מטרת ההדרכה
נושא השימור מקבל ביטוי משמעותי במחקרים ובמאמרים בשנים האחרונות, כדוגמת מאמר חברת TOWER WEDSON, המתייחס לשינוי בתפיסת יחסי הגומלין ממדידת העובד והציפייה "להשקיע מעבר לציפיות" למדידת יכולות המנהלים לשמר ולרתום את העובד לחברה לצורך צליחת אתגרים והשגת הצלחות.
לכן, הארגון והמנהלים נדרשים לשנות פרדיגמות ולספק תנאים רלבנטיים, שיאפשרו לעובד להירתם ולהיות מחויב מ"בפנים" לחברה ולתפקיד.
נשוחח על ההבדל בין שימור למחוברות, למה שימור לא מספיק וכיצד לגרום לעובדים להיות "שחקני- מפתח" שמשאירים חותם.
מה נלמד?
בסדנא יוקנו Best Practices ופיתוח שגרות ניהוליות להשתלבות אפקטיבית של העובדים בשני מישורים:
(1) רמת מוטיבציה ומחויבות גבוהה בכל שלב על-פי Employee Life Cycle, תוך ניבוי סיטואציות למניעת משברי-ניהול וגיוס בעיקר במהלך השנה הראשונה.
(2) תרבות של מחויבות ומנהיגות פרקטית כמנוע לביצועים ולהשגת יעדים.
מזווית HR Leadership, נוכל לסייע למנהל להירתם לשימור באופן מושכל כאחראי ושותף לשימור ולמחוברות: המנהל ידע למה לצפות, כיצד להתנהל פרואקטיבית ואלו יוזמות ופעולות ניהוליות רלוונטיות נדרשות. בדרך זו, אנו משמרים וממזערים שחיקה של המנהלים בארגוננו.
למעשה, מקיימים "בלוני-חמצן" למנהלים, מעודדים מחויבות וממזערים שחיקה בקרב העובדים.
תוצרי הסדנה:
(1) "הזמן הקריטי לבניית מחויבות": יוקנו כלים פרקטיים ליישום מנגנוני משאבי אנוש רלוונטיים וכלים למנהלים להשתלבות וקליטה נכונה מהיום הראשון לעבודה ועד תום השנה הראשונה.
(2) שבירת פרדיגמות, מגמות מחויבות והעלאת מודעות מבוססת מחקרים ופרקטיקה לגבי מימדי-מוטיבציה משתנים באופן מובנה ומתודי לכל שלב של עובד בחברה ובתפקיד בהתאם למודל ELC.
(3) נלמד לתעל באופן אופטימלי את רמת המוטיבציה הגבוהה כמנוע לתפקוד מיטבי וביצועים מובילי הישגים ועמידה ביעדים.
(4) נשתף בשגרות ארגוניות ופעולות פרואקטיביות הממזערות סיכוני שחיקה ותסכול.
(5) נלמד כיצד למדוד רתימה ומחויבות בפועל ולא רק על פי סקרי מחויבות.
מסר לסיום
קליטה ושימור עובדים צריך להיות חלק אינטרנטי בכל תכנית ארגונית שכן ניהול נכון ופרואקטיבי מונחה אנשים וביצועים יובילו לתפקוד אופטימלי, להישגים עסקיים ואישיים, לתחושת משמעות ולהנאה מהדרך.