שיתוף

אחד האתגרים שטורדים את מוחם של מנהלי משאבי אנוש בימים אלה של החזרת עובדים לעבודה הוא האתגר להתחיל לחדש את ההטבות לעובדים, בפרט אלה שהיו בחופשות ללא תשלום (חל"ת) וחוזרים אל ממסגרת יחסי עובד מעסיק.

הצורך להחליט אילו יתרונות ניתן להציע לעובדים בשנת ההטבות 2021 הוא כנראה קריטי יותר מאי פעם, בין השאר משום  שעובדים רבים אינם מעוניינים לחזור לעבודה. אבל גם בגלל המהפיכה הדרמטית שעברו השנה שיטות העבודה לעומת השנה שעברה.

יש 4 צעדים שצריך להתחיל לבצע לפני שמציגים בפני העובדים את תוכנית ההטבות:

1 להעריך את שוויה של חבילת ההטבות הנוכחית וערכה וחשיבותה עבור העובדים:

אחד הדברים הראשונים שצריך לעשות בעת חידוש ההטבות הוא לבחון מקרוב את תוכנית הטבות העובדים הנוכחיות שלך.

יש להתחיל זאת על ידי בחינת הגורם החשוב ביותר מנקודת ראות הארגון: עלויות מול תועלות. האם הארגון משלם יותר מדי עבור מה שהתוכניות מציעות לעובדים. האם היתרונות שהטבות אלה מספקות, מוערכות על ידי העובדים ככאלה שיש בהן תועלות.

מרכיב מרכזי נוסף שיש לקחת בחשבון הוא התקציב. כמה עלויות יכולות להיות מכוסות על ידי התקציב שבמקרים רבים הוא השנה מצומצם יותר.

2 התיעצות עם יועצים חיצוניים:

תקופת הערכה ראשונית זו טובה גם לצורך מבט לאחור על אופן ניהול התהליך בשנים עברו. כדאי לבדוק מדדים שונים הקשורים להטבות, כמו למשל אחוז העובדים שאכן השתמשו בפועל בכל אחת מההטבות, האם חלק מהעובדים ויתרו על חלק מההטבות, באיזו מידה הן רלוונטיות לכל אחד מהעובדים וכן הלאה.

לדוגמה, כשבוחנים ספקים של ביטוחי בריאות לעובדים האם הוצעו לארגון מספיק סוגי ביטוחים לבחור מתוכם ובאיזו מידה ביטוחים אלה עונים על צרכי העובדים.

האם הביטוחים עונים על צרכים שונים כמו למשל הגיל הממוצע של העובדים, האם יש בארגון עובדים שהחלימו מקורונה, האם יש עובדים שחלו או בסיכון לחלות במחלות אחרות וכדומה.

בנוסף, בארגונים רבים יש עובדים רבים שימשיכו לעבוד מהבית גם לאחר החזרה למשרדים. יש לוודא שההטבות שמקבלים עובדי המשרדים הינן רלוונטיות גם לעובדים מהבית.

ושאם חלק מהן אינן רלוונטיות, יש לבדוק איך הופכים אותן לרלוונטיות או מעניקים לעובדים מהבית הטבות מקבילות.

3 משא ומתן עם ספקי ההטבות:

זהו תחום קריטי נוסף שמנהל משאבי האנוש חייב להקפיד עליו. על מנהל משאבי האנוש לוודא שהוא מצוי בכל הפרטים הקטנים, התנאים והסעיפים הכלולים בכל אחת מההטבות שהארגון מציע לעובדים, והאם ניתן לצמצם עלויות בכל אחת מההטבות באמצעות משא ומתן.

4 מינוף טכנולוגיה:

ניהול ההטבות יכול להיות הרבה יותר אפקטיבי ויעיל כאשר מטפלים בו בצורה ממוחשבת. אם בארגונים מסויימים משתמשים עדיין בתכנון הטבות וניהולן באופן שאינו ממוחשב, או שהפלטפורמה הטכנולוגית של ניהול ההטבות אינה משולבת בפלטפורמה טכנולוגית שמנהלת את השכר, אז יש להזדרז ולמחשב הכול.

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה