על פי אתר הסטטיסטיקה statista, ב-2017 לרוב האנשים באוכלוסיית ארצות הברית יהיה מכשיר נייד חכם שהם ייקחו איתם לעבודה – ואפשר להשליך את הנתונים לישראל. ברוב המקרים המשתמשים כבר יתאימו את המכשירים האישיים שלהם לצרכי עבודה, וישתמשו למשל בתוכנות דוא"ל ויומנים. מהסיבה הזאת תוכניות bring your own device (הבא את המכשיר שלך לעבודה) הופכות פופולריות יותר ויותר בארגונים. על פי Gartner, Inc, 38% מהחברות בעולם מתכננות להפסיק לספק מכשירים לעובדים עד 2016. על פי שרה למון מ-blogging4jobs.com, כבר היום ארגונים רבים נהנים מתפוקה מוגברת, משיפור בשביעות הרצון של העובדים ומחיסכון בהוצאות תודות לאימוץ מדיניות BYOD.
בעוד העובדים נהנים מהאפשרות לבחור את הפלטפורמה הניידת הנוחה להם, מחלקת ה-IT צריכה לשבור את הראש איך ליצור תשתית עבור המכשירים האלה. למון מציעה לחשוב על שלושה דברים לפני שמאמצים תוכנית BYOD.
גישה למשאבי החברה. איך הארגון שלכם עומד ליצור גישה למידע מרחוק וכיצד תופסק הגישה כאשר העובד עוזב את הארגון – אלה שאלות שצריך להתייחס אליהן. הפרטיות של חומר ארגוני רגיש, נכסים רוחניים ומידע אישי על עובדים הם מכשולים שעליהם תצטרכו להתגבר. נכון להיום חברות מנהלות את כל רמות האבטחה בעזרת חנויות אפליקציות פרטיות – private app stores, שנחשבות לשיטה הבטוחה ביותר. החנויות מציעות את התוכנות שהחברה החליטה שהיא מעוניינת שישמשו את עובדיה. העובדים יכולים להירשם לחנות ולהוריד ממנה אפליקציות בלי לעבור דרך ה-IT.
עלויות אישיות. ההוצאות האפשריות של מדיניות BYOD לעובד עלולות לגרום לעובדים להימנע מההשקעה ברכישת הטכנולוגיה. בשל העלויות השונות של הטכנולוגיה, אי התאמה בין רמות האיכות של הטכנולוגיות השונות עלולה להשפיע על ביצועי העובדים ועל התאמתן של חנויות אפליקציות שונות.
עלות לארגון. העלות הנוספת שבהקמת מערכת, כמו חנויות אפליקציות פרטיות על מנת להבטיח אבטחה מיטבית, צריכה להיות מתוקצבת. נוסף על כך, אם הארגון עומד להציע פיצוי כלשהו על הוצאה אישית על טכנולוגיה, יש לקבוע זאת לפני הטמעת תוכנית ה-BYOD. העלויות הכלליות או החיסכון בעלויות תלויים במבנה הארגוני.
לסיכום, למדיניות BYOD יש יתרונות רבים, בראשן חיסכון בעלויות. מאחר שגם כך מכשירי הטלפונים הניתנים לעובדים במסגרת העבודה הופכים להיות הטלפונים הפרטיים שלהם – אין מנוס מלשקול לעשות להפך: להתחבר אל הטלפונים הפרטיים של העובדים. יחד עם זאת, ההחלטה הזאת חייבת להיות מגובה בצעדים משמעותיים של אבטחת מידע, שאינה פשוטה לביצוע, במיוחד שהגבולות בין עבודה לחיים אישיים מטשטשים.