב"כאבים ניהוליים", מיקרו-סדנאות ללימוד פתרונות ישימים, בימת הייד פארק למשתתפים וורבליים ושוחרי במה. עוד יוזמנו המשתתפים להביע דעתם על גבי לוחות תלויים, ביניהם: לוח "ah-a", לשיתוף תובנות, לוח משוב או המלצות לכנס הבא, לוח נטוורקינג – לטוויית רשת קשרים בין משתתפי הכנס ולוחות עם גראפים ביזארים, כמו היחס בין משך הזמן שלקח לי להגיע הבוקר לכנס לרמת האג׳יליות שלי כאדם. "מעבר לאווירה ההיתולית שפעילויות כאלה יוצרות" אומרת חלפון, "כמעט תמיד, צפות תובנות שמרחיבות את הדעת."

הכנס יחתם בפאנל וב – Happy Hour, ליצירת נטוורקינג ושיחות קלילות, עם תפאורת פאבים הולמת. בונוס נוסף, שאגב מלווה את כל הסדנאות וההדרכות של Ajimeh זה איור הכנס בלייב, לכל אורך היום. "כמי שמגיע מעולמות של קריאייטיב אנימציה ואומנות, בשנים האחרונות אני מקדם בארץ תחום של איור סדנאות, הרצאות וכנסים. הרעיון הוא להיות קשוב למתרחש בחדר, לשים את האצבע על האירועים הבולטים והמרגשים, לייצר תובנות ולשים אותם על הגיליון, לפעמים בצורה היתולית כדי ליצור טריגרים איכותיים לזכרון ולהבנה, אבל תמיד לשקף את התהליך המילולי באיור. היכולת להתבונן בתהליך המאוייר, בסוף סדנא או הרצאה, תורם המון להפנמה ולחלחול המסרים, מעבר לזה שהופך את התהליך כולו לנחמד שבעתיים. לכן, גם בכנס שלנו, נציב מאייר בכל הרצאה או סדנא, ונכין סיכום מאוייר שישלח למשתתפים."

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה