"הגיוס של היום הוא לא הגיוס של לפני 5, וגם לא הגיוס...

"הגיוס של היום הוא לא הגיוס של לפני 5, וגם לא הגיוס של לפני שנה"

הילה אלפר, Western Digital: "אנשי הגיוס המבוקשים היום בשוק הם לאו דווקא אלה עם הכי הרבה ניסיון אלא דווקא מי שבא עם ידע ורסטילי שיכול לתת ערך מוסף"

שיתוף
הילה אלפר

הילה אלפר, Senior Talent Acquisition EMEA - Western Digital

"יש שתי מטרות עיקריות להרצאה שלי בכנס הגיוס", אומרת הילה אלפר, Senior Talent Acquisition EMEA בחברת Western Digital (סאנדיסק לשעבר), לקראת הרצאתה בנושא: התשוקה שבגיוס – מקורות ההשראה, בכנס הגיוס שיתקיים ב-21 באוקטובר בכפר המכביה.

"המטרה הראשונה והפרקטית ביותר היא, שהנוכחים בהרצאה יצאו עם רשימת המלצות ספציפיות לכמה ממקורות הידע שפתוחים בפנינו ברשת ללא תשלום, בעולם הגיוס", אומרת אלפר.

"המטרה השנייה והיומרנית יותר, היא ש'ארוחת הטעימות' הזאת של מרחבי ההשראה הפרטיים שלי, תעורר את התיאבון ובלוטות הסקרנות, ותגרום לבאי הכנס להרחיב את מרחבי ההשראה האישיים שלהם, באופן שיקפיץ אותם מקצועית במידה משמעותית".

מה יהיה בהרצאה?

"ההרצאה למעשה תכלול רשימת הפניות, ובמקביל, גם סט כלים שבאמצעותם יוכלו הנוכחים בהרצאה להמשיך למצוא מקורות ידע נוספים שמעניינים אותם. הגיוס של היום הוא לא הגיוס של לפני חמש שנים, וגם לא הגיוס של לפני שנה.

"התחרות על הטאלנטים גדלה מרגע לרגע ולפעמים נדמה שאנחנו חלק מאווירת שוק. מהצצה רנדומלית בפורום הגיוס הגדול ביותר בישראל היום בפייסבוק, קופצים הרבה פוסטים מפתים: בוא אלינו ונציע לך שיעור יוגה, אצלנו תקבל גם קורקינט חשמלי ו- Happy Hour צבעוניים ומושקעים באלפי שקלים בכל שבוע".

וזה לא מועיל?

"הבעיה היא, שאלה הם קלפי המיקוח של לפני שנתיים ויותר. כולם כבר שמעו על החשיבות של חווית מועמד, מיתוג מעסיק וסורסינג, אבל הרוב קוראים על זה ב-2-3 הקבוצות הגדולות הקיימות היום בארץ, הרבה אחרי שיש חברות שכבר יישמו את זה.

"רוב המגייסים היום מנסים בעיקר להדביק את הפער. הרבה פעמים זה יהיה מעט מדי, מאוחר מדי ומפנה לאותה ביצת מועמדים באותה דרך, יצירתית לכאורה, שחוזרת על עצמה שוב ושוב.


עוד בנושא זה ובמגוון רחב של נושאי גיוס נוספים, תוכלו לשמוע בכנס הגיוס שיתקיים ב-21 באוקטובר בכפר המכביה


 

"יש לי הרבה חברים הייטקיסטים (והייטקיסטיות לא פחות) במגוון של ארגונים וסטארט-אפים נחשבים, ואנחנו תמיד צוחקים: בכל פעם שאצל אחד עשו happy hour מושקע או קמפיין חבר מביא חבר, זה מיד עולה בפורום ה-HR. ואנחנו מהמרים אצל מי יעתיקו את זה ראשון. בדרך כלל, מיד לאחר מכן יתחיל גל זהה של אותן פעילויות וספקים.

"תחום הגיוס מתקדם בקצב מסחרר. כלי הסורסינג והגיוס הולכים ומשתפרים הודות ליכולות ה-AI (בינה מלאכותית); כבר ברור לארגונים שלמיתוג מעסיק נכון ורציני צריך ידע עדכני בשיווק, ומדיות חברתיות, ושחווית מועמד דורשת שיפור תהליכי מתמיד והבנה של קהלי היעד של החברה.

"אנשי הגיוס המבוקשים היום בשוק הם לאו דווקא אלה עם הכי הרבה ניסיון אלא דווקא מי שבא עם ידע ורסטילי (מגוון) שיכול לתת ערך מוסף למחלקת הגיוס בחברה. לא מספיק רק לדעת לראיין.

"למעשה, בחלק מהחברות אנשי הגיוס כבר מזמן לא מראיינים. אנשי הגיוס של היום חייבים להשאר מעודכנים, יצירתיים וחדשניים כדי לשמור על יתרון בגיוס ולהפתיע את המועמדים. לא לעייף אותם במה שכבר עשו חברות רבות לפניהם.

"מרחבי ההשראה, יאפשרו לבאי הכנס שישתתפו בהרצאה, להתעדכן בטרנדים מהעולם, להיחשף גם לעולמות הלווין של הגיוס: השיווק והסורסינג, כמה מקורות שלא חשבתם שיש בינם לבין הגיוס קשר בכלל, ולא פחות חשוב: ישמרו על הסקרנות והלמידה של דברים חדשים בעבודה גם אחרי שנים של ניסיון בתחום".

תוכלו לפגוש את הילה אלפר ולשמוע עוד על נושא הרצאתה בכנס הגיוס שיתקיים ב-21 באוקטובר בכפר המכביה.

 

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה