במהלך התקופה הנוכחית, כאשר כל ארגון מתמודד עם משבר הקורונה, הוא זקוק יותר מאי פעם לצוות משאבי אנוש שמתפקד היטב ויודע לבצע פניית פרסה כחלק משינויים חדים, בתוך זמן קצר.
מנהלי משאבי אנוש שפועלים ביעילות, ינסו לשנות טקטיקות ולהכניס הליכים חדשים תוך כדי עבודה שוטפת, בלי להפריע למהלך העניינים השגרתי של החברה.
לכל צוות משאבי אנוש יש את השיטות היחודיות לו, אבל יש דברים שהם משותפים לכולם, בהם בדיקות תכופות עם העובדים כדי לוודא שכולם מודעים ליעדים שהוצבו להם ולדרכים להשגת יעדים אלה.
ככל שנמשכים תנאי העבודה החדשים בעקבות משבר הקורונה והסגרים, כך צוותי משאבי האנוש נדרשים יותר ויותר לתמוך בעובדים במגוון רחב של נושאים.
חלק מהמשימות של צוות משאבי האנוש יכול להתבצע בקלות מרחוק. אבל יש נושאים כמו פתרון בעיות, פיתוח והכשרות של עובדים, עובדים ותכנון עתודת הניהול שתירש את המנהלים הנוכחיים, אלו הן משימות שדורשות יותר יצירתיות.
הנה 2 תפקידים חדשים שנוצרו למנהלי משאבי אנוש כתוצאה מהמעבר המאסיבי לעבודה מהבית:
1 ביסוס היכרות מעמיקה ככל הניתן עם עובדים חדשים וגם ותיקים שעובדים מהבית:
כל עוד עובדים לא יכולים להפגש זה עם זה במסדרונות החברה או במטבחון, יצירת הקשרים החברתיים והכרות המעמיקה עם קולגות הופכת למשימה מאתגרת מאוד.
ועל אף האתגר, זוהי אחת המשימות החשובות של מנהלי משאבי האנוש, ובימים אלה היא חשובה יותר מאי פעם בשל הצורך לתמוך בעובדים מרחוק.
לדוגמה, האם עובדים מסוימים עומדים בפני מכשולים שונים בבית, כמו למשל התמודדות עם למידה מרחוק של הילדים, וכתוצאה מכך מפספסים דדליין או לא יכולים להשתתף בפגישות צוות בימים מסוימים, וכד.
לכן כאמור חשוב לבסס הכרות מעמיקה עם העובדים פירושה לדעת את אופי העבודה שלהם ואת התרבות הארגונית המיושמת בצוות שלהם.
כדאי לקיים שיחות של אחד על אחד עם העובדים כדי לבדוק איך ניתן לתמוך בהם בצורה הטובה ביותר, ולא רק באמצעות דרכים רשמיות, כמו להציע להם חופשת הורים, אלא גם באמצעות שינויים קטנים אך מהותיים יותר. כמו לדוגמה לדחות דדליינים או לקיים פגישות צוות בשעות שנוחות גם להורים לילדים שלומדים בזום.
2 לספק כלים להכשרה ולמידה:
למידה והתפתחות בעבודה הן תמיד חשובות לכל עובד. אבל בתקופה של שיבוש שגרה כל כך מאסיבי כמו זה שמתרחש בימים אלה, להכשרות יש חשיבות גדולה מתמיד, עד כדי קריטית.
הסיבה לכך היא שהעובדים זקוקים כיום יותר מאי פעם לחדד את המיומנויות הרכות המרכזיות שלהם כמו למשל חוסן נפשי רגשי, תקשורת ופרודוקטיביות.
הכשרה מתאימה יכולה לספק לעובדים כלים שמאפשרים להם ללמוד ולצמוח בזרימת העבודה, בלי שהמנהלים שלהם יהיו בטווח שמיעה ויכולת מיידית לסייע.
יישום מערכת לניהול למידה יכול לעזור לעובדים להגדיר יעדים, להנחות את הפיתוח העצמי שלהם ולגשת לחומרי למידה לפי הצורך, כאשר הם זקוקים להם.
משאבי אנוש עדיין יצטרכו להקדיש זמן לפיתוח ולפריסה של תכני הלמידה והמשאבים המתאימים.
אבל ריכוז זה והפיכתו לזמין באופן נרחב, יכול להוות שינוי משמעותי של כללי המשחק.
בשורה התחתונה, חשוב לזכור כי על אף המרחק הפיזי, מנהלי משאבי אנוש אינם פטורים מהאחריות להקל על העובדים, לסייע להם ולאפשר את צמיחתם והתפתחותם.