שיתוף

רכישתה של פלטפורמת חיפושי העבודה ואיתור המועמדים Glassdoor, על ידי Recruit Holdings לקראת סוף השבוע שעבר, מסמנת קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בתחום המיזוגים והרכישות בשוק חיפושי העבודה ושירותים למשאבי אנוש.

רק לפני כחמש שנים  רכשה Recruit Holdings את אתר מחפשי העבודה Indeed, וכעת היא מוסיפה לקו המוצרים שלה בתחום משאבי אנוש גם את Glassdoor.

בעוד ששוק חיפושי העבודה ואיתור המועמדים הישראלי מכיר היטב את האתר Indeed, הרי שלפלטפורמה הייחודית של Glassdoor  הוא נחשף הרבה פחות. כיום משתמשות בפלטפורמה (של Glassdoor ) בעיקר חברות הייטק וחברות בעלות נוכחות בינלאומית.

רובן המכריע של החברות הישראליות, כמו גם מועמדים ומחפשי עבודה, מתמקדים בדרך כלל ב-Linkedin בלבד. אלא שבעוד שלינקדאין אכן מציע מידע רב ואפשרויות לאיתור מועמדים מתאימים, ב-Glassdoor  מקבלות החברות הזדמנויות מגוונות יותר לאיתור המועמדים הרצויים להן, כמו גם תובנות המשלימות לאלו של לינקדאין.


תוכלו לקבל כלים נוספים וללמוד מה נעשה בארגונים מובילים בתחום גיוס העובדים בארגונים ופיתוח מקורות גיוס במסגרת כנס הגיוס שאנו עורכים. למידע נוסף ורישום לכנס הגיוס ראו:

לו"ז ורישום לכנס הגיוס השנתי


כפי שכתבנו כאן לפני כחודש, Glassdoor  מספק למעסיקים אפשרויות לסקירת המגמות הרווחות בשוקי העבודה שלהם, מידע לגבי הדרכים בהן משפיעות מגמות אלה על שוקי העבודה שהחברות פונות אליהם, תובנות לגבי מי הן החברות הפופולריות ביותר בקרב מחפשי עבודה, על פי פילוחים של סוגי תעשייה ושווקים, סוגי תפקידים ואיזורים גיאוגרפיים, ותובנות לגבי הסיבות לכך שחברות אלה זוכות לפופולריות הרבה שלהן. כמו כן מאפשרת הפלטפורמה של Glassdoor  לכל חברה בעלת חשבון באתר, להגביר את חשיפתה בקרב מועמדים פוטנציאליים.

כלים מסוג אחר שמספק אתר Glassdoor, מאפשרים למעסיקים לבנות מותג מעסיק, לשדרג ולשפר אותו.  הקמת פרופיל ב-Glassdoor הכולל כלים לשדרוג מותג המעסיק, מאפשרת למעסיקים להגיע אל המועמדים הנכונים ביותר עבורם, ובה בעת מאפשרים למועמדים הנכונים ביותר לקבל את ההצעות המתאימות להם ביותר מהמעסיק הספציפי. כחלק משיפור הפרופיל מציינים באתר, כי הסיכוי שמועמדים פוטנציאליים יגיעו לחפש עבודה אצלכם הינו גבוה פי שניים כאשר תוכן המודעה שם דגש על מיתוג המעסיק.

יתרה מכך, הפלטפורמה של Glassdoor מאפשרת למעסיקים לקבל פרופיל חינמי שבו הם יכולים להשתמש בחמישה כלים (כאמור, חינמיים) שמאפשרים להם לשדרג את מיתוג המעסיק שלהם, לעדכן את פרטי החברה, להגיב לביקורות ולחוות הדעת שנכתבות עליהם, לקבל מידע על המתחרים שלהם בשוק העבודה, לקבל מידע על המועמדים מעבר למידע שנמסר על ידם, וכן תחקיר עומק וניתוחי יעילות לגבי הגדרות המשרות ותיאורי התפקיד.

המכתב של מנכ"ל Glassdoor  אל משתמשי הפלטפורמה

עם ההודעה על רכישתה של Glassdoor  על ידי Recruit Holdings, פירסם מנכ"ל Glassdoor  רוברט הוכמן בבלוג החברה פוסט המיועד למשתמשי הפלטפורמה בו הוא כותב, כי Glassdoor  ממשיכה לשמר את שם המותג שלה. לדבריו, המשימה של האתר תמשיך לספק כתמיד, סיוע למועמדים ועובדים בכל מקום ובכל תחום עיסוק, למצוא משרה ומקום עבודה שהם אוהבים.

הוכמן כותב, כי להשקתו של אתר Glassdoor  מלאו כמעט 10 שנים, במהלכן הציגה החברה בפני עולם משאבי האנוש שקיפות בעלת חשיבות רבה, וייצרה טראנספורמציה בדרכים לחיפוש עבודה, ושיטות גיוס כאחד.

כעת, כאשר Glassdoor  הינו חלק מ-Recruit Holdings יוכל האתר לבצע את המשימות שלקח על עצמו, במהירות גדולה יותר ותוך יכולת השפעה יותר מאי פעם. לדבריו, אף שעברו כמעט 10 שנים מתחילת פעילותו של האתר, נראה כאילו אנחנו נמצאים רק בתחילתה של תנופת הפעילות.

הוכמן מביע תקווה כי כעת, לאחר הרכישה, יהיו ההזדמנויות שמציע Glassdoor  פתוחות בפני ציבור רחב הרבה יותר של מחפשי עבודה, ושל מעסיקים המעוניינים למקד את מאמצי הגיוס שלהם בכוח אדם איכותי המתאים במדויק לצרכיהם.

הוא מדגיש, כי בלי קשר לארגון מחדש של מטה החברה, השירות ימשיך להיות זמין למשתמשיו, וימשיך להנציח את השקיפות והחדשנות בתחום חיפושי העבודה, באותה דרגה של מחוייבות, אמינות, אמון, ואותנטיות שתמיד שאפנו לספק.

Recruit Holdings שואפת להמשיך להרחיב את נוכחותה

מהחברה הרוכשת Recruit Holdings נמסר כי היא מאמינה כי הרכישה מספקת הזדמנויות מהותיות לשימוש בטכנולוגיה והשגת חדשנות עבור ענף משאבי האנוש כולו.

בטווח הבינוני שואפת Recruit Holdings להרחיב את נוכחותה בארה"ב ובעולם כולו על ידי צמיחה אורגנית כמו גם על ידי המשך השקעות במיזוגים ורכישות.

לכתבה הראשונה בסדרה: האם רכישת Glassdoor ע"י Recruit Holdings מערערת את ההגמוניה של Linkedin

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה