הסדנה מציעה אימון והטמעה של המיומנויות באמצעות סימולציות עם שחקנים.
מצבי קונפליקט בחיים ובעבודה הם שכיחים ביותר, ומשפיעים רבות גם על האפקטיביות שלנו בהשגת המטרות שלנו, וגם על איכות החיים שלנו בעבודה ובחיים האישיים. היום-יום שלנו משופע בסיטואציות קונפליקטואליות, והן משפיעות ישירות על רמת המתח שאנחנו חווים.
ברגעים שבהם אנחנו מתקרבים לאזורים טעוני קונפליקט, לדוגמא: לפני שיחה עם הבוס/ית על הקידום שלא קיבלנו, כל מערכות הגוף שלנו מגיבות לכך ומנגנוני ההישרדות שלנו מייצרים אצלנו תגובות פיזיולוגיות של מתח ודריכות (Fight or Flight) ופוגמים ביכולת שלנו לפעול באופן שקול על מנת להשיג את מטרותינו.
ככל שהמנהל/ת נמצא/ת בעמדה בכירה יותר, רמת המורכבות של השגת המטרות בארגון הולכת ועולה, והאינטרסים השונים מייצרים קונפליקטים רבים בין בעלי התפקידים הנושאים אחריות רבה על כתפיהם. מחקרי best practice הראו כי היכולת להתנהל בחכמה ויעילות במצבי קונפליקט מאפיינת מנהלים בעלי הישגים מעולים.
מטרת הסדנה:
שיפור יכולת ההתמודדות של המשתתפים עם מצבי קונפליקט בחיי העבודה שלהם. המשתתפים ילמדו כלים לניהול מושכל של שיחות מורכבות כך שיגבירו את האימפקט הארגוני שלהם.
כיצד נעשה זאת?
ראשית נלמד קצת על המנגנונים שלנו, ומה קורה לנו בתוך מצבי קונפליקט, מדוע זה כל כך מאתגר אותנו? לאחר מכן, נכיר מספר כלים המסייעים בהתרה של קונפליקטים ובמרכזם, ניהול שיחות קשות בהן קיימים אינטרסים מנוגדים.