לקראת תום משבר הקורונה, ואחרי כמעט שנה שבה עובדים רבים שהו בחופשות ללא תשלום (חל"ת), או היו מחוסרי עבודה – כאשר חלקם עבדו באופן זמני בתחומים ומקצועות שאין להם כל קשר למקצועות ולמיומנויות שהיו להם טרם פרוץ המשבר – סביר להניח שעובדים רבים נותרו בלתי מעודכנים בכל מה שקורה במקצוע הרגיל שלהם והם זקוקים להכשרה.
במילים אחרות, אנשי מקצוע ממגוון תחומים ומקצועות, שבמהלך תשעת החודשים האחרונים עבדו בתפקידי משלוחנים, או סדרנים בסופר, או קופאים וקופאיות, או עובדים במפעלים ובחקלאות או במקצועות זמניים רבים אחרים, כל אלה יזדקקו לקורסי הכשרה כדי לחדד את המיומנויות שלהם ולחזור ולהיות בחזית החידושים בתחומם.
ממחקרים שבוצעו בקרב עובדים בבריטניה טרם פרוץ המשבר עולה, כי כ-90% מהעובדים מצפים מהמנהלים שלהם להציע להם יותר הכשרות שיסייעו להם בתפקידם ואף יאפשרו להם לפתח מיומנויות נוספות.
מנתונים שעלו מהמחקרים עוד לפני המשבר עלה, כי כ-66% מכלל העובדים צפויים להתפטר ממקומות עבודתם אם יחושו שהם לא מקבלים מספיק הכשרות ולא מאפשרים להם מספיק הזדמנויות להתפתח במישור המקצועי.
כעת, לאחר שהעובדים התנתקו מהמקצוע שלהם במשך פרק זמן ארוך כל כך, הם יזדקקו להכשרות הללו הרבה יותר מאשר רק לצורך קידום. הם יזדקקו להם כדי לחזור לרמת המיומנות שהיתה להם לפני מרץ 2020.
מבצעי המחקר בבריטניה הגישו כי כשני שלישים מהעובדים מאמינים שהכשרה היא מרכיב בעל חשיבות רבה עבורם.
יתר על כן, לאור העובדה שתום המשבר צפוי כבר בחודשים הקרובים, סביר להניח שארגונים לא מעטים ירצו לגייס אל שורותיהם טלנטים שאיבדו את מקומות עבודתם.
בה בעת, רוב הארגונים אינם יכולים להציע לאותם טלנטים שכר גבוה משהיה להם לפני המשבר. למעשה, רבים הסיכויים שהשכר שיוצע להם יהיה אף נמוך יותר מזה שהם הורגלו אליו.
לכן, אחת ההטבות שיכולות לסייע לארגונים לגייס את אותם טלנטים הן ההכשרות. ממחקרים שבוצעו בארה"ב עולה, כי יותר מ-40% מהעובדים טוענים כי הכשרות והתפתחות מקצועית מהווים את מרכיבי המפתח כאשר הם מחליטים באיזו חברה הם רוצים לעבוד.
הכשרות אלה יועילו לא רק לעובדים אלא גם לארגונים. אחרי הכול, ארגון שמגייס טלנטים בתקופה שבה תקציבי הארגונים הצטמצמו מאוד, יזדקק לעובדים שרמת הפרודוקטיביות שלהם גבוהה ככל הניתן. ואין ספק שהכשרות מהוות את אחד הגורמים המרכזיים להגברת הפרודוקטיביות.
אם לפני המשבר, הלמידה וההכשרה היוו חלק בלתי נפרד מתנאי ההעסקה של העובדים, הרי שכיום ההכשרות מהוות את אחד מעמודי התווך להצלחת הארגון לגייס טלנטים כמו גם אבן יסוד בהצלחת הארגון להשיג את יעדיו.
זה כולל מגוון ענק של סוגי הכשרות, תחומי למידה, פיתוח של מגוון רחב של מיומנויות, והתפתחות מקצועית של העובדים.
בשורה התחתונה, אפשרויות הלמידה, ההכשרות ורכישת המיומנויות יהוו כעת יותר מאי פעם, את הגורם המבדל בין ארגון לארגון, גם בכל הקשור למשיכת טלנטים מבוקשים לארגון וגם בכל הקדור להשגת יעדיו והצלחתו העסקית.