שיתוף

בכל פעם שחברות נקלעות לקשיים כלכליים, או למצב של אי וודאות, או כאשר הלקוחות העיקריים של החברה עוצרים את רכישותיהם ממנה, הנטייה המיידית היא להישמע לאינטואיציה ולאינסטינקט ההישרדות כלומר לפטר עובדים.

הצעד השני הוא בדרך כלל קיצוץ במשכורות.

מומחים טוענים כי הפתרון הזה, והנטייה לקצץ בעלויות העבודה עלולים להתברר כטעות בטווח הארוך.

לכן, כדי שלא להקלע למצב של הכרח לכבות שריפות, יש להתיחס בכל רגע נתון לצרכים ולמטרות ארוכי הטווח.

לשם כך יש לבצע באופן שוטף ותכוף, ניתוח פערים ושילוב הממצאים באסטרטגיה ארוכת טווח.

בה בעת יש להכשיר עובדים כל הזמן כדי שבמקרים בהם עובדים עוזבים או שיש צורך בגל פיטורים, העובדים שנותרו בחברה יוכלו להכנס מייד לתפקיד אותו מילא העובד שעזב ולהבין מהרגע הראשון מה עליהם לעשות בתפקיד שנוסף להם.

במקביל, ניתן להצטייד מראש בטכנולוגיות שישולבו בעבודה השוטפת ויסייעו לשפר את יעילות החברה. בכך ניתן יהיה להשיג איזון נכון של אג'יליות לטווח קצר ותכנון ארוך טווח. שילוב זה הוא המפתח להתגברות על אתגרים והמשך התפתחות החברה.

להלן 3 טעויות נוספות שארגונים עושים ושאפשר להמנע מהן:

1 לא מבססים היטב את התרבות הארגונית מהזווית של התמודדות עם מצבי משבר

התרבות הארגונית היא הבסיס לפרודוקטיביות, למחוברות עובדים והעלאת המורל בכל חברה.

מנהלי משאבי האנוש אחראים לטפח את התרבות הארגונית, לשמר אותה ולוודא שכל צוות וכל מחלקה מיישרים קו עם התרבות הארגונית.

כאשר מקפידים על יישור קו של כל דרגי החברה עם התרבות הארגונית, זה יכול לסייע רבות במצבי משבר כלכלי.

2 לא מציעים את ההטבות הנכונות

רוב החברות כבר יודעות שעליהן להציע לעובדים הטבות משמעותיות שיאפשרו לשמר אותם בארגון.

אלא שרבים מהארגונים מתמקדים בהטבות שנחמד לקבל אותן (למשל, ימי כייף, ארוחות צהריים וארוחות נוספות, כרטיסים להצגות, שולחנות פינג פונג בחברה ועוד), אבל פחות מתמקדים בהטבות בעלות חשיבות קריטיות עבור העובדים, ובראשן ביטוחי בריאות לעובד ולכל בני משפחתו, ביטוחי שיניים וכד.

לכך אפשר להוסיף מלגות לילדי עובדים שלומדים באוניברסיטאות, אף על פי שאותם בנים ובנות של עובדים כבר מעל גיל 18.

3 היעדר גמישות מספקת בשעות העבודה

גמישות בשעות העבודה מעניקה יתרונות רבים לעובדים ולכן יכולה להשפיע באופן דרמטי על הפרודוקטיביות.

מחקרים שבוצעו בעולם מראים כי עובדים שזכו לגמישות בשעות העבודה לוקחים הרבה פחות ימי מחלה מעובדים שהארגון שבו הם עובדים מקפיד על שעות עבודה קשיחות.

בנוסף, עובדים שיכולים לעבוד בשעות גמישות נוטים הרבה פחות לחוות שחיקה, והם מאושריםם יותר בעבודתם.

התוצאה היא שיעורי תחלופה נמוכים יותר ומורל גבוה יותר.

מדובר גם בגמישות בשעות העבודה במשרד (להגיע ולצאת מאוחר יותר או להגיע ולצאת מוקדם יותר) וגם בגמישות של מקום העבודה – מהמשרד, מהבית, מבית הקפה וכו.  

ובנוסף, מדובר גם בגמישות ביציאת העובד לחופשה, לאו דווקא בימי חופשה מאורגנים של כל החברה.

 

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה